FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light Jeden příspěvek | Celý strom
Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   6. 3. 2006 / 17:51
Filip   
Můžete mi prosím někdo, kdo se víc věnujete ATRu vysvětlit pojem "Speed Versus icing AOA Lightů? Nějak pořádně nevim, co si pod tím mám představit
 

Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   6. 3. 2006 / 18:24
A.J.Scandall   
Protože má ATR jak známo profil křídla optimalizovaný pro dobrou ekonomiku, což ne zcela koresponduje s kvalitou letových vlastností, je velmi citlivá na námrazu. Nevydrží třeba to, co vydržel Turbolet. Proto se při zapnutí odmrazování, konkrétně rohů řídících ploch (HORN ANTI-ICING se to myslím jmenuje), se automaticky zmenší hodnota maximálního povoleného úhlu náběhu před aktivací stick-shakeru a následně stick-pusheru. Proto se zvýší i hodnota minimálních rychlostí bez klapek, i s nimi. Říká se jim námrazové rychlosti - icing speed. Signalizace posunutí prahové hodnoty úhlu náběhu pro stick-shaker je přes zeleně svítící tlačítko na palubní desce s nápisem Icing AOA (Angle of Attack). To zůstává svítit i po vypnutí odmrazování, musí ho stiskem vypnout pilot poté, co se přesvědčí, že je letadlo čisté, bez zbytků námrazy. V tomhle zimním provozu zůstává svítit často až do přistání. Pak se samosebou zyšuje i hodnota přibližovací rychlosti (Vapp). Před rokem, pln teorie z čerstvě absolvované typovky, jsem tu na tohle téma něco psal: http://flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=51578&lan=0&gr=0

Kdyby odkaz nefungoval, dej do vyhledávání heslo " ATR 72-500 Flight1 - AIRSPEED INDICATOR and BUGS "
 

Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   6. 3. 2006 / 18:51
Filip   
Dík
 

Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   6. 3. 2006 / 18:58
Filip   
BTW jak se zjištujě, že je už éro bez námrazy?
 

Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 07:28
Kachna   
1) Signalizace přes MFC
2) Indikátor námrazy pod levým bočním oknem
3) vrtulový kužel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 10:02
Jaakov   
Otočením hlavy o cca 140-150° letmým pohledem na křídlo a dále taky křiknutím, aby cestující sedící u křídel nahlasil stav ledu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 16:10
Filip   
Ok, ale kde to najdu v MFC? Indikátor pod levým bočním oknem v FSce asi není a vrtulový kužel taky není tak dobře propracovanej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 18:29
tomS   
jestli používáš ATRko od Flight1, tak ten indikátor na levém okně funguje, mám to vyzkoušený )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 18:35
Filip   
Ok, něco víc je tady http://www.atraircraft.com/media/dnl/documentation/Icing%202003.pdf
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 18:43
tomS   
skvělý manuál, díky!
máš toho víc?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   7. 3. 2006 / 22:45
Filip   
Koukni sem http://www.atraircraft.com/download.htm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   8. 3. 2006 / 07:11
Kachna   
Tady doporučuji ATR42-320 je tam pár obrázků ČSAckých ér.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro ATRkáře :) Speed Versus icing AOA Light   8. 3. 2006 / 07:10
Kachna   
Výstup, kde se z MFC (ty 4 vypínače na Overhead panelu) je na signalizaci Icing. Jinak "kouknout" přes "bonzáckou linku" může jen mechanik(avionik).
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ