| | | Autobrake 24. 3. 2006 / 20:11 | |
| | Nevíte někdo náhodou, kolik v CSA nastavují u 737 autobrake? Při normálních podmínkách. jen tak abych veděl na kolik to brzdí, protože je to vždy z celého letu nejzajímavější... |
| |
|
| | | Re: Autobrake 24. 3. 2006 / 20:31 | |
| | Ono asi zalezi na vetru, rwy condition, letisti, instrukcich, atd. atd., nemyslim ze by meli spolecnosti narizeno kolik musi pouzivat Autobrake )))))
Jinak v POH je napsany na kolik to jak brzdi. |
| |
|
| | | Re: Autobrake 24. 3. 2006 / 20:32 | |
| | To zalezi drahu od drahy, pokud nemas vyjezd nekde uprostred drahy ale jen na konci, tak nebudes brzdit jak o zivot a naopak...Ale tusim, ze standard nastaveni je na 2. |
| |
|
| | | | Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:06 | |
| | Výrobce umožňuje libovolné nastavení Autobrake od OFF až po MAX, nicméně ČSA, alespoň tedy v době, kdy jsem před víc jak rokem z Boeingu odcházel, mělo takové zvláštní nařízení, a to používat při každém přistání alespoň stupeň 1. S ohledem na to, že 737 je defacto prcek (měřeno očima letecké dopravy, letišť a dlouhatánských drah ze kterých většinou operuje), to je velice často spíš na škodu, éro by krásně elegantně dobrzdilo samo i s reverzem na volnoběh. Typickým případem bylo přistání na LKPR Rwy 06 před výstavbou Twy L. Disarmování autobrejků (fuj, to je hnusná czenglish) totiž zpravidla provází nepříjemné trhnutí, to když se to udělá "prošlápnutím" pedálů, nebo se připravíme o aerodynamický odpor, to když se to udělá zavřením speedbrake. Manuální vypnutí otočením ovladače do polohy OFF se nedoporučovalo.
Tudíž u ČSA to bylo asi tak, že mladší dávali pokud možno 1, starší ze zvyku spíš 2
Takže obecně a zjednodušeně řečeno, když už se musí Autobrake nastavit, v naprosté většině případů stačí 1. 2 je vhodná tehdy, když je kratší dráha, nebo je potřeba s ohledem na systém HIRO opustit relativně blízkou rychloodbočkou. 3 se dává na krátkou dráhu, nebo při kontaminovaném povrchu. MAX je pro případy nouze.
Jen tak mimochodem, když jsme na to narazili, ve světě existuje jedna letecká společnost, která má nejvíc B737 na světě, a ta nejenom že jako stadardní postup má NEPOUŽÍVAT autobrake (s výjimkou absolutně nezbytných případů, jako je nouze), ale dokonce ani automat tahu a VNAV!!! Důvodem je vcelku rozumná snaha zabránit degeneraci letců. Je zajímavé, že ona společnost, létající B737 od začátku 70tých let v počtu víc jak 440kusů, měla za celou dobu jen dvě nehody, v obou případech se jednalo o vyjetí z dráhy na krátkém letišti (Burbank a Chicago Midway, první kvůli nestabilizovanému přiblížení a druhé kvůli kombinaci meteorologických podmínek a lidské chybě). Což je v celosvětovém měřítku velice dobrý výsledek. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:25 | |
| | Co to je za společnost |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:28 | |
| | ja bych rekl ze je to southwest .) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:31 | |
| | teda,oprava, ze to jsou southwest... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:31 | |
| | byl jsem rychlejsi )) a to jsem jeste na netu hledal, kdy vznikly )) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:40 | |
| | Jo kecám, měly ještě jednu nehodu, v Amarillu, při přistání v bouřce to neudrželi na dráze. Naštěstí bez obětí. Takže tři za víc jak 30let |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:53 | |
| | Mali vobec nejaku nehodu s s obetou na palube lietadla? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 16:44 | |
| | rychkejší asi o 10 sec..
mě to docvaklo podle Chicago Midway |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Autobrake 25. 3. 2006 / 15:34 | |
| | | |
|
|