| | | Těžiště modelů 15. 1. 2003 / 10:21 | Aleš Smyčka |
| | Dosti významné % modelů, které jsem si stáhl z různých zdrojů, má výraznou vadu - těžiště příliš vpředu- tím "létá" se silně nataženou VOP a je relativně velmi málo obratné (negativní obraty končí většinou v zemi - stále si memohu zvyknout, že si již za pořádný knipl nikdy nesednu). FSEDIT umožňuje editaci řady parametrů, definici polohy těžiště jsem však metodou pokus-omyl zatím nenašel - prosím poraďte.
Děkuji Aleš. |
| |
|
| | | Re: Těžiště modelů 15. 1. 2003 / 14:36 | |
| | Já bych skoro řek, že to je "empty weight" v záložce "weight and balance". |
| |
|
| | | | Re: Re: Těžiště modelů 15. 1. 2003 / 14:59 | |
| | Empty weight je "prazdna hmotnost", tzn. jen hmotnost samotneho letadla bez paliva, vybaveni a posadky. |
| |
|
| | | Re: Těžiště modelů 15. 1. 2003 / 15:17 | GunHead |
| | Upravovanie pomocou FSEdit je vždy "sázkou do loterie". FsEdit robí nie moc prehľadné prepočty. Vhodnejšie je priamo editovať údaje v zodpovedajúcom "*.air" súbore a v "aircraft.cfg"
empty_weight_CG_position - udáva polohu ťažiska prázdneho lietadla, myslím že vo feet-och od referenčného bodu.
Ako iste viete, vyváženie lietadla však nezávisí len od polohy ťažiska (COG), ale aj od pôsobiska vztlaku (COL). Polohu tohoto ovplyvňuje predovšetkým parameter wing_pos_apex_lon a _vert. |
| |
|
| | | Re: Těžiště modelů 15. 1. 2003 / 15:49 | |
| | Ono tam totiz neni takova samostatna polozka, jako poloha teziste.
Je to spis tak, ze poloha teziste je vychozi referencni bod, a k tomu se vztahuji vsemozne dalsi parametry jako napr. tvar a velikost kridla, vzdalenost pusobiste vztlaku atd.
Na editaci bych taky doporucoval neco jineho nez ten FSEDIT. Na detailnejsi editaci *.air souboru treba AirEd.
A na parametry, ktere jsou v Aircraft.cfg ( a ktere maji pak prednost pred stejnymi parametry, ktere uz jsou pripadne v *.air souboru ) pak nejlip obycejny textovy editor ( poznamkovy blok ) a k ruce si vzit prislucny dokument z SDK ( AircraftContainer ) |
| |
|
| | | | Re: Re: Těžiště modelů 16. 1. 2003 / 09:24 | Aleš Smyčka |
| | Díky všem za rady - pokud je skutečně těžiště výchozím referenčním bodem celé geometrie, pak je asi jednodužší se smířit s nataženou VOP a najít si lépe navržený model.
Parametr empty_weight_CG_position ve vztahu k poloze působiště vztlaku vypadá lákavě - mám zábavu na neděli. O výsledku dám vědět.
Aleš. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Těžiště modelů 16. 1. 2003 / 10:02 | |
| | Pokud mas chut si s tim hrat, tak by se ti mohly hodit dokumenty:
Introduction to Flight Dynamics.pdf - by Rabbijah Guder
Flight Dynamics for MSFS.pdf - by Tom Goodrick
Ktery mam tady:
http://mlk-airbase.wz.cz/msfs/utility.html
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Těžiště modelů 17. 1. 2003 / 08:21 | Aleš Smyčka |
| | Dík,
s FDE (od Abacus) mám už první nesmělé pokusy za sebou - ty hezký ale "tupý" oldtimery se začínají chovat jak skutečný letadla, AirEd a CFDEdit se budou zřejě hodit také. Problematiku panelů jsem zatím odložil "na potom", ale několik dosela pěkných jsem musel nahradit jinými, protože měly chyby, na kterých havaroval FS - umí CFDEdit program odhalit vadý "xxx.gau" a izolovat ho??
Ještě jednou dík. Aleš |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Těžiště modelů 17. 1. 2003 / 21:22 | |
| | Ještě k těm panelům....Takže myslíš, že by CoGravity posunuté mohlo udělat to, že u nějakých "až moc IFR" panelů bude konečně vidět na dráhu? To mě osobně na nějakejch panelech dost štve...prostě často bývá výhled jen taková štěrbinka jak z tanku, a směr pohledu rovnoběžný s dráhou...to pak VFR nepřistanete.
Aleš |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Těžiště modelů 17. 1. 2003 / 23:46 | |
| | Uhel ( myslim tim smer ) vyhledu z kabiny si muzes snadno upravit v panel.cfg, to s tezistem nema moc spolecnyho. Pripadne si tam jeste muzes upravit zorny uhel ( zoom ), a pak taky uvidis lip na drahu. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Těžiště modelů 20. 1. 2003 / 23:24 | |
| | No jo, ale dost panelů má ten výhled tak rovnoběžně s dráhou, že když to sklopíš, tak to vypadá (a je) strašně nepřirozeně.
Je to řešení, ale třeba u tvejch panelů je to v pohodě. Asi je to o tom, jak si s tím člověk vyhraje. |
| |
|
| | | Re: Těžiště modelů 20. 1. 2003 / 09:49 | Aleš Smyčka |
| | Už se mi z toho těžiště dělá mdlo- je to skutečně parametr "empty_weight_CG..." - zásahy přímo v *.cfg odpovídaly chování modelu v reálu, až na šest případů,kdy editace dopadla silně podivně - posum dozadu (i víc jak 5 stop) neznamenal v chování nic, když tu náhle se model vzepjal a přestal být ovladatelný (přesně jak reál při těžišti příliš vzadu)- naposled Z-142C A. Restart s parametrem výchozím - kdy byl model příliš těžký na hlavu, však znamenal, že byl model perfektně vyvážen - z oněch šeti tak dopadly tři, *.air změnil datum i velikost. Ostatní tři se chovají pořád konstantně i když už mají těžiště za "ocasem".
Dále je mi divné, proč tak velké % (>50) má těžiště příliš vpředu - nemám chybu někde jinde - ovladač to není - natažení je vidět i na VOP.
A další dotaz úplně mimo téma - vyzkoušel již někdo v FS2002 E-D glass a s jakým výsledkem (údajně FS tuto technologii podporuje).
Dík. Aleš. |
| |
|
| | | | Re: Re: Těžiště modelů 20. 1. 2003 / 13:26 | GunHead |
| | MSFS2K2 robí akesi kontroly pri naťahovaní eroplánu, a na ich základe občas prevalí aircraft.cfg, občas aj air file. treba si pri modifikácii týchto súborov a ich následnom testovaní všímať ich dátumy a časy a mať vždy po ruke zálohu svojich súborov. To len tak na okraj. |
| |
|
|