FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATRo bugy při přistání Jeden příspěvek | Celý strom
ATRo bugy při přistání   13. 3. 2006 / 22:37
Filip   
Zase trochu bugů Při přistání mi to vyplivne tuhle landing kartu. Jsou tam oba LB, VApp i VGA. Ale neschází tu HB? Nebo při přistání není důležitý?
Podle tý karty nastavuju bugy:
-inner VApp
-žlutý VGA
-bílý VmLB
-červený VmLB icing
 

Re: ATRo bugy při přistání   13. 3. 2006 / 22:37
Filip   
Obrázek sem zapomněl
23419 B / 483 x 324 / LDC.jpg
 

Re: ATRo bugy při přistání   14. 3. 2006 / 19:43
A.J.Scandall   
Je to tak jak říkáš, námrazový VmHB 0 se při přistání skutečně nenastavuje, místo toho se zelený bug přešoupne levou stranou okolo celého rychloměru na hodnotu VmHB 30 (nebo u novějších verzí 35). Znamená to minimální rychlost pro High Bank na klapky v přistávací konfiguraci. Je 5kts pod Vapp.

Namrazovou rychlost VmHB 0, kterou při vzletu označuje zelený bug, je ale třeba dál hlídat, není to však takový problém, je jen pár knotů nad námrazovou Low Bank rychlostí, tedy nad červeným bugem označujícím VmLB 0. Najde se ve Speed Bookletu.

Je to podobná situace jako s bílým bugem, který podle aktuálních podmínek (NORMAL x ICING) znamená VmLB 0 pro normal a VmLB 15 pro icing. Když ale potřebuju příslušnou normální hodnotu VmHB 0 musím opět juknout do bookletu. A když chci znát námrazovou VmHB 15, musím se podívat do QRH. Vysvětlím v dalším odstavci.

Za určitých podmínek je třeba znát hodnotu VmHB 15 pro normální i námrazové podmínky, konkrétně při přiblížení okruhem (circle to land), kde se minima dělí podle rychlosti. Tahle hodnota ani ve Speed Bookletu není. Protože se to létá na klapky 15 (plné se dají až při dotáčení finále), a onou zlomovou rychlostí pro určení minim je 135kts, je třeba se podívat do zvláštní tabulky v QRH (Quick Reference Manual, kde jsou mimo jiné nouzové check-listy). A když je VmHB 15 nad 135kts, musí se vzít větší minima. Nojo, rychlosti na ATR, to je celá věda
 

Re: Re: ATRo bugy při přistání   14. 3. 2006 / 20:13
Filip   
Takže když VApp bude třeba 111 kt VmHB30 bude cca 106?
Bílý bug za normal podmínek bude třeba 125 kt (VmLB0) kolik bude VmHB0 jestli se to určuje
A jestli sem pochopil spravně, tak když mám VApp 111 tak při dotyku by měla být rychlost cca 106?
PS: booklet by se někde nenašel
 

Re: Re: Re: ATRo bugy při přistání   14. 3. 2006 / 20:55
A.J.Scandall   
>>Takže když VApp bude třeba 111 kt VmHB30 bude cca 106?>Bílý bug za normal podmínek bude třeba 125 kt (VmLB0) kolik bude VmHB0 jestli se to určuje>A jestli sem pochopil spravně, tak když mám VApp 111 tak při dotyku by měla být rychlost cca 106?>PS: booklet by se někde nenašel
 

Re: Re: Re: Re: ATRo bugy při přistání   14. 3. 2006 / 21:15
A.J.Scandall   
Hmmm, jsem si tady hrál s ostrejma závorkama a ono to asi má nějakej vedlejší význam, takže se mi celá moje dvacetiminutová práce scvrkla na pár nesmyslnejch slov...

Zkusim v rychlosti znova, použiju uvozovky, snad se to zas nezblázní.

"Takže když VApp bude třeba 111 kt VmHB30 bude cca 106"

Jo, tak to je

"Bílý bug za normal podmínek bude třeba 125 kt (VmLB0) kolik bude VmHB0 jestli se to určuje"

Na určení VmHB 0 se používá taky booklet. VmHB 0 je asi o 3-7kts větší než VmLB 0, tady neplatí nějaký jednoduchý převod. Bug se na tuhle rychlost ale žádný nenastavuje.

"A jestli sem pochopil spravně, tak když mám VApp 111 tak při dotyku by měla být rychlost cca 106?"

Není to tak, Vapp je o 5kts větší, protože v sobě zahrnuje rezervu na turbulenci a vítr s čelní složkou do 15kts. Na silnější se trochu k Vapp přidává. Analogií k VmHB 30 je u tryskáčů Vref a k Vapp pro změnu Vref+5

"PS: booklet by se někde nenašel "

Zkusim ho ofotit. Bude to chvíli trvat, teď mam lítání pár dní jenom na ATR 42, ty chceš asi 72, že jo Vezmu na to foťák, jinak to asi nepůjde, takže to bude pár velkejch souborů
 

4xRe: ATRo bugy při přistání (dodatek)   14. 3. 2006 / 21:22
A.J.Scandall   
Takže ještě jednou jeden odstavec, protože mi zas něco vypadlo:

"A jestli sem pochopil spravně, tak když mám VApp 111 tak při dotyku by měla být rychlost cca 106?"

Není to tak, Vapp je o 5kts větší, protože v sobě zahrnuje rezervu na turbulenci a vítr s čelní složkou do 15kts. Na silnější se trochu k Vapp přidává. Vapp se drží do výšky 20ft, pak se podrovnává. Tehdy tě už rychlost tolik nezajímá, limituje tě podélná sklon (9° u ATR 72 a 12° u ATR 42).

Analogií k VmHB 30 je u tryskáčů Vref a k Vapp pro změnu Vref+5
---------------------------------------

teď je to snad kompletní
 

Re: 4xRe: ATRo bugy při přistání (dodatek)   14. 3. 2006 / 22:39
Filip   
Dík, tak to je mazec, ale už začínám chápat Takže VApp=VmHB+wind factor? BTW to VApp sem už myslel s opravou pro vítr
 

Re: 4xRe: ATRo bugy při přistání (dodatek)   14. 3. 2006 / 23:49
tomS   
Díky taky!
Ještě si to musím párkrát projít )
 

Re: ATRo bugy při přistání   15. 3. 2006 / 07:36
Vita Zenisek
Cau Filipe!
Co je to TO co ti vyplivne landing kartu?
Vita
 

Re: Re: ATRo bugy při přistání   15. 3. 2006 / 10:14
Vita Zenisek
Ja sice mam nejaky kalkulator v excelu, ale pokud mas ceco konkurencniho tak by me to zajimalo. Minimalne pro srovnani.

Vita
 

Re: Re: ATRo bugy při přistání   15. 3. 2006 / 14:27
Filip   
FS2Crew www.fs2crew.com
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ