| | | Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 10:46 | |
| | Prosím nenašel jste někdo stránku,kde by byly na výběr letové hladiny na východ a západ?
Včera jsem byl " proprcnut " řídícím v Maďarsku,že letovou hladinu na Rakousko a domů musím změnit. Měl jsem FL420. Nikdy jim to nevadilo,ale včera myslím dělali zkoušku a tak asi byla moje korekce nutná.Je možné,že by každý stát měl ty hladiny jinak - to je myslím nesmysl.To bych skákal na každé hranici letadlem jako jojo.
Nebo mi sem prosím napište tabulku. Jedná se o výšky nad FL300. Děkuji moc |
| |
|
| | | Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 10:59 | |
| | Toto jsem našel ,ale je výšková separace 1000 ft vůbec dostatečná (když letí proti sobě)
západ FL100 FL120 FL180 FL240 FL300 FL360
východ FL090 FL130 FL190 FL250 FL310 FL370 |
| |
|
| | | Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:00 | |
| | pokud vím platí, že:
západ -> východ - FL lichá
východ -> západ - FL sudá
v nekterých státech s severo-jižním průběhem ( Itálie)
sever -> jih - FL lichá
jih -> sever - FL sudá
|
| |
|
| | | | Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:03 | |
| | Presne tak, jeste to mohou mit zeme jinak upravene (sever-jih x zapad-vychod)a to se take muze tykat jednotlivych letovych cest, ze treba nektera na zapad povede v liche hladine atd. |
| |
|
| | | | Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 12:42 | |
| | | |
|
| | | Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:01 | |
| | Proste a jednoduse na vychod jsou liche a na zapad sude az do FL410 v prostoru RVSM, pak je to FL430,FL470 atd na zapad a FL450, FL490 atd na vychod. |
| |
|
| | | Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:07 | |
| | RVSM Airspace
000 - 179°: FL 310, 330, 350, 370, 390, 410, 450, 490, 530
180 - 359°: FL 320, 340, 360, 380, 400, 430, 470, 510
http://en.wikipedia.org/wiki/RVSM
Non RVSM Airspace
000 - 179°: FL 330, 370, 410
180 - 359°: FL 310, 350, 390 |
| |
|
| | | | Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:21 | |
| | Děkuji.Už jsem si to vytisknul.I když ten rozdíl proti sobě letících letadel např FL380 a FL370 je 1000 ft = asi 300 metrů a to bych se "mezi námi děvčaty" nechtěl potkat s druhým Jumbíkem.Asi by mi to rozlilo kafe ))))) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:24 | |
| | Skor by bolo zaujimve dva Concorde proti sebe s M 2.0
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:25 | |
| | Gustave, ale 1000ft je standartní rozstup... Takže nějak bych se tim nevzrušoval.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:43 | |
| | Nemáš zač |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 23:12 | |
| | Gustíku,
ale nezapomeň, že to je jen teoretický vertikální rozestup! Pokud započítáš všechny povolené odchylky, může se v reálu velmi rapidně snížit. Někde jsem tuhle četl, že až na 80 m (cca 240 ft). |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 23:35 | |
| | Zkusme si to teoreticky spočítat - vezměmě dvě letadla v nejvyšší časti RVSM prostoru (FL390/400). V této hladině je 1 tlakový metr vysoký přibližně 0,5m skutečného. Za udržovanou hladinu se považuje odchylka do 200ft. Řekněme tedy, že se nám obě letadla v rámci toho co považujem za udržovanou hladinu odchýlí nesprávným směrem:
1000ft - 2x 200 = 600ft. Jenže jak jsem zmínil to je 600ft tlakových - bude to tedy přibližně 300ft skutečné výšky. To nám dáva cca 91,5m. Takže tomu číslu co napsal Karel, pokud je brané z nějakého přesného zdroje a ne jen odhadem jako jsem to udělal já, bych docela věřil |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 20. 2. 2006 / 23:06 | |
| | Bohužel zdroj si už nepamatuji, ale raději ověřím, zda to není ze Soldána. V potaz je třeba brát i povolené tolerance přístrojů samotných (tlakový výškoměr...), tzn. dále se nám to komplikuje |
| |
|
| | | Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:24 | |
| | Já bych si s tím zase takovou hlavu nedělal.. Nevim, kterej blb s tím na IVAO přišel, (tušim, že Salzl, kterej začal vyžadovat od lidí i změnu FPL, když náhodou chvíli letěli na západ po nějaké trati, přitom měli správně vyplněn FPL, jelikož cesta jako taková, povětšinou směřovala na východ) ale ATC s hodností C1 vč. a vejš, má právo dělat korekce ve FPL. Druhá věc, nejen že je to jeho starost si tě nastoupat/zklesat, jak potřebuje, ale zase tě buď pak zklesat/nastoupat zpátky do původní FL, nebo zkoordinovat (což je např. pro Salzla nepředstavitelnej problém, takže i chápu, že k takovejm ptákovinám piloty nutí) předání jinému sektoru na hladině odlišné od plánované.. Škoda jen, že piloti na IVAO vezmou od ATC kdejakou ptákovinu jim nařídí... |
| |
|
| | | | Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:37 | |
| | Jo jo je to tak. I když se musím " pochlubit ",že včera po vletu z LGAV mne dal Stamatis točit vpravo na ABLON a já " hrdě prohlásil",že mám odletovou NEVRA.Výsledek - omluvil se vždyť mýliti se je lidské. |
| |
|
| | | | Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:42 | |
| | pseudopilot aby zas nekopnul do herr Salzla ale ceho jsme byli v rakousku s Markym svědci svědčí o globalnejsim problemu s ridicimi. leteli jsme LPMA-LKMT, ja B763, Marky LJ45. na ACC sedel instruktor 1 !!! ridici se me ani nepokusil sklesat, prehodil na hranici (na unicom) ve FL390. Markyho zase klesal do FL200. zda se ze tam maji radi extremy, asi za to muze cerstvy alpsky vzduch nebo ja nevim... |
| |
|
| | | Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 11:47 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Letové hladiny - po milionté :) 19. 2. 2006 / 12:58 | |
| | Máš pravdu.Občas je nutné kouknout na domovskou stránku a nedomnívat se,že se tam články neaktualizují.))) |
| |
|
|