Ke dnešnímu dni se v LKAA FIR a IVAO zavádí pro práci s frekvencemi postupy, které reflektují změny předpisu L10/II z listopadu loňského roku. Změny jsou následující:
* Řídící letového provozu od dnešního dne nastavují skutečnou frekvenci/kanál svého stanoviště v celé své délce (Např. dosavadní užívaná frekvence Praha Radar 127,12 se od dnešního dne nastavuje jako 127,125). Tabulka frekvencí jednotlivých stanovišť následuje níž.
* Při komunikaci a vydávání pokynu k přeladění se piloti i řídící řídí ustanoveními předpisu L10. Ty jsou následující:
o Frekvence, které obsahují jednu či žádnou platnou cifru za desetinou čárku se čtou s jednou cifrou za desetinou čárkou. Příklad: 118,100 - jedna jedna osum čárka jedna, 119,000 - jedna jedna devět čárka nula
o Frekvence, které obsahují dvě či tři platné cifry se čtou se všemi třemi ciframi za desetinou čárkou. Příklad: 127,575 - jedna dva sedum čárka pět sedum pět, 119,950 - jedna jedna devět čárka devět pět nula
* Piloti s letadly vybavenými rádiem s kanálovou separací 8,33 kHz ladí frekvence/kanály tak jak jsou jim oznamovány.
* Piloti s letadly vybavenými rádiem s kanálovou separací 25 kHz při ladění frekvence na rádiu vynechávají poslední cifru. Příklad: Jestliže pilot dostane příkaz naladit 127,575 a jeho rádio neumí kanálovou separaci 8,33 (tj neobsahuje tři pozice za desetinnou čárkou), naladí na svém rádiu 127,57. Řídícímu ovšem potvrzuje 127,575).
* Všechny frekvence užívané IVAO jsou (stejně jako jejich reálné ekvivalenty) s kanálovou separací 25 kHz a nemůže dojít k záměně. Jedinou výjjimkou je stanoviště LKAA_U_CTR, kde je použit kanál 132,805, i ten je ovšem volen tak, aby po "zaokrouhlení" na 25kHz rádiu nedošlo k záměně. Toto stanoviště navíc bude otevíránou pouze výjmečně.
Následuje tabulka platných frekvencí/kanálů jednotlivých stanovišť, tyto jsou zapsány tak, jak se mají správně číst:
Stanoviště Frekvence/kanál Stanoviště Frekvence/kanál
LKAA_W_CTR 120,275 LKAA_E_CTR 127,125
LKAA_U_CTR 132,805 LKAA_FSS 126,1
LKKV_APP 119,950 LKKV_TWR 121,225
LKMT_TWR 120,8 LKMT_APP 125,1
LKPR_A_APP 127,575 LKPR_D_APP 120,525
LKPR_F_APP 119,0 LKPR_TWR 118,1
LKPR_DEL 120,050 LKPR_GND 121,9
LKTB_APP 119,1 LKTB_TWR 119,8
LKVO_APP 127,475 LKVO_TWR 133,075
LKCV_TWR 133,0 LKCV_APP 123,675
LKKB_TWR 120,875 LKKB_APP 124,675
LKNA_TWR 126,250 LKNA_APP 120,225
LKPD_TWR 121,250 LKPD_APP 127,650
LKPO_TWR 119,750 LKPO_APP 127,775
LKKU_APP 120,1 LKLN_TWR 129,0 |
|