ILS je na nic, pokud nefunguje. To byl asi tenhle případ.
Volný překlad svědeckých výpovědí (ATCO+ATPL)
Posádka měla při přiblížení do Londonderry problém s příjmem ILS (v ten moment souběžně probíhalo kalibrování systému, kalibrovací letadlo bylo přibližně 15NM východně v holdingu), rozhodla se opakovat, pokračovala pravým okruhem na nové, vizuální přiblížení, řídící se mezitím snažil (pomocí ICOM) odposlechnout ILS (nevím, jestli je to takhle běžný postup...?), po chvíli se řídící zeptal posádky Airbusu na jejich DME, a odpovědí bylo - jsme na zemi.
Závěr komunikace:
ATC: "confirm your DME"
Eirjet: "we're on the ground"
ATC: "you've landed at Ballykelly"
Eirjet: "I know"
Mimochodem já se jim moc nesměju, v Británii jsem měl tu čest lítat (teď nemám na mysli velká letiště jako EGLL, EGCC, ale ta menší), a je tam skutečně jak nas....no starých válečných letišť, s poměrně dlouhýma dráhama, často doposud používané jako vojenské záložní či sportovní. V prostoru, kde jsme tehdy měli bázi se jen na okruhu člověk vyhýbal třem, z nichž dvě se stále používaly. A jedno bylo jako druhé. Stejně tak tady podle obrázku je 3NM dál na východ od Ballykelly (kde sedli) další letiště (Limavady), tudíž je dost možné, že si ho spletl s tím, na které nemá přistávat (viz upozornění na příletové mapce do Londonderry), a sedl na to další. A to holt taky ještě nebylo ono.
|
|