Tak já uvedu vše na pravou míru .
a) Informace ATIS má omezenou platnost - tedy mění se po určitém čase i když nedojde k žádné změně podmínek
b) Co se týká počastí, tak změny informace ATIS nezávisí na aktuálním stavu počasí na letišti, ale na vydávání zpráv METAR nebo SPECI, které jsou součástí ATISu. Tedy pokud se mění vítr jak chce, dokud nedojde k takové změně, která si vynutí vydání SPECI, tak písmenko zůstává.
c) Další změny (dráha, podmínky na letišti jiné než meteorologické, atd..) jsou také důvodem ke změně písmenka
d) Porovnávat ATISy reálné s těmi na IVAO či jakékoliv jiné síti je nesmysl, protože mechanismus získávání informací je jiný, změny se liší a to jak zásahy ATC, tak předávané meteorologické zprávy (IVAO bere všechny zprávy METAR, ale ne všechny zprávy SPECI). Naíc v reálu se například na LKPR používají pouze písmenka v rozsahu K-R, zatímco na IVAO z technických důvodů musíme používat A-Z. |
|