FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 1. 2025, svátek má Diana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Realita vs. IVAO Jeden příspěvek | Celý strom
Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 11:10
turbík
Rád bych aby se ujasnilo jaké předpisy a v jakém rozsahu jsou závázné pro virtuální řízení z živého provozu.Jestli se dále řídí podle As Real As ... nebo jaké odlišnosti mám očekávat oproti reálnému řízení.Jen pro ujasnění aby nevznikali nedorozumění mezi lidmi kteří řídí pouze virtuálně a nemají obecnou znalost leteckých předpisů a lidmi kteří tuto znalost mají...
 

Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 11:50
OK-Milda (BHA410)   
Obecně a jednoduše - vše co je z reality aplikovatelné se aplikuje i ve virtuálním světě. Na druhou stranu nedostaneš za neznalost předpisů a spáchání nějakého vážného průs..švihu taovou sodu jako v reálu, ale to neznamená, že se o maximální přiblížení se realitě nesnažíme. Díky takovým to sítím, pak může spousta lidiček zažít to, na co by v reálném světě z nejrůznějších příčin prostě dosáhnout nemohla.
 

Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 11:52
Teflon_490   
Nejak nechapu tvou otazku - Na Ivao se jede As real as it gets prave kvuli te komunikaci, a samozrejme dalsim vecem, ale urcite nejsou nejaka zvyhodneni treba v komunikaci pro novacky, kteri se samozrejme ze zacatku uci, ale uci se prave aby komunikovali jako v realu.
 

Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:22
turbík
Me jde o to ze se prave na IVAU NEJEDE AS Real as it gets...Jedna se tu v rozporu hned s nekolika predpisy a to dosti zasadne.Proto kdyz se s nekym dohaduju jak to je,tak me zajima co je vic...Pravidla IVAO nebo letecky predpis...
 

Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:36
Fabo™   
Pravidla IVAO. Ovšem pokiaľ predpisy neodporujú pravidlám je vhodné ich dodržať.

IVAO je položené na tomto motte - to ale neznamená, že človek ktorý nemá preukaz radiofonistu sa na IVAO nemôže napájať pretože nezvláda napr. núdzovú rádiokomunikáciu. Tiež nebude nikto nikoho buzerovať ak sa napr. hlási pri komunikácii v češtine/slovenčine angl. fonetickou abecedou (oscar mike mike november quebec namiesto oto maria maria norbert quido).
 

Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:40
turbík
Tiež nebude nikto nikoho buzerovať ak sa napr. hlási pri komunikácii v češtine/slovenčine angl. fonetickou abecedou (oscar mike mike november quebec namiesto oto maria maria norbert quido). -- kdyby si to napsal naopak tak to beru))Protoze ceska hlaskovaci abeceda byla zrusena a i pri komunikaci v cestine se musi pouzivat anglicka foneticka abeceda))

Nejde o predpisy ohledne licencovani.Jde o celkem zavazny predpis L4444 a poskytovani letisti sluzby rizeni sluzbou priblizovaci...Jsem zmenit postupy tak jsou definovany ceksmy predpisem.Tudiz letistni sluzbu rizeni muze poskytovat jen letistni ridici vez.Kdezto priblizovaci sluzbu rizeni muze poskytovat i letistni ridici vez.Tudiz pokud by byl online pouze APP letiste Ruzyne by se stalo neobsazenym letistem.Naopak kdyz byl TWR online letiste Ruzyne by se stalo rizenim letistem s poskytovanou sluzbou priblizovaci...Tot na chvili vse)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:47
Fabo™   
Netušil som že v česku je zrušené používanie českej fonetickej abecedy.

Ohľadne riadeného/neriadeného letiska - Je zaužívané, možno aj v predpisoch ukotvené, že pozícia hierarchivky vyššia (v rade napr. GND-TWR-APP-CTR) zastrešuje všetky pozície nižšie a poskytuje službu aj za tieto stanovištia.
Na IVAO sa všetky predpisy brať doslova nedajú, nemáme toľko riadiacich aby bol stále niekto na pozícii tak ako to je v reále.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:53
turbík
Zauzivane veci je preci potreba cas od casu zmenit))Sem pro revoluci))Nejde o to ze by nebyl dostatek lidi.Jde preci jen o to aby misto LKPR_APP byl online LKPR_TWR aby se to odlisilo jestli se jedna o rizene nebo nerizene letiste.V realu preci taky LKPR_APP nedava povoleni pristat ve vodochodech i kdyz pro ne dela priblizovaci sluzbu rizeni.V okamziku kdy konci provozni doba TWR Vodochody stava se z letiste vodochody nerizene letiste.Vzdy zalezi prave na tom jestli je TWR nebo neni jelikoz ona jedina muze poskytovat letistni sluzbu rizeni.

A proto kdyz se pod TMA kdyz je online jen APP neposkytuje letistni sluzba rizeni.O to mi jde.A sem pro to tak delat abychom se co nejvice priblizili realu.O to preci jde a neni takovy problem zrovna tohle pravidlo uplatnit....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:21
OK-Milda (BHA410)   
No a tady jsi na razil na to, čemu jsem říkal "aplikovatelné" Vzhledem k relativně malému počtu řídících a i jejich časové zaneprázdněnosti, není možné vždy obsadit všechny pozice (jak už bylo řečeno). V případě, že by jsme to aplikovali jako v reálu, tak by to vypadalo tak, že by třeba na APP seděl človíček s vyšší kvalifikací (potřebnou na pozici APR), ale na věžce by byl klid a podle toho tedy i uzavřené letiště, což by vzhledem k výše uvedenému bylo jaksi kontraproduktivní (a navíc paradoxně by jsi za nepřítomnosti věžníka ani nikam nemohl přiletět). Pro to funguje tak, jak bylo řečeno. Pozice vyšší obsluhuje současně i všechny neobsazené pozice pod ní. Chcem si přece taky za komunikovat, když už jsme na síti, a ne jen datlovat do Unicomu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:29
turbík
Ale neplet dve veci dohromady.Nerizene(neobsazene) letiste neni preci zavrene letiste )))S moji zmenou by bylo jasne kdo co ridi.Pokud by tam sedel TWR tak by bylo jasne ze se poskytuje jak APP tak TWR GND A DEL.Kdezto kdyz by ta msedel jen APP bylo naprosto jasne ze se poskytuje jen Priblizovaci sluzba rizeni))

A pokud by TWR z nejakeho duvodu nechtel poskytovat APP stacilo by do ATISU napsat NO APP provided a bylo by vymalovano.Vzhledem k tomu ze ridit vez je z tohoto hlediska tezsi nez delat jen APP obratil bych FRA.NA TWR by museli mit lide vetsi rating nez na ciste APP bez veznikovani.Pak bychom meli vic APP nez jen malych pokrytych letist veznikama.

Ma to svou logiku jen je potreba se nad tim poradne zamyslet)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:47
OK-Milda (BHA410)   
(jo zavřené a neřízené jsem omylem spojil - pardon)
Ale ono to logiku má i teď a bez poznámek v ATISu. Podle mě je pozice APR mnohem náročnější než než TWR. A tudíž dávat jí nižší kvalifikaci než na TWR (byť spojenou s APR) je nesmysl. Ostatně byť to není vpodstatě povoleno, zkušený věžník, který nad sebou nemá žádného ATC si může přebrat letadla dříve než je jeho prostor a službu příblížení tak i ve svém zájmu částečně poskytnout.
Jinak si myslím, že zavedený systém je poměrně funkční a i dlouhodobě odzkušován a zdokonalován a že takováto změna by spíše úroveň služeb (která je u nás na vysoké úrovni) poklesla, což byť za cenu zdánlivě lepšího krytí není žádoucí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:07
Tragédie v JRD
uvedom si ale, ze do cech litaji i cizinci a vsude jinde se celkem striktne drzi rozdeleni pozic podle IVAO, nemuzeme si to delat po svem, jenom to zpusobi bordel v hlavach cudzincu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:11
turbík
Taky nemluvim o lokalni uprave ale uprave podle ICAO pro cle IVAO)))Neni to jen o nsich predpisech ale tohle je celosvetovy dokument....Na to nesmis zapomenout.I kdyz nakonec to zustane nepochopeno a zapomenuto jako vsechny velke a rozumne veci))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:35
Aldaran
Muzes mi prozradit jake klady do site IVAO by Tvoje reseni prineslo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:39
turbík
Krome toho ze bychom se opet o neco vic priblizili realnemu zivotu a realnym proceduram?Ja myslel ze hlavne predevsim o to jde...A tohle priblizi k realu a lze celkem bez problemu aplikovat.Aspon byste se naucili jak provadet priblizeni na nerizene letiste)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:56
OK-Milda (BHA410)   
A že jsem tak smělý, kolikrát se ti něco podobného přihodí v reálu, že bys měl APP a neměl TWR? Rád se nechám poučit (nemyslím to ironicky).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:03
turbík
Kazdy den)))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:06
OK-Milda (BHA410)   
Buď konkrétní, prosím.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:08
turbík
Pokazde kdyz ve Vodochodech zkonci sluzba tak konci i TWR Vodocohody.LKPR_APP provadi priblizovaci sluzbu rizeni i pro Letiste vodochody nakonec i pro Kbely.Takze kdyz ridis prilet do Vodochod mimo pracovni dobu TWR LKVO tak postupujes jako priblizeni na neobsazene letiste.

Ale to sem tu uz psal....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 16:27
Vita Zenisek
Jak rikal Fabo - na IVAO to takhle funguje proto, ze ne vzdy musi byt dostatek ridicich. Takze pokud se najde nekdo kdo se cejti na to aby to odridil od APP dolu vsechno tak proc ne. Pokud jde o mne radeji budu rizen az na zem, byt budu pouzivat tu samou frekvenci nez po opusteni TMA a vletnuti do CTR prechazet na UNICOM a datlovat do klavesnice. Navic ne kazdy datluje, ale to je zase jina story a o letani na UNICOMu uz toho bylo tady anebo na ruznych satelitnich forech napsano uz dost.

Vic nez tohle mi vadi napr. pouzivani Praha Radar na hlaseni VFR letu o vstupech/vystupech z ATZ, polohach na okuhu a tak. Myslim ze to je neco co musi IFR i VFR letece docela stvat a samotne ridici taky. Sice toho nemam moc nalitano online a kdyz tak jen jako VFR vrtulnik zachranky, ale z mych pozorovani vyplynulo toto:

IFR musi poslouchat jak si nekde 30 000 ft pod nima nekdo lita a vubec je to nezajima, navic jim to zdrzuje komunikaci, urcite se najdou i nekteri VFR kteri jim skoci doprostred komunikace atd.

VFR musi poslouchat jak si nekde 30 000 ft nad nima nekdo lita, ikdyz je to vubec nezajima a navic jim to zdrzuje komunikaci a to nekdy i tak ze nez stihnou nahlasit vstup do ATZ tak uz jsou zase venku na druhe strane, protoze se IFR traffic "vykecava" a nechtej mu do toho skakat (majice na pameti ze to jejich hlaseni zase az tak dulezity neni)

ATC majici sluzbu na inkriminovane pozicise musi bavit s letadlama ktery ho v podstate nezajimaj a zdrzujou mu komunikaci s letadlama kvuli kterym je tato pozice zrizena.

Popravde nevim jak se to da vyresit.
Kdysi probehla diskuse o moznosti zavedeni sluzby AFIS pro jednotliva mala letistatka, ale tusim ze to nedopadlo dobre.
Mozna by slo zavest neco jako Praha Info, ktery vy slouzil pro vsechny VFR lety (aby tyto nemusely komunikovat na UNICOM) ale neslucovat to s praha Radar.
Nejhorsi pro VFR by byla varianta pouzivani UNICOM, protoze je textovy a komunikovat s Praha Radar jen v opodstatnenych pripadech (napr. pri zadosti o vstup do omezeneho prostoru).

Vita

Omlouvam se za delku. Taktez predesilam ze prispevek muze byt trochu mimo, neb mi trvalo as 3 hodiny nez jsem se dostal k tomu abych jej dopsal.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 16:37
OK-Milda (BHA410)   
Jen k těm AFIS a Praha info - AFISáci už normálně fungují a sem tam se nějaké ATZ s AFIS najde (já občas začínám sedávat na LKRK). Stanoviště Praha info již také je možné otevřít, ale s tou podmínkou (až na vyjímky), že musí být funkční oblast.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 17:18
pseudoMates
A hlavně se na FSS nikomu moc nechce.. To totiž nejni ani řízení, to je bohapustý vykecávání.. "Informace o provozu..., pokračujte po okruhu..., dráha XY volná..." Kecání podle mě o ničem. Souhlasim s Víťou, že je to podle mě pro oblastníka naprosto nepodstatný vědět, že letí nějakej VFR z Kotěhůlek, do Kocourkova... Ale podle regulí IVAO to tak asi bejt musí.. Stejně, jako tyhle informace jsou naprosto nepodstatný pro IFR piloty..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 18:14
Filip   
Hehe, takže rovná se tímto dnem už v ČR nelítejte VFR No flame
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   22. 3. 2006 / 00:16
Rozšafín Ctibum   
Dodatek : Když řídí Mates. Konec dodatku.

A co se tyce toho "kecani" , tak si myslim, ze ve dny, kdy potencialne hrozi silny provoz (Online uterky), tak je rozhodne pokryto dosti natolik, aby se na všechny rozumně dostalo. A druha vec : ja osobne jsem radsi, pokud se na frekvenci "neco deje" ...porad radeji uslysim komunikaci VFR pilota s ridicim nez poslouchat nekonecne ticho. Ticha si uzijeme jindy dost a dost.

A treti vec : MYslim, ze i v realu dochazi ke couplovani frekvenci, jako to delame na IVAO. Sice systemem trochu jinym, ze letadla stale ladi frekvence, jakoby bylo vse v provozu, ale de facto to stejne chyta jedno stanoviste...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:33
Gustav ( BHA576 )   
Na tento návrh je velmi jednoduchá odpověď. Zkus si někdy,když bude provoz docela velký vydávat všechna letová povolení k tomu řídit věž a ještě stačit Prahu radar.Můj názor je,že předpis L4444 je použitelný pouze v případě,že je obsazena pozice GND.Logicky vyplývá,že kdyby to šlo tak jak navrhuješ,tak by na věži musela sedět " šarže ", která je na naší divizi předepsaná pro LKPR_APP.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:55
Marky Parky   
Na tohle na druhou stranu musím říct že by tomu tak opravdu mělo být. Doporučení IVAO ohledně FRA říkají následující:
Oblast - C3 ve špičce, C2 mimo špičku
Velká letiště - C1 TWR, C2 APP
Regionální letiště - S3 TWR, C1 APP.

Jediný důvod proč to tak v čechách není, je že zkušených řídících je pořád málo (i když sebevědomí jim nechybí, viz nedávný "ja nejsem ouplně začátečník" přízpěvek v jiném vlákně) a lidi si odhlasovali že radši budou mít horší služby, ale aspoň nějak pokryto.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 15:18
Aldaran
Posledni dva radky do kamene vytestat. Myslim, ze cim vice a cim casteji budou obsazovany jakekoli pozice tim lepe. Jen diky vzajemne komunikaci je mozne aby zkusenejsi pilot opravil mene zkuseneho ridiciho, nebo naopak. Unicom nikdy nikoho nic nenauci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 15:35
Serž   
unicom je vubec pochybna zalezitost. neni normalni kdyz se ohlasim pred vstupem na rwy, omrknu tcas a na draze si delam posledni pripravy aby nade mnou proletelo a pristalo jine ero bez odpovidace C a bez hlaseni
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 15:36
pseudoMates
Zkušenějších domácích pilotů je na CZ divizi asi jako šafránu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 15:39
OK-Milda (BHA410)   
Čau šafráne
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 17:35
nimbo
s riadiacimi je to horsie, ale aj tu uz svita na lepsie casy
 

Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:37
Teflon_490   
Muzes dat nejaky priklad takoveho rozporu?
 

Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 12:40
Tragédie v JRD
Ivao jako takove neresi predpisy letani a nijak nenahrazuje predpisy tak jak jsou definovane ICAO. Ivao vicemene resi chovani na siti a administrativu, a nektera pravidla upravuje. Rada veci je uvedena v training packu, ale tam to neni uvedeno jako "predpis" ale jako "ucebni pomucka".

Cili bych to cele bral tak, ze plati to co je dane IVAO, to co neni definovane, prebira se z realnych predpisu (a narodnich postupu) - ale s jistou davkou inteligence - nikdo nebude pilota na IVAO peskovat ze pilotoval (nebo ridicicho ze ridil) 24 hodin v kuse, coz by v realu asi dost dobre neslo.
 

Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 13:03
OK-Milda (BHA410)   
A že by se jedinci takto postihovatelní našli (viz. Dietr a Latom )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:25
Latom   
Co jsem udělal?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:32
OK-Milda (BHA410)   
Lítáš jak nadrženej (viz 36hodinovky )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:32
Latom   
Dyt to byla jen jedna. ))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:33
OK-Milda (BHA410)   
Dyk si taky s tebe jen utahuju, ty trumpeto
 

Re: 7x: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 19:26
Latom   
No ještě aby ne.
 

Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:30
Latom   
Vzhledem k tomu, že tady mluvíš o praxi na LKVO a hážeš to na LKPR, tak tě opravdu nechápu, co tady řešíš. Jestli chceš mít zavřená všechny letiště jen proto, že tam není TWR, tak to pak nemá cenu na IVAO lítat vůbec. Už samotný UNICOM odporuje tomu, co tady tvrdíš. Takže to prosím neber až tak do detailů. IVAO a rovněž i VATSIM se realitě snaží přiblížit co to jen jde, ale nejde aplikovat opravdu vše jako v reálu, byť se o to hodně snaží.
 

Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 14:37
turbík
Ja nemluvim o praxi na LKVO ja mluvim o Praxi na LKPR...Precti si to jeste jednou prosim te)))
 

Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 15:18
Serž   
podle toho co rikas behem ctvrtecniho online dne kdy je slibeno pokryti LKAA_CTR je jinak cela republika nerizena a radar bude schopen poskytnout sluzby pouze v rozsahu FSS. a navic v realu kdyz ero leti do prahy tak ty sluzby mu vzdy nekdo poskytne a jestli chces omezit app jen na app tak nekdo musi zajistit i vez
 

Re: Re: Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 19:28
Latom   
A tohle je co?

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=97063&lan=0
 

Re: Realita vs. IVAO   21. 3. 2006 / 15:48
pseudoMates
Celý ten Vánoční stromeček jsem si důkladně přečetl... Obávám se, že jen málo lidí Lukáše pořádně pochopilo.
Dovolím si k tomu vyjádřit svůj názor.. Lukáš má pravdu v tom, co píše, ale já se obávám, že to je na IVAO neaplikovatelné ze dvou, podle mě , dost podstatných důvodů.
1) Už to naťuknul Marky. Došlo by totiž k tomu, že by se nám na TWR (kde už tak dost často řídí "schopní" jedinci) připojilo kvantum lidí, naprosto neznalých postupů na APP a jali by se krom TWR "řídit" i APP. Pro Bůh, jen to ne..! Píšeš, že bys otočil FRA.
Fajn, ale v tom mám hned druhej důvod, kterej s tím prvním souvisí..
Představ si ty samý "schopný" jedince, kteří sotva zvládnou TWR, jak se díky otočeným FRA, připojí na APP. (=výsledek je de facto stejnej) Dokážeš si představit, co tam asi bude za mr***..? Nějaký příletovky, proklesávání, prostoupávání, vektorování, speed control... Všechno to, co ten dotyčnej na TWR absolutně nepotřebuje, tady bude "muset" aplikovat. Fakt si to nedokážu představit.
Čili, myslim si, že máš pravdu, ale zrovna tohle je na IVAO nerealizovatelný.. A už vůbec ne celosvětově. Na to můžeš rovnou zapomenout.. Nejen, že se ti "všeznalý" skobčáci vysmějou, ale ještě si o tobě budou myslet, že seš asi cvok. Co na tom, že oni o reálným provozu vědí sotva kulový... Prostě tak to jednou někdo na IVAO vymyslel a tak to bude..
P.S.
A už to tu Lukáš psal.. Nepleťte si neřízený a zavřený letiště, přátelé..
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ