FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak na textury? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak na textury?   3. 3. 2006 / 09:02
MaPa   
Brendon celkem srozumitelně popsal, jak udělat kostku v G-MAXu a jak ji dostat fo FS9. Dá se říct, že mě to chytlo. Jenže ... v popisu není, jak vlastně spáchat tu texturu, co je k její tvorbě nezbytné, jaké další vychytávky se dají použít, jak si poradit s jejím pořízením, když před daným objektem překáží něco jiného, co se nedá uhnout, ..., prostě foršrift na to, co trvá rozhodně dýl, než kostička, její potažení kabátkem a export do FS9.
JAK TO TEDA PÁCHÁTE?
 1x  

Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 10:35
Sněhulák   
No to je dle mě to nejgró na scenerii .-)

1) Photoshop
2) Photoshop
3) Photoshop..... či Gimp..

Prostě je potřeba umět si pohrát s nafocenými podklady... a udělat z toho co jde.. Prostě ideál kamarád, který vládne photoshopem a poradí.. je to tak důmyslně složitý program až i po x letech co s ním kouzlím se konečně cítím jako že něco už málo umím .-))

jinak jak už se zde psalo: http://textury.stavit.cz nebo http://www.mayang.com/textures toto sase chce pár kamarádů co dělají např. vizualizace v maxu či cinemě..... .-) Ti maj většinou textur plnou....

Celkový čas tvorby třeba nemocnice s heliportem odhaduji dnes při svém umu na cca+- autobus 5% tvorba 3D 45% tvorba textur z fotek a jejich závěrečné ladění (barvy, ......) 30% texturování 3D objektů 10% finální doladění do krajiny 10% sázení stromků apod... Leťiště jde trochu pomaleji.. než usadíš rwy, srovnáš a odstraníš autogen, uděláš afcad pro nejen ai...
25806 B / 600 x 258 / texture.jpg
 

Re: Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 10:50
Sněhulák   
Strašně kouzelné pak je to, jak FS s texturama pracuje. Mám pocit že o tom jsme tady ještě nepolemizovali.... .-) moc pěkně provedené.. Má teze:

např. vliv denní doby (slunečního světla)

noc - noční textura
den - denní textura
svítání a soumrak - vezme noční a denní a prostě je inteligentně mixuje (takže světla v oknem nezhasnou hned ale pozvolna...)

kdykoliv - zohlednuje směr a intenzitu světla (bohužel zatím moc ne třeba reflektorů letadel apod..) a dle toho texturu ztmaví či zesvětlí.. prostě photoshop CTRL+L .-)

A z toho tkvý různé neduhy a zákeřnosti....

Např. když máš krabici (4 plochy + střecha) a použiješ třeba
- plocha 1 - jednu texturu
- plocha 2 - druhou texturu
- plocha 3 - mix textury 1 a 2
tak potom např. když svítí slunce na plochu 1 je tato část textury světlejší (fs engine ji zesvětlí), plocha 2 je ve stínu - tato část textury je tmavší (ztmaví).. a teď co ta plocha 3? no jak kdy ale někdy to pak dělá slušný zmatky (asi mi špatně počítá grafika .-))) a výsledek je jakýsi světelný mixmaš .-))) Tento defekt najdeš např. na mé scenerii krnova na afisácké věži, pokud se na ni budeš dívat z východní části letiště z betonových stojánek... Prostě celou tvorbu sem tam lítal jen v jednu denní dobu.. až časem sem posunul čas a koukal .-)) A stíny 3D objektů jsou taky někdy dost záhadné .-))

Z čeho plyne mé ponaučení např. pro každou plochu dělej solo texturu a moc nepoužívéj v rámci jedné nasvícené plochy více částí textur.. Samo vše v rámci jednoho polygonu (min 3 vertexy .-)
 

Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:33
pilot_master   
muzu si v gimpu udelat 3D objekt? odfotim si budovu zo 4 stran a v GIMPE sa to urobi na 3D model da sa ??a este repainty kde najdem podklady lietadiel ? diky
 

Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:39
Palo-LM   
Pokial viem gimp nie je 3D ale bitmapovy editor takze asi nie
 

Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:41
pilot_master   
a tie podkaldy na tvorenie textur? ale mylsim take free ktere se muzu volne pouzivat i bez souhlasu autora
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:44
Priskac   
Pojem podklady sa da pochopit vseliak:

1. hladas paintkit - to je prazdna textura, vacsinou biela, daneho lietadlaa ty si tam dokreslis "kamuflaz". Tieto veci su free, a hladaj to pod slovom paintkit.

2. podklad sa da pochopit aj fotografia podla ktore kreslis na dany paintkit - toto si bud sam fotis, alebo najdes na nete, napriklad na airlines.net a podobnych fotoserveroch

pripadne este skus vysvetlit co chapes ty pod pojmom "podklad".

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:47
pilot_master   
Ano presne paintkit skusim pohladat na google a este aka mjsi byt pripona toho paintkitu aby sa mi v fs vobec ukazal? lebo raz som "laicky" zobral paintkit isiel do skicara z aerolinky som vygumoval okna bolo z toho cargo lietadlo a v FS uz sa mi textura neukazala
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:51
Aardvark   
Měl jsi správně převedenou bmp na 32-bit nebo na dxt?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:52
pilot_master   
to ti neviem povedat je na to nejaky program konvertor alebo nieco take ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:53
Priskac   
hladaj na google dxtbmp, pripadne priamo imagetool od MS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 21:49
pilot_master   
ja som si nasiel imagetool ale su asi 2 programy s rovnakym nazvom je to imagetool na GTA San Andreas a to je nieco uplne ine
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:57
Aardvark   
Nejlépe imagetool.exe, FS načte jenom určitý formát textury např: 32-bit, 16-bit, 8-bit, DXT1, DXT3, DXT5. Malování ve windowsu ti to automaticky uloží jako 24-bit a to FS-ka není schopná načíst, a tak se to vždy musí po úpravách převést na požadované formáty.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:59
pilot_master   
a jak je to s autorskymi pravami muzu pouzit logo spolecnosti nebo potrebuju povoleni ? dekuji a jak se delaji efekty napr. spinavy lak lietadla v okoli motora atd?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 19:02
Priskac   
autorske prava od spolocnosti nepotrebujes, a nechci teraz aby Ti ludia davali hodiny kreslenia v grafickych softoch, na toto su knihy ktore maju niekolko sto stran a toto sa neda takto naucit, toto si vyzaduje cvik, a trenovanie, a vediet ze co vies ako urobit. Na toto mas kopec tutorialov na nete, pripadne si kup nejaku knihu (ale pocitaj s tym ze tieto knihy su okrem toho ze obsiahle, aj drahe).

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 19:04
pilot_master   
aha ok dakujem takze ked si chcem urobit texturu napr. na lufthansa a skopirujem ich logo tak ich kludne mozem dat na net ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 19:05
Priskac   
Presne tak.

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 19:05
Aardvark   
Já myslím, že s použitím loga bys neměl mít problémy a žádný povolení nepotřebuješ. Na různý "očouzeniny" a "špinavosti" je asi nejlepší photoshop, bohužel není free, a tak existují řady dalších programů, některé i možnostmi vrstev, nevím přesně jaké to jsou, kdyžtak zkus pohledat v historii, určitě něco najdeš.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:51
Priskac   
Textury sa zvyknu este upravovat predtym nez sa daju do FSky. Co sa tyka pripon, tak tie kvalitnejsie paintkity si v psd formate a su vacsinou rozdelene aj do vrstiev. Tie menej kvalitnejsie su vacsinou ako tzv. "blank texture" a to su vacsinou iba biele textury, a toto mozu byt v normalnom bmp formate.

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 19:10
pilot_master   
a mozem pouzit original paintkity napr. od PMDG ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 19:15
Priskac   
no, tak ked chces repaintit PMDG model tak samozrejme, ale zasa napriklad PMDG paintkit Ti nebude sediet s modelom napriklad od OpenSky a podobne. Pre kazdy model musis mat paintkit pre ten presny model.

Peto
 

Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:40
Priskac   
No vzhladom na to ze gimp je 2d rastrovy editor takze je asi jasne ze v gimpe sa 3d modelovat neda. Co sa tyka tych podkladov co konkretne si pod tym mal na mysli?

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:42
pilot_master   
ako ked si stiahnes texturu tak je tam pohlad na lietadlo zboku zhora atd - myslim tieeti podklady a ja si uz len doplnam na to obrazky a textury
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 18:44
Aardvark   
Myslíš paintkit?
 

Re: Re: Re: Jak na textury?   10. 12. 2007 / 20:04
Biker
V GIMP modelovat nemůžeš, ale můžeš jen upravovat textury (na objekty třeba z fotek apod.) Na letadla existují někdy paintkity, ale ty musíš zase upravovat v editoru, např. již zmiňovaný GIMP. Dovede i alfa kanály, dost se to probíralo i tady. Výslednou texturu - obrázek musíš překonvertovat v imagetool.exe nebo dxtbmp.exe. Pokud bys chtěl dělat objekty do scenerky, tak je v gmax vymodeluješ a potáhneš texturou, kterou uděláš v GIMP, a překonvertuješ do bgl souboru. Pak už jen jednoduše umístíš bgl a textury do správných adresářů FS2004 a máš vystaráno.
Ještě odkazy:
http://www.kolmanl.info/index.php?show=FSIM_TEXTURY
http://fsdeveloper.com/forum/fsdevdownloads.php

A něco si dohledej i v SDK pro fs2004, tam jsou taky zajímavé informace. Myslím že Priskac vydal i nějaké tutorialy, tak ho zkus požádat.
 

Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 10:43
brendon (SVK832)   
NOOOOOOOO to je trosku komplikovane. No pokial mas prekazku mozes fasadu odfotit s vacerych uhlov. A potom pospajat v Corele alebo fotosope alebo inom grafickom editore. Alebo retusovat co moze byt byt jednoduchsie pokial je tam zatieneny iba kusok.

Ak ti mam pravdu povedat. Pri tvorbe Pezinka som viac casu travil pri tvorbe textur ako pri tvorbe objektov.
 

Re: Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 10:54
brendon (SVK832)   
Ukazka. Pred a po tom:
32355 B / 525 x 365 / 2004-11-27  14-25-57 - Sob.jpg
21638 B / 534 x 381 / Domy na M R Stefanik 2.jpg
 

Re: Re: Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 10:56
Sněhulák   
Máš ve všech 4řech výlohách vystavené stejné věci !!! to je klamání spotřebitele!! a běžná fs praxe .-))))))
 

Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 11:05
brendon (SVK832)   
Nebudem fotit kazde okno. A uz si ten vyklad nechcel retusovat . V niektorych som to urobil ale nie vsetkych texturach. Ja kolko casu som tymi texturami stravil ufff. Ale tym ta MaPa nechcem odradit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 11:09
MaPa   
A jak pácháte texturu ploché střechy, když nemáte možnost se nad ní vznášet? Lezete do default textur a tam to lovíte?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak na textury?   3. 3. 2006 / 11:15
brendon (SVK832)   
Tu mi prascovala fantazia. Väcsinov tie stechy su plecove a plech je sedy alebo smolove a ta je cierna. A do toho dam rozne skvrny...
12725 B / 307 x 307 / Bytovka 3pos pivnice.jpg
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ