FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá? Jeden příspěvek | Celý strom
Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 11:57Zvědavec
 

Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 12:02Kessidy
začínám s plachtařinou
 

Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 13:06herrnohava
Lítám ULLa pátým rokem
 

Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 13:07latom
Proč ? Lítám.
 

Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 13:09Palo
Lietam vetrone ULL a male sportaky Z142 Z226
 

Re: Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 13:19Stefan Kondelka
delam PPL na c172, zatim jen 20H
 

Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   27. 12. 2002 / 23:29Padák / web
Létám na Cessna 172n, B 737-300,400 .
 

Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 13:42Tomas Knaifl
jsem povahou masinkar... ale litani na FS me docela chytlo... mozna nekdy v budoucnu )
 

Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 20:29sumec
Taky začínám s plachtařinou
 

Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   13. 12. 2002 / 21:50Honza Červený
plachtařina 3 roky...stále bez průkazu
 

Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   16. 12. 2002 / 07:32Laco
Občas blaníka a vivata...
 

Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   30. 12. 2002 / 08:51Elvis
To ten vycvik litas asi na Tocny, ne????
 

Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   30. 12. 2002 / 18:57Mike
Co mas proti Tocny, nahodou z letosni elementarky sou uz piloti...Kde litas ty?
 

Re: Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   31. 12. 2002 / 15:39Elvis
No vidis jak sem to poznal
 

Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   16. 12. 2002 / 10:26Monty
15. let plachtařina
 

Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   16. 12. 2002 / 13:21Mike
litam 2 roky na vetronich, v lete sem zacal PPL.
 

Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   16. 12. 2002 / 13:42Plachteni.cz / web
6 let plachtarsky (ted i jako instruktor) a o trochu men vivatove.
 

Re: Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   28. 12. 2002 / 09:55Štěpán Hamerník SHW / web
25.10.2002 jsem udělal papíry na větroně
 

Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   28. 12. 2002 / 12:04
Luděk Ch.
Sám létám jen na FS, mimo asi 15 minut řízení ULL Koala, což asi ke srovnávání moc nestačí. Ale zajímalo by mě, jak se na FS dívájí piloti, kteří delší dobu létali reálně a až potom začali s FS. Co je k tomu vedlo? Jak je to s reálností FS?
 

Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   28. 12. 2002 / 16:31Honza
FS nebo jakýkoli jiný simulátor je výborný pro trénování přístrojových schopností (IFR), letových postupů a ostatních technických dovedností. Ale ZÁSADNĚ se na téměř žádném simulátoru nedá natrénovat technika pilotáže = to, jak se s letadlem vlastně lítá.

Prostě dokud člověk nevypadne ze židle a nenabije si nos /nebo něco jiného/ když otočí letadlo na záda v simulátoru, tak nikdy nebude mít pocit reálnosti - a o tom to je.

Zkus si nějaký automobilový simulátor na počítači a hned poznáš, v čem je rozdíl - a to že ty simulátory fakt simulují skoro všechno
 

Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   28. 12. 2002 / 19:08Jirka S.
Souhlas, svého času jsem se dostal na sim B737 u ČSA. Připravoval jsem se na to asi týden ve FS2002 s DF B737, který by měl být podle výrobce na nějakých 92-94% shodný s reálnou předlohou. Nebyl problém nahodit motory, víceméně jsem věděl i kde jsou které věci, kámoš zase bez přílišných obtíží naprogramoval FMC. Ovšem držet to v rukách a jít na přistání, to se opravdu na PC simulátoru nasimulovat nedá. Bez simulace sil v řízení a přetížení to prostě nejde. A co teprve takový pád ve vývrtce....
 

Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   28. 12. 2002 / 20:22Honza
A to se ještě B737 řídí skoro sám (na rozdíl od malých letadel) ...
 

Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   28. 12. 2002 / 21:31roman
já teda pilot nejsem, ale nedávno jsem v knihkupectvi viděl knihu Jak přežít nebo tak nějak se to jmenovalo a napsal to nějakej Amík a jsou tam věci, jako co dělat, když vás napadne lev, jak skočit z mostu , jak se bránit před napadením agresivního člověka, jak otočit auto o 180 stupnů za jízdy apod. Je to napsáno naprosto seriozně a věřím, že to člověku může opravdu pomoct přežít jinak pro něho téměř neřešitelnou situaci - no a jedna kapitola je věnována tomu, JAK PŘEVZÍT KONTROLU NAD LETOUNEM, když pilot ztratil vědomí nebo se prostě mu něco stalo a vy se máte zachránit - autor čtenáři asi na dvou stranách vysvěluje hlavní mechanismy řízení jednomotorového letadla, k čemu je knipl, pedály, jak letadlo točit, jak ubrat rychlost, jak klesat... pak asi ve dvou odstavcích vysvětluje jak přistát - možná to vám připadá jako nesmysl něco tak složitého vysvětlit na dvou stranách a čekat, že naprosto s létáním nezkušený člověk opravdu po těchto instrukcích nouzově přistane - já bych řekl, že pokud ten člověk není naprosto technicky mimo, tak má určitou šanci, že když se bude řídit pokyny knížky, tak nějak nouzově a třeba s rozbitým podvozkem nebo vrtulí s tím někam praští nedaleko přistávací dráhy a zachrání sobě a jiným život - a co teprve my nepiloti, kteří jsme stovky hodin nalítali na FS - nemáme snad o trochu větší šanci přežít?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   28. 12. 2002 / 22:35
Luděk Ch.
Docela s tím souhlasím a myslím, že většina zdejších FS pilotů by byla nějak schopna letadlo udržet ve vzduchu, za přispění řízení letového provozu ho nasměrovat k letišti a nějak posadit, pokud by znal potřebné rychlosti pro přiblížení a přistání. Zajména za klidného počasí. Při bočním nebo nárazovém větru by asi letadlo nezůstalo po přistání stát na kolech, ale stejně by velká šance na přežití byla. Znal jsem letušku jedné nejmenované české letecké společnosti a ta dokázala docela bez problémů pouze při ústní asistenci kapitána ručně přistát s reálným simulátorem B737. Podotýkám, že taky v bezvětří. Já sám jsem měl možnost pouze 15 minut v ULL, ale věřím, že právě díky dnes už asi stovkám hodin na FS se mi dařilo držet směr, rychlost, výšku i dělat celkem slušné koordinované zatáčky. Je pravda, že základní princip ovládání letadla není o moc složitější než u auta a při výcviku se větší část věnuje výuce řešení nestandartních situací, počínaje počasím až po vybírání kritických situací. Věřím, že reální piloti budou se mnou souhlasit a hlavně s tím, že toto je hlavní nedostatek vituálních pilotů. Tj, že jsou s reálným letadlem schopni letět, ale jen do chvíle, kdyby jsem se dostali do vývrtky nebo pádu, vysdadil by motor nebo něco jiného, atd.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   29. 12. 2002 / 08:15Honza
Já souhlasím s Luďkem. Není žádný velký problém letět s letadlem rovně a v dostatečn výšce. Problém je vzlet (malý), přistání (větší) a nouzové/nestandardní situace (největší). Určitě v případě nutnosti by byli piloti FS schopni úspěšně přistát (to znamená, že pilot je schopen odejít sám od letadla) za důkladné asistence ŘLP. Faktem je, že i v reálném lítání se piloti odlišují právě tím, jaké situace a jak jsou schopni zvládnout; rozhodně ne tím, jak kdo dokáže za bezvětří a dohlednosti 9999 přistát.

To, co si většina lidí neuvědomuje, je časový stres pilota. Letadlo prostě musí letět - jinak spadne. A v reálu se prostě nedá zmáčknout "P" jenom proto, že jsem nestihl najít příslušnou přibližovací mapu, nebo nestihl přestavit A/C, nebo cokoli jiného. A pokud do této situace přijdou další problémy - jako třeba námraza, turbulence, silný boční vítr, nefunkční FD, západ slunce s oparem na dráze 24 v LKPR - tak už to fakt přestává být sranda, obzvláště pak, pokud se jedná o malé letadlo s jedním pilotem na palubě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   29. 12. 2002 / 15:02A.J.Scandall
Na tuhle otázku hledám (z vlastního zájmu) odpověď už několik let, FS trojkou počínaje. A abych byl upřímnej, vůbec v tom nemam (narozdíl od pana M.K., jež píše recenze do časopisů a na internetu na Vysokonanenbi) jasno. Můj prozatímní názor je - ohledně pilotáže jako takový dá víc lítání s RC modelama než celej simulátor. A co se přístrojů týče, tam zas dá víc (kupodivu FS. Jen tak pro zajímavost - právě se přeškoluju na novej typ, kterej je se jako červená nit táhne skoro celym FSkem a je v poslední době údajně celkem dobře simulovanej. Až se dopřeškolim, zkusim zhodnotit, jak moc mi FS pomohl.
 

Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   29. 12. 2002 / 16:32Honza - Šílenec
Jsem docela zvědavej na Tvoje hodnocení. Mne simulátor (FSXXXX, X-Plane) za VFR nepomohl téměř vůbec
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 08:29
Latom   
Trošku bych ti oponoval s tím, jak popisuješ let v ošklivém počasí, třeba na LKPR.
A) Nelítej, když na to nejsou podmínky. Takové frajeřinky většinou končí zle.
B)Vše si připrav PřED letem, aby tě nemohlo jen tak něco zaskočit. Ostatně to je nutná podmíka před letem, jinak tam nelez nebo lítej okruhy.
C)Pokud máš problém s viditelností a nevidíš dráhu, máš odpovídač, požádej o vektorování. Oni ti pomůžou.
D) Předletová příprava je proto, aby jsi věděl kam letíš, za jakých meteorologických podmínek, co tě během letu bude čekat ( námraza,turbulence apod.), co budeš v každém místě během letu dělat (ATC), mít sebou všechny mapy, včetně okolních letišť, kolem kterých poletíš atd.
E) Když to shrnu, perfektní předletová příprava tě připraví na spoustu věcí tak, že pak opravdu budeš mít čas řešit i problém s náhodnou technickou závadou během letu. Tím víc, když letíš sólo.
F)Já sám lítám i v reálu a není nic hezčího než ten pocit 3D prostoru. Příroda sice člověku nedala křídla, ale aspoň pocity. Jinak 2k2 lítám hlavně pro procvičování postupů během letu a práce s FMC.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 09:57Honza - Šílenec
Souhlas, ale vysvětli to cestujícím

P.S. CPL, MEP/IR(A), ATPL frozen, ACR, TOW
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 10:14
Latom   
Velká mašina je něco jiného než malá.
Cestující stejně zajímá jen to, aby byli na svojí dovolené včas, aby se na palubě najedli a napili zadarmo co nejvíc (jako v super hotelu) a nějaká bezpečnost na palubě je jen otravuje. A nejraději by svým známým zavolali z 10 km, že jsou právě na Francií, apod. Jsou schopni i ve velké turbulenci, kdy i posádky toho mají dost jít na toaletu, protože oni musí a vůbec je nezajímá, že si mohou něco udělat, navíc, když je ještě na to, aby seděli upozorní i kapitán. Jejich myšlení opravdu nechápu, ten kapitán je pro ně "trouba", kterého nevidím a ještě mně buzeruje. Z toho plyne - cestujícím nic nevysvětlovat, oni si stejně udělají podle svého a pak ještě napíší stížnost, že daná posákda se k nim chovala hrubě.
Zlaté lítání s malým letadélkem. )
 

Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 10:21Honza - Šílenec
To jo, to bylo jenom k tomu špatnému počasí a neleť, když nemusíš.
To je právě rozdíl mezi soukromým pilotem a obchodním. Soukromý lítá pro radost a jenom když se cítí dobře a je všechno OK; obchodní protože musí a vždycky, když se mu to nejmíň hodí, když je počasí pod psa a vůbec se mu to nehodí ))
 

Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002? A lítání vůbec   30. 12. 2002 / 10:31
Latom   
Na druhou stranu, soukromě jen tak nevyhledáváš pořádné turbulence, raději se jim vyhneš, ale když se jí ve velké mašině jen tak nevyhneš a musíš do ní, tak je to taky docela dobrý zážitek a hlavně zkušenost. Navíc pak chápeš, že lítání v turbulenci není jako jízda autem po kostkách a uvědomíš si co všechno se s tím letadlem děje.
Byl tady názor nebo hlas, že lítání je skoro jako jízda autem, ale podle mne takový člověk za knipl nepatří. Lítání je úplně o něčem jiném. Musí se tomu rozumět a ne jen to okoukat.
 

Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002? A lítání vůbec   30. 12. 2002 / 10:44Honza - Šílenec
O tom autě jsem psal já. Srovnání se ale týkalo věrohodnosti a ne jednoduchosti řízení.
Většina z pisatelů tady asi reálně nelítá a tak mne napadlo, že určitě většina řídí auto nebo má řidičák. Takže pokud chtějí vědět, jak reálný je FS2002 - simulátor, ať si pustí třeba NASCAR - simulátor a můžou zhodnotit realističnost simulátorů na PC.
 

Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002? A lítání vůbec   30. 12. 2002 / 19:23
Palo-LM   
Tak s tymto musim len suhlasit.(Latom) Mam priklad kedy chlapik CO SI MYSLEL ZE LIETANIE JE AKO JAZDA AUTOM, sadol do masiny aj napriek zlemu pocasiu a bez predletovej pripravy ked mu vysadil na chvilu motor povedal si ze poleti este kolko to vyda aj napriek tomu ze mohol hned pristat kedze bol pri letisku blizko (ako v aute ked vynecha motor hehe, pojdem pokial to ide)a samozrejme to potom zavesil medzi najblizsie stromy.Nic sa mu nastastie nestalo ale ten pristup... A PRETO NIE !!! LIETANIE NIE JE AKO JAZDIT AUTOM.
 

Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002? A lítání vůbec   30. 12. 2002 / 21:03
Luděk Ch.
O tom autě jsem psal já, doslova, že základní princip řízení letadla není o moc složitější než u auta a na tom trvám. Ale myslel jsem tím opravdu jen to, že když nakloním knipl vpravo, letadlo se začne klonit vpravo atd. To je prostě pravda a mám to i vyzkoušené v reálu, kdy opravdu v Koale poprvé v životě bez jakéhokoliv výcviku mimo FS jsem bez problému držel směr, výšku rychlost a dělal normální koordinované zatáčky s pomocí směrovky, plynule stoupal i klesal dle potřeby a vlastně jediné na první pohled vnímané rozdíly proti FS byly v nesrovnatelně krásnějšímu výhledu při kličkování mezi kumuly a taky zajímavé pocity při turbulencích, které mi mimochodem byly v malé Koale podstatně příjemnější než v B767, kde se člověk cítí jak v obýváku a turbulence sem prostě pocitově nepatří. Ale taky jsem psal, že toto je ta nejméně podstatná část leteckého výcviku a že jeho převážná část je zaměřena na nestandatní situace, které se tomuto základnímu principu vymykají a že právě tyto schopnosti většině virtuálních pilotů budou chybět.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 16:19A.J.Scandall
Nenadávej, dyť nás ty lidi živěj)
 

Re: Re: ...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   31. 12. 2002 / 08:33
Latom   
Já na ně nenadávám, i když to tak vypadá, ale to byly jen postřehy a zkušenosti z letů.
 

Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   31. 12. 2002 / 12:06
Stručně a jasně. Da se to přirovnat k onanii, nikdy to neni ono
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 16:19A.J.Scandall
Eště si udělej vysazovače, je to bžunda, paragáni do tebe nalejou kořalku, zahřeješ se a už nebudeš ATPL frozen)
 

Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   30. 12. 2002 / 20:28Honza - Šílenec
Máš pravdu, ale nemusím mít všechno, ne? U akrobatů jsem se taky rozehřál )))
 

Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   29. 12. 2002 / 18:26
Jirka Chvátal (OK-PTH)
Mno. Já občas lítám na Vivatu, Blaníku a ULL Staru. FSko už od verze 4. Taky mám za sebou lítání s RC modely. Možná vám to příjde divný, ale já si v FSku povětšinou poletuju z pohledu věže, kterej je svým způsobem srovnatelný s létáním s RC modely, až na to, že tam není ta volnost pohybu hlavy a tím pádem horší přehled o prostoru. Pokud mi FSko něco dalo, tak to bylo nacvičení koordinovaného používání všech kormidel a naučení základního principu létání. A k už spomínanému řešení krizovách situací. Ty mi docela často navozuje otec, kterého už štve že u toho pořád sedím a chce si taky zalítat, takže mi co chvíli těsně před dosednutím zatahuje podvozek, vztlaky, nebo při letu nad horama vypíná motor a čeká co já s tím ... K VFR ... na srovnávací navigaci FSko není a asi nikdy nebude připravené a taky se to od něj nečeká, ale pro IFR a s reálným reliéfem od Vládi Stoje je létání nad Hostýnskými vrchy moc fajn a z reálu vím, že je to hodně přesný. Rozhodně bych se tam neztratil. Kouknu na okolní kopce a vím kde jsem. Když jsem poprve sedl za knipl blaníka, tak se mě po letu instruktor ptal proč jsem mu neřekl že lítám. Já že se na to neptal ... Pak jsem mu vysvětloval že to mám z FSka a on že kdybych malinko doladil ostřejší zatáčky, tak co do základního lítání "hotovej". O ostatním se to samozřejmě říct nedá ...
 

Re: Re...: Jaký pocit dává reálným pilotům létání na FS2002?   7. 1. 2003 / 10:27
FS mi připadá jako taková nedokonalá letecká onanie
 

Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   28. 12. 2002 / 12:11Peter HK
Jednou jsem pilotoval Z-142
 

Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   28. 12. 2002 / 17:11TOP
Lítám plachtařinu druhim rokem
 

Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   28. 12. 2002 / 19:19
PetrBoro
Jednou jsem letěl s L-410 a teď si budu dělat výcvik na větroně.

Zdar

Petr
 

Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   29. 12. 2002 / 11:43
ahoy,
myslím že lítání ve FS má něco do sebe. Určitě se dá jen tak poletovat a kochat se CzTer . Také se dají celkem zodpovědně brousit okruhy se snahou dodržovat reálné postupy. Dobrá je také možnost komunikace s věží - sice jinak a podle jiných pravidel, ale stejně úspěšně odvádí pozornost od řízeni jako ve skutečnosti (slyšet a pochopit jsou někdy dost rozdílné pojmy). Takže za dlouhých neletových večerů, při totálním nedostatku času - alespoň něco. ((jinak 6 let Ulla - Pegass(+), Echo(++), Lambáda, Koala, Jora, Tulák (+), Star (++), Sting(+++ tenhle kousek je fakt dobrá práce, ď TL),Cessny, akro na Z-142(++++, díky Ivane), E-300 (+++++...))
T!
 

Re: Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   7. 1. 2003 / 13:21Mandak
Ja se chystam na ULL. Jinak mam 15 minut na Letov simulatoru TL28 a cca 10 minut na L200 Morava. Efesko mi dalo docela dobrou prupravu, vedel jsem kam koukat a na co sahnout. Hodni pani instruktori pak z fleku prohodili: Ty si asi litas doma co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo z FS-ářů lítá v reálu nebo se k tomu chystá?   7. 1. 2003 / 20:26Petr Borůvka
No! Chlapi, po přečtení všech odkazů v této diskuzi jsem nabyl dojmu, že létat je nejlehčí věc na světě. Stačí si pár hodin zalítat na FS a jsem pilot!!! Ale skutečnost je úplně jiná. Já sám létám už 18 let a pořád je co se učit. Stoprocentně souhlasím s Latom! Z vlastní zkušenosti můžu říci, že VFR ve FS není až to pravý, ale IFR se dá dost dobře srovnat s reálem, teda až na malé vyjímky.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ