| | | Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 6. 3. 2006 / 17:51 | |
| | Můžete mi prosím někdo, kdo se víc věnujete ATRu vysvětlit pojem "Speed Versus icing AOA Lightů? Nějak pořádně nevim, co si pod tím mám představit |
| |
|
| | | Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 6. 3. 2006 / 18:24 | |
| | Protože má ATR jak známo profil křídla optimalizovaný pro dobrou ekonomiku, což ne zcela koresponduje s kvalitou letových vlastností, je velmi citlivá na námrazu. Nevydrží třeba to, co vydržel Turbolet. Proto se při zapnutí odmrazování, konkrétně rohů řídících ploch (HORN ANTI-ICING se to myslím jmenuje), se automaticky zmenší hodnota maximálního povoleného úhlu náběhu před aktivací stick-shakeru a následně stick-pusheru. Proto se zvýší i hodnota minimálních rychlostí bez klapek, i s nimi. Říká se jim námrazové rychlosti - icing speed. Signalizace posunutí prahové hodnoty úhlu náběhu pro stick-shaker je přes zeleně svítící tlačítko na palubní desce s nápisem Icing AOA (Angle of Attack). To zůstává svítit i po vypnutí odmrazování, musí ho stiskem vypnout pilot poté, co se přesvědčí, že je letadlo čisté, bez zbytků námrazy. V tomhle zimním provozu zůstává svítit často až do přistání. Pak se samosebou zyšuje i hodnota přibližovací rychlosti (Vapp). Před rokem, pln teorie z čerstvě absolvované typovky, jsem tu na tohle téma něco psal: http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=51578&lan=0&gr=0
Kdyby odkaz nefungoval, dej do vyhledávání heslo " ATR 72-500 Flight1 - AIRSPEED INDICATOR and BUGS " |
| |
|
| | | | Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 6. 3. 2006 / 18:51 | |
| | Dík |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 6. 3. 2006 / 18:58 | |
| | BTW jak se zjištujě, že je už éro bez námrazy?
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 07:28 | |
| | 1) Signalizace přes MFC
2) Indikátor námrazy pod levým bočním oknem
3) vrtulový kužel |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 10:02 | |
| | Otočením hlavy o cca 140-150° letmým pohledem na křídlo a dále taky křiknutím, aby cestující sedící u křídel nahlasil stav ledu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 16:10 | |
| | Ok, ale kde to najdu v MFC? Indikátor pod levým bočním oknem v FSce asi není a vrtulový kužel taky není tak dobře propracovanej |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 18:29 | |
| | jestli používáš ATRko od Flight1, tak ten indikátor na levém okně funguje, mám to vyzkoušený ) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 18:35 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 18:43 | |
| | skvělý manuál, díky!
máš toho víc? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 7. 3. 2006 / 22:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 8. 3. 2006 / 07:11 | |
| | Tady doporučuji ATR42-320 je tam pár obrázků ČSAckých ér. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light 8. 3. 2006 / 07:10 | |
| | Výstup, kde se z MFC (ty 4 vypínače na Overhead panelu) je na signalizaci Icing. Jinak "kouknout" přes "bonzáckou linku" může jen mechanik(avionik). |
| |
|
|