Asi jsem staromódní, ale já si odletové povolení píšu vždycky, a to i v Praze, ze které létám den co den. A jako neletící si píšu každou mez povolení a instrukci, byť je to "obyčejné" radarové vektorování. Je to bohužel síla zkušenosti, párkrát jsem se totiž už vypek. Nemám problém s krátkodobou pamětí, ale když ATC vydá naráz víc jak dva povely, do toho cinkne letuška, že jsou ready, blížíme se do mraku, zapínám u toho pravou rukou anti-icing, tak jsem schopnej to přesně zopakovat a jen co pustím ten čudl už nevím, co byla první instrukce. Nebo dneska nám APP na jednom frekventovanějším letišti dala klesání do FL100, heading 210 a rychlost 220, potvrdil jsem ji to, napsal si svýma zkratkama F100 H210 S220, a druhý pilot nastavil na autopilotu FL120 snažíce se mě přesvědčit, že nám to tak řekla. A člověk hned znejistí. Radši jsem si to nechal od ATC potvrdit A abych dodal, jsem takovej hajzl, že když vidím, jak si FO (i v Praze) povolení nepíše, udělam na něj bububu. Nutno dodat, že to 99% druhých pilotů dělá |
|