FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 1. 2025, svátek má Doubravka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Flight plan Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Flight plan   8. 3. 2006 / 10:15
OK-Milda (BHA410)   
Kokukni nejprve z okna letadla. Jestli vidíš zem a to dost daleko, tak letíš VFR. Jestli ne tak koukni na palubní přístroje, jestli jsou tam takové budíky s radiokompasem a pod. Pokud jsou, máš vyhráno a může š bejt IFR. Pokud ne, tak pánbů s tebou, to jseš pěkně v .....

Teď vážně. Zkratka VFR je Visual Flight Rules a IFR je Instrumjental Flight Rules. Čili jde o to podle jakých pravidel poletíš a o tom si rozhoduješ zcela sám, do toho ti žádný ATC kecat nebude. Podmínky pro jednotlivé typy letů jsou přesně vymezeny v předpisech, ale obecně platí, že pokud letíš za VFR, tak musí být den (jsou i speciální lety VFR noční, ale pro názornost...), musí být dostatečná viditelnost a letíš tzv. srovnávací navigací - koukáš ne zem a do mapy a podle toho poznáš (většinou) kde jsi. Pokud letíš za IFR, tak jednak na to nmusíš mít certifikovanou mašinu, pak na to musíš mít sám zkoušky (v reálu) a letí se za použití nejrůznějších navigačních přístrojů rádiokompasy počínaje a FMC konče.
 
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ