| | | Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 11:40 | |
| | po prostudovani systemu, hlaseni, poruch a jejich odstraneni jsem si s optimismem nastavil random failures a ze generator poruch se vyznamenal...
uz u gejtu v zasnezene moskve mi to psalo ze nefunguje TCAS - pohoda, to se zvladne.
po chvili letu se objevil kour v predni casti letadla a problem s chlazenim pristroju, to se vyresilo. pak odesel levy hydraulicky okruh, s nim brzdy, pak autobrejky, nakonec umrelo kompletne IRS, s nim autopilot a rnav navigace. radio fungovalo, dalo se neco naladit ale protoze od moskvy na vychod je 1 NDB na 100 majli tak z toho nic moc nebylo. fungoval teda zalozni horizont, 2 vyskomery a zalozni ukazatel rychlosti, nastesti automat tahu taky, tak aspon hlidal rychlost. nakonec jsem se zcela zakerne, necestne a nesportovne rozhodl opravit vsechny systemy. to zafungovalo az na IRS, podle systemu bylo v poradku ale bylo absolutne rozhozene, nemelo ani aktualni pozici, natoz jeste nejaky heading, vitr atd. pokousel jsem se ho nahodit, psalo to chvilkama "on dc" i kdyz ac generatory byly v poradku, blikal "align" a porad nic a nic se nedelo.
otazka tedy zni: da se to vubec kdyz se ero pohybuje 0,80 machu? |
| |
|
| | | Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 11:47 | |
| | Usudzujúc z toho, že sa IRS alignuje na zemi nejakých 10 in za stálej polohy by som povedal že asi nie... Pokiaľ veim, IRS sa alignuje cez aktuánu zemepisnú polohu, a kým by si tam tú vôbec nachrastil ta by sa asi dosť zmenila... |
| |
|
| | | | Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 11:49 | |
| | to jo ale co pak chudak pilot/letadlo kdyz mu klekne IRS? muze se akorat nechat odvektorovat podle zaloznich pristroju a vsechno rucne |
| |
|
| | | | Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 11:51 | |
| | IRS se necha zalignovat i ve vzduchu...v FMC je polozka, kde ti to ukazuje rozdil mezi skutecnou polohou a kde bys mel byt, pres to se to take necha zalignovat, doporucuji manual, kde to je vsechnop popsane...Teda predpokladam, ze 737 to bude mit podobne jako 767 |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 14:09 | |
| | IRS se samozřejmě ve vzduchu zalignovat nedá. Pokud je tomu tak v FS, tak je to špatně simulováno. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 15:56 | |
| | Oki, zalignouvat se to neda, ale nechaji se obnovit data. Pokud si to dobre pamatuji, musis prepnout do modu ATT a ono by ti to melo naskocit automaticky behem 30s, pote jeste musis vlozit magneticky kurz rucne, bud v FMC, nebo primo u IRS prepnes na HDG, vyberes H (je tusim na cisle 5) a zadas hdg, potvrdis a melo by to naskocit. Pokud nemas jeste zdroj k jednomu IRS, tak musis prepnout na to kde mas zdroj...Pokud ti vypadnou obe IRS, tak prs ATT ti naskoci akorat leva strana a musis IRC prepnout na levo,. aby ti naskocila i prava, ale nevim zda si to presne pamatuji, nejlepsi je se kouknout do manualu v sekci NON-NORMAL OPERATIONS |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 16:46 | |
| | Netuším o jakém obnovení dat je tady řeč? Při výpadku IRS za letu je tento do konce letu nepoužitelný a sesouhlasit se dá zase jedině na zemi, když letadlo není v pohybu. Jediné co se z něho pak dá dostat je HDG a ještě něco (teď nevím co). Je dokonce za letu (alespoň u 737) velký problém když třeba běží, ale přestane scanovat VORy. Pak se může zhoršovat jeho RNP a začíná být nepřesný. Zrovna nedávno jsem se o tom bavil s jedním kapčou 737-čky. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 18:56 | |
| | K tomuto by se mohli opravdu vyjadrit jen lidi co s tim letaji a jak to doopravdy je, takze navrhuji cekat a treba se k tomu nekdo vyjadri... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 19:24 | |
| | * v pripade ztraty zarovnani (kurna.. ze ja to nepsal anglicky) za letu, navigacni mod (vcetne soucasne pozice a vystupu ground speed) jiz nebude funkcni po zbylou dobu letu (lze srovnat pouze na zemi).
* prepnutim selektoru do ATT se zajisti zobrazeni ATTITUDE modu, tery mimojine zpristupni heading, ale k tomu, aby doslo k synchronizacim kompasu, musi posadka rucne zadat pocatecni magneticky kurs.
dale v tomto rezimu (ATT) dochazi k rozchazeni headingu IRS (cca o 15 stupnu za hodinu), cili je nutne periodicky rucne synchronizovat IRS s magnetickym kompasem atd atd...
doufam ze je to dostatecna odpoved
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 20:18 | |
| | Jj! To je přesně to, na co jsem si nemohl vzpomenou . Attitude (na EADI) a HDG (na EHSI). Díky. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 14. 3. 2006 / 22:11 | |
| | Je-li tohle téma ještě aktuální , tak dodám, že IRS se za letu skutečně vystavit nedá (vystavit=align). IRS , narozdíl od starší INS, se nestará jen o navigaci, ale o celkovou polohu letadla v prostoru, takže když inerce chcípnou, zůstanou funkční jen záložní přístroje. Pak jde pomocí funkce ALIGN obnovit umělý horizont a jak tu již někdo psal, tak i kurs (zadává se ručně z magnetického). Nikoliv však plná funkce IRS. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Alignovani IRS ve vzduchu (767) 12. 3. 2006 / 16:57 | |
| | nevim jak teda v D-level 767 ale v PIC 767 za letu IRS skalibrovat neslo ... |
| |
|
|