| | | Flight plan 7. 3. 2006 / 20:44 | |
| | Jak ho mám spravne vyplnit??? |
| |
|
| | | Re: Flight plan 7. 3. 2006 / 20:49 | |
| | viz manual k ivapu nebo tutorial ukazkovy let LKMT-LKPR na diviznim webu |
| |
|
| | | Re: Flight plan 7. 3. 2006 / 21:39 | |
| | Hele, chlape...už dáávno jsem Ti psal, že pokud to myslíš s IVAO vážně, napiš mi a proberem to. Pokud zájem nemáš, tak se omlouvám, a poté nemohu napsat nic jiného, co všem ostatním. Bylo to tu mockrát, tak hledej šmudlo.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Flight plan 7. 3. 2006 / 22:49 | |
| | Borku, ja uz nechtel vubec odpovidat, ale tohle me neda, ukaz mu sveho jezka Soníka a mozna navazete spolupraci, jinak uz vazne nevim jak na nej Komu neni rady, tomu neni pomoci |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Flight plan 7. 3. 2006 / 22:53 | |
| | reknete mi jak poznam jestli letim VFR nebo IFR, ono to je nekde napsane nebo mi to rekne ridici? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 10:15 | |
| | Kokukni nejprve z okna letadla. Jestli vidíš zem a to dost daleko, tak letíš VFR. Jestli ne tak koukni na palubní přístroje, jestli jsou tam takové budíky s radiokompasem a pod. Pokud jsou, máš vyhráno a může š bejt IFR. Pokud ne, tak pánbů s tebou, to jseš pěkně v .....
Teď vážně. Zkratka VFR je Visual Flight Rules a IFR je Instrumjental Flight Rules. Čili jde o to podle jakých pravidel poletíš a o tom si rozhoduješ zcela sám, do toho ti žádný ATC kecat nebude. Podmínky pro jednotlivé typy letů jsou přesně vymezeny v předpisech, ale obecně platí, že pokud letíš za VFR, tak musí být den (jsou i speciální lety VFR noční, ale pro názornost...), musí být dostatečná viditelnost a letíš tzv. srovnávací navigací - koukáš ne zem a do mapy a podle toho poznáš (většinou) kde jsi. Pokud letíš za IFR, tak jednak na to nmusíš mít certifikovanou mašinu, pak na to musíš mít sám zkoušky (v reálu) a letí se za použití nejrůznějších navigačních přístrojů rádiokompasy počínaje a FMC konče. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 11:13 | |
| | LOL |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 11:32 | |
| | ja myslim ze serz to moc dobre vi .))) a ze to byla jenom nejaka provokace .) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 17:53 | |
| | hehe, malinka provokace
prece se podivejte na ktery prispevek jsem reagoval, ocekaval jsem ze taky dostanu sonica a nic ;-(
btw kdyz je takova mlha ze nevidim na palubovku kolik tam je budiku ale kamos rikal ze tak moc ze se v tom nevyzna, muzu letet "a-je-far"? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 07:25 | |
| | Ne - zkratka "a je fár" je česká zkomolemina - "far" přece anglicky znamená daleko - tedy "a je daleko" znamená že vidíš hodně daleko a tedy pokud nevidíš na přístroje, můžeš letět pouze podle pravidel "a je klouz". |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 07:41 | |
| | aha, takze kdyz vidim na mile daleko, tedy i na budiky tak musim letet IFR
kdyz je mlha jak cyp tak na budiky nevidim, tedy musim letet VFR (tj "a-je-klouz")
kdyz tedy behem letu nastane zmena pocasi ze prestanu videt na budiky tak to je tak zvany let IFR s prechodem na VFR a naopak, jestlize najednou vidim budiky tak zavolam ridiciho ze dal letim IFR
tohle uz dava smysl, diky za vysvetleni |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 07:48 | |
| | Pozor, to je nepochopení celého tématu. Let "a je klouz" nemá nic polečného z letem "ví je fár". Let "ví (kde) je fár" znamená, že letíš bez použití přístrojů, protože "víš kde je daleko", zde chápej daleko jako svou destinaci. Let "vé je fár" můžeš tedy použít i v situaci kdyz v tom letadle žádné budíky nejsou, protože jediným navigačním prostředkem je paměť.
Let "a je klouz" je něco úplně jiného, jedná se o variantu letu "ví je fár", kde vizuální receptory nahradíš jinýmy (například odstraníš víčko na výškoměru a hmatem zjišťuješ polohu ručiček, či připojíš si levou a pravou nohu každou na jeden vývod VOR recieveru a podle toho v jaké fázi se ti škubou svaly odhaduješ letěný radiál).
Fujtajxl, tohle snad radši probírat na bačkoře ne? Jestli to tu někdo najde tak mi seberou licenci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 07:51 | |
| | zde, damy a panove, mate jedinecnou moznost videt jak probiha takovy zkrat v hlave kdyz tam nasnezi
ted ale je pomerne huste snezeni, palubka je zasnezena a jak se tedy poleti? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 08:19 | |
| | to se pak leti systemem metr dolu,metr nahoru...je to takzvany let s osahavanim terenu,bohuzel si nepamatuju anglicky odborny termin... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 08:35 | |
| | to bude asi to slavne touch and go |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 12:32 | |
| | No spíš touch touch touch touch touch touch touch and not go. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 12:44 | |
| | To ale vůbec není hezké, takhle veřejně prezentovat styl mého přistávání ... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 13:35 | |
| | LOL, pekny. Bud si tady nekdo dela srandu z neci srandy, nebo Milda nevi kdo je kdo zde a foru |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 00:26 | |
| | Milda podle mě neví, že vlastně ví, že je Milda.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 00:30 | |
| | A do pihele. Milda ví, že ví velký H a vy jste mu na to skákli. Kdyby tam Serž dal smajlu, tak bych skončil tou první částí, ale takhle si řekl i o tu druhou. Snad to alespoň panu Mako k něčemu bylo. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 9. 3. 2006 / 00:33 | |
| | Bylo mu to určitě k tomu, že ví, že Milda ví, že ví...)) Za předpokladu, že Mlida jen nehraje, že ví, že něco ví...) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 13:56 | |
| | Není li zem ani budíky, pak je to FRRrrrrrrrrrrrrrrr |
| |
|
| | | Re: Flight plan 7. 3. 2006 / 21:43 | |
| | | |
|
| | | Re: Flight plan 7. 3. 2006 / 23:12 | |
| | Mily Mako ..
uz mi to neda...
urcite jsi videl v televizi reklamu na jeden (uz nevim jaky) praci prasek, kde vystupoval takovy maly klucina a jednou z jeho vyraznych hlasek bylo "Musim se hodne ucit" .. ja si s dovolenim tuto repliku vypujcim, a lehce doplnim.. "Musis se hodne ucit"
Prosim, pred nejblizsim dotazem na tomto foru si peclive prostuduju MINIMALNE to, co je na vebu ivaocz.virtualskies.net, kde se dozvis (a pekne cesky) vse nejdulezitejsi k tomu, aby jsi se dostal "do obrazu". tyto znalosti Ti pomuzou i k tomu, aby jsi uspesne zalozil Swiss VA a v budoucnu jsi mohl treba zacit litat na ivao (nebo ridit).
S pozdravem
Traged (z) JZD |
| |
|
| | | Re: Flight plan 8. 3. 2006 / 13:54 | |
| | | |
|
|