Kokukni nejprve z okna letadla. Jestli vidíš zem a to dost daleko, tak letíš VFR. Jestli ne tak koukni na palubní přístroje, jestli jsou tam takové budíky s radiokompasem a pod. Pokud jsou, máš vyhráno a může š bejt IFR. Pokud ne, tak pánbů s tebou, to jseš pěkně v .....
Teď vážně. Zkratka VFR je Visual Flight Rules a IFR je Instrumjental Flight Rules. Čili jde o to podle jakých pravidel poletíš a o tom si rozhoduješ zcela sám, do toho ti žádný ATC kecat nebude. Podmínky pro jednotlivé typy letů jsou přesně vymezeny v předpisech, ale obecně platí, že pokud letíš za VFR, tak musí být den (jsou i speciální lety VFR noční, ale pro názornost...), musí být dostatečná viditelnost a letíš tzv. srovnávací navigací - koukáš ne zem a do mapy a podle toho poznáš (většinou) kde jsi. Pokud letíš za IFR, tak jednak na to nmusíš mít certifikovanou mašinu, pak na to musíš mít sám zkoušky (v reálu) a letí se za použití nejrůznějších navigačních přístrojů rádiokompasy počínaje a FMC konče. |
|