FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 12. 2024, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
737 PMDG vs. realita Jeden příspěvek | Celý strom
737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 09:14
David75
Takovej hloupej dotaz, zajímalo by mně, jak moc podrobná a přesná je simulace 737 PMDG oproti reálu. Nemyslím tím chování letadla po fyzické stránce ale spíš procedury, přepínače, ovadače a pod. Čistě vzato teoreticky, byl by někdo kdo zná PMDG schopen přijít do kabiny nahodit Boeing a rozjet se s ním? PS: nejsem terorista
 

Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 09:28
Ladous
jo
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 09:37
Serž   
to tvrdis takhle s jistotou? prece jen pmdg je hodne tolerantni k nekterym nepresnostem v postupu
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 09:58
Ladous
osobně znam člověka z který sedl do Ruzyňského simulátoru 737...nastartoval, vzletl, letěl , přistál......a myslím že bez větších problémů....

Mno a mezi Ruzyňským simem 737 a real 737 už asi nebude takovej rozdílek, ne? Aspon co se týče startupu....
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 10:11
Eurostar   
a nestartoval to třeba přez ctrl+e ??? )
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 10:22
Serž   
ale treba u pmdg 737 jdou nastartovat oba motory najednou pri "foukani" jen z APU
takova 767 od level-d ma budicek ktery ukazuje tlak vzduchu a tam vidis jak pri protaceni jednoho motoru klesne, takze o druhem ani nemuze byt rec a do klimatizace uz taky neni moc co pustit
 

Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 10:12
Triple XL
No,

Co sa tyka prepinacov a ovladania, ako som vravel s kapitanom B737 tak napriklad, ked zmenis klapky na vacsie tak ti automaticky zmeni aj rychlost smerom dolu. Zadalsie, autoland funguje aj na 1 CMD autopilot, pritom realita je taka, ze oba autopiloty musia mat nastavenu ILS frekvenciu NAV1 a oba CMD musia byt stlacene. Autopilot porovnava informacie kapitana a druheho pilota a ak mu nieco nesedi, tak autoland sa vypne. Toho bude asi viac, to by chcelo origos pilota posadit za simulator a nech vyskusa.
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 10:19
Serž   
ale pro normalni ILS approach staci i 1 AP a podrovnat ero, stahnout plyn uz dokaze kazdy kdo se dostal az k ILS approach
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:00
Triple XL
Serz,

Otazka bola aky je PMDG oproti realu co sa tyka ovladania, nie ako kto dokaze podrovnat. A co v pripade pristavania CAT III, tam sa na ruku neda, povinne musis ist autoland.

Este dodatok k tej realite na simulatore. Nie som si isty, ci je vobec vhodne, aby vsetko fungovalo presne ako v reale. Myslim tym, ci jeden clovek stiha vobec obsluzit vsetky systemy. Napriklad, ja mam PSS Concord. Je spraveny ako je, ale ovladat palubneho inziniera pocas letu, presuvat palivo podla rychlosti a navyse menit vstupny profil motorov podla vykonu a rychlosti, navyse navigovat (tam nie je FMS ako ho pozname z Airbasov a boeingov), kecat do mikrofonu a letiet to sa skratka jednym clovekom stihnut neda. Este ze ten Concord ma moznost automatickeho palubneho inziniera ktory to robi za mna.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:17
Rozšafín Ctibum   
Ehe...co je to za blbost ? Povinný autoland jsem jaktěživ neslyšel...naopak ano, aby piloti nevyšli za cviku, ale že by rwys kategorie CAT III byli pouze pro era s autolandem ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:19
Tragédie v JRD
mam pocit ze dotycny se jen spatne vyjadril ... mel asi na mysli situace, kdy povetrnostni podminky vyzaduji pouziti CAT III(c? - to pokud se nemylim, opravdu vyzaduje pouziti autolandu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:28
Triple XL
Traged,

Hej, blbo som sa vyjadril ale toto som myslel a som rad ze mam pravdu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:29
Rozšafín Ctibum   
Já se nepřu, tuto možnost taky schvaluji jako správnou...jen jsem to z toho jaksi nepochopil.
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:21
Tragédie v JRD
Mno .. ad ten autoland.. to neni ani tak bug PMDG ale bug fsky, ze ti udela "autoland" i s letadlem ktere ho neumi ... sice nepodrovna ale pristane ( = triskne o zem ale nezrusi se), cili timto bych vysvetloval ze PMDG sedne i na jeden autopilot...
 

Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:18
Tragédie v JRD
Mna... debata na dlouho (a uz tu nekolikrat byla)...

muj skromny nazor (vychazi z toho ze mas zkusenosti z PMDG a vubec FS (ne z real simu))
* pokud bude to ero dark and cool tak s nim nic neudelas, max. napachas skodu
* pokud ero bude enroute v letu, tak bys dokazal zmenit smer letu, pri trose namahy mozna letet i naruku
* pristat bys na ruku nedokazal
* s asistenci ATC a real pilota ze zeme bys byl schopny naprogramovat systemy tak abys pristal na autoland a zastavil (ale ne nutne na draze - nemam predstavu jak je to "narocne" v realnem buliku)
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:25
Rozšafín Ctibum   
Já mám dneska asi rejpavou, ale myslím, že každé letadlo je cool, ale jen to neoživené může být cold .-))
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:27
Tragédie v JRD
jojo .. ma byt cold ))
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:32
Serž   
uz nevim kde ale videl jsem video kde byl chlapek v simulatoru udajne po prve a zaletel let uplne perfektne
jinak souhlasim ze kdyby nekdo z praxe neznaly dostal do ruky dark and cold ero bez externiho napajeni tak by nejspis maximalne vybil baterku a tim by skoncil
ale kdyz to nekdo vsechno zvladne na simu (ten prece jen neni staveny jako hra) tak si myslim ze by to mohl zvladnout i v realu po vizualnim prostudovani kabiny a zjisteni kde co je
taky mi na CIAFu pilot slovenske An-26 tvrdil ze bych ani nenahodil motory ale kdyz jsem mu zacal cist ruske popisky u cudlitek a prepinacu tak uznal ze asi jo...
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:36
Triple XL
Tak,

to sa natiska otazka, ako to ten dotycny na simulatore odletel. To tam urcite sam nesedel a niekto mu to musel prepinat, zapinat vypinat, nastavovat a urcite hovorit. Ono, ked letel len raz a pristal, je to aj so stastim. Ked som si robil vycvik na vetrone, tiez som na prvy krat pristal priam ukazkovo a dalsich 20 pristati som poriadne doje..l a som rad ze som to ja aj blanicek prezili bez ujmy.

Co sa tyka toho ako sadnut, tak to v realite na buliku nepoznam a nie je to tak jednoduche ako sa zda (ako pise traged). Kedy prodrovnat, kedy stiahnut motory, vyrovnavat nohami ak je bocny vietor (to je matika sama o sebe zvlast ked niekto lieta s joystickom a zrazu je nieco take ako nohy) a vcas vyrovnat aby bulik nesadol v traverze, vydrz po podrovnani ...... . Dlha debata aka sa tu uz tusim zopar krat velmi dlho prebarala.
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:40
Serž   
vsak ja ani traged netvrdil ze by to bylo ukazkove pristani
ale nezapichnout to pridakem do betonu a treba ani nikoho nezabit by bylo imho realne
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:45
Tragédie v JRD
mam pocit ze ta odpoved o tom jak to v tom simulatoru zaletel byla odpovedi na to tvoje video ...

to video jsem videl, bylo i tady primo na periskopu .. ale bez komentare .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:49
Serž   
moje video to bohuzel neni
ja se motal akorat kolem simulatoru L410 v ostrave
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 11:50
Tragédie v JRD
boha... mylseno to tvoje video ktere jsi zminoval v tom prispevku ktere neni to tvoje video ale video nekoho jineho .)
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 13:37
Hoaker
No sice jsem nemel tu cest drzet v rukou 737 za letu, ale Blanika ano a troufam si tvrdit, ze posadit pekne Blanika je urcite z hlediska sikovnosti tezsi, nez posadit 737. Bavme se ted o idealnim pocasi a letadle na finale. Prece jenom ta velka mrcha je kupodivu daleko vice stabilni, nez Blanicek, ktereho kazdej mensi poryv rozhodi. Ale tolik pouze muj nazor.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:11
Tragédie v JRD
Mno, tvrdit to jak to tvrdis ty (i kdyz si treba myslim ze bych to taky vzladl), mi prijde jako extremne sebevedome.... a vsichni moc dobre vime co je za velkou casti nehod... extremni sebevedomi

(no flame)
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:42
Jaakov   
No podle mě absolutně nejde srovnávat řízení Blaníka a 737...S Blatníkem přistát umím a na 737 bych si troufl jedině v případě úmrtí všech členů posádky v situaci, kdy už se stejně nedá nic zkazit. Reakce na hejbání tyčkou jsou úplně jiný a oproti blaníku musíš sledovat MNOHEM více věcí najednou, takže zas až tak sebevědomej bych nebyl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:43
Tragédie v JRD
Jo .. blanik ti na tycku reaguje hned... boeing za pul hodiny
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:50
Jaakov   
Přesně potom člověk zvyklej na reakce z Blaníka s Bulíkem trochu přetáhne, ááá ztrácí rychlost...áááá...instinktivně potlačí...ááá...pozdě, protože to reagovalo mnohem dýl...ááá...čajík s vězněma na ruzyňský věznici (v případě přistávání na 31
To je jenom jedna z mnoha dalších situací.
Samozřejmě na druhou stranu si myslím, že za opravdu ideálních podmínek a notnou dávkou štěstí by eventuelně dotyčný přistát mohl, ale tak to většinou nebývá
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:58
Orbith AVP4MP   
Vždyť přistát s bulíkem umí i Americká letuška.Proč by to neměl zvládnout virtuální pilot Bulíku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 15:17
Balooo   
Mno já když jsem nainstaloval PT Tu-154 a správně nastavil jeho vlastní ovladač na joystick, tak jsem s tím několikrát za sebou pěkně třísknul v okruhu +/- 100 metrů od "zebry". Ta tvrdost a zpoždění v řízení mě tak trochu překvapili. A to jsem byl myslím dobře vylítanej s PMDG 737. Ale nakonec to chtělo jenom trochu trpělivosti, netahat za to zběsile, ale v malém rozsahu a předvídat setrvačnost v řízení i v pohybu letadla. Pokud by se k tomu přidal reálný vliv počasí, tak nevim,. nevim... Samotné přistání na boční vítr je dost zajímavé a pokud není viditelnost, tak si nechávám AP až nad IM a přebírám stabilizovaný stroj.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 18:33
Hoaker
No ja mel za to, ze je situace nastavena tak, ze by clovek "musel". Tim chci take reagovat na trageda, ze tam nejde o sebevedomi, ale o nutnost. Pochopitelne, ze je to vsechno ciste hypoteticka situace, ktera v realu asi nenastane.
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 12:03
Eurostar   
má osobní zkušenost je ta že oživit bulíka clasic 500 není se znalostí fsky problém a to nejsem žádnej hardcore bulíkář.

nebudu ale říkat kde jsem si to měl možnost vyzkoušet )
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:59
David75
Hele, ale pokud ti někdo ukazoval kterou páčku a kdy máš zmáčknout tak to fakt nebyl problém
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 15:37
Eurostar   
neukazoval
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 12:36
Aldaran
Co aut. pristani, ovladani AP bez dotyku ruky se tu uz mnohokrat probiralo. Rucni letani v realu a na simu spolu nemaji mnoho spolecneho. Nebo maji, ale asi tolik jako opravdove rizeni auta a rizeni auta v Need For Speed. Co se tyka letove dynamiky (setrvacne sily, spozdeni v rizeni....) tak se chova Bulik podobne jako realna Z142. Realana Z142 podobne jako Ultralight. V podstate vsechny mensi era v FS jsou proti realu silene premotorovana, je velmi zjednodusene rizeni, resp. jsou v FS mnohem autostabilnejsi, ve FS v podstate neni problem s jakymkoli erem udelat krasnou 360 tku s tim aby byla kulicka uprostred, bez stoupani ci klesani.... V realu nato potrebujes mnoho hodin (mozna i desitek) aby se clovek naucil intuitivne beze zmeny vysky delat na sebe navazujici zatacky o naklonu 45 stupnu. S kniplem musis mrskat jak kdyz michas gulas, nohama do toho musis slapat jak do varhan a to vsechno v naprosto dokonalem souladu. Dalo by se predpokladat, ze ovladani letadla by ve FS melo byt mnohem slozitejsi (v pripade idealniho aerodynamickeho modelu) protoze v realu clovek ridi "prdeli" (pusobi odstredive sily, reaguje vestibularni ustroji, slysi hluk motoru, aerodynamicky hluk...) a absence techto vjemu by mela vse vyrazne stizit, ale je to naopak. Co se tyce pocasi, tam ma FS take velike rezervy, zejmena mam na mysli nehomogenitu vsduchove masy pri zemi. Kdo kdy pristaval v reale mi asi da za pravdu, ze neni li uplny olej tak to s erem vzdycky pekne cvici a jsou nutne okmazite a rychle zasahy pro korekci techto jevu, FS podle mne pouziva zasadne jen laminarni proudeni, ktere v praxi u zeme neexistuje.
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 12:43
Eurostar   
s tvého příspěvku usuzuju že pravděpodobně lítáš. můj dojem při první ralném letu byl, že se letadlo řídí mnohem líp než v fsce. zatáčky bez větších problémů, tak jak v reálu mam kuličku, tak se mi v fsce pomocípedálů nedá vůbec udržet. jinak co se týče přistání to máš pravdu... to neni v fsce nic moc, to plně souhlasim. ale s tou prnví částí moc ne... jen si skus v fsce pustit berany a pedály co se stane... za chvíli budeš uplně rozhozenej. když v reálu pustíš knipl tak to letí samo. můj názor je ten že za normálního běžnýho počasí se to v fs řídí hůř než v reálu. co se týče malejch jednomotoráků.nic jinýho z mého pohledu srovnat nemůžu.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 12:43
Eurostar   
stejně tak jako řídit reálný auto mi příde snadnější než v nfs
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 12:52
Fabo™   
No áno, ale reálne uto neradiš v rýchlostiach 200-300 km/h...
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 13:23
Triple XL
Ano,

leti to samo ked to mas vyvazenea pocasie je tzv. olejcek. To si blanicek len tak svisti a jemnost pilotaze vlastne kazi pilot. Ale to slapanie ako do varhan je uplne na mieste taktiez ako varenie gulasu. Staci mensi vietor a taka 360° zatacka sa meni na mensi boj. ides po vetre musis potlacit (klesa rychlost), pomaly zatacas proti vetru uz pritahujes (rychlost stupa). o gulicke ani nevravim. Ale, ked uribis ostru zatacku (naklon 45°a viac), potom pride na rad prave ovladanie noh. Smerovka prebera riadenie vyskovky a naopak. A to je uplne inak ako v FS, kde to lieta skoro same nehovoriac o cudnom blude co smerovka vykonava. Ak nejaky simulatorovy borec s gulickou v strede spravy ostru, skonci to tak skonci v spirale a bum.

Pocasie, to je taktiez inak v realite ako v skutocnosti. Si na finale, letis niecim mensim nedajboze vetronom, rozpocet je super a zrazu stupak. A uz brzdis a tlacis. Stupak skonci a brzdy zatvaras a tahas. Do tho takych 5m/s z 10-tich hodin, nerovny teren okolo drahy kam sadas a uz ta mikoce vo vsetkych smeroch.
Alebo, startujes na Z-142 a strih vetra v 2metrovej vyske. Nebyt okamzita (tym myslim naozaj okamzita) reakcia pilota, uz s nim nechodim na pivo, tak mu pokleslo lave kridlo.
Ono, FS je simulator taky, ze mame aspon nieco. teoreticky sa na tom naucit lietat da (v ramci FS). Ale akonahle dotycny okusi knipel realne, hned zisti v com je ten rozdiel. ja som to okusil na vlastnej kozi. Momentalne lietam v FS uplne inak ako 6 rokov predtym. V realite su prave tie pocity ktore simulator nema.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 13:33
Eurostar   
o tom samozřejmě není diskuse, jde o to naučit se návyky, ty správné..... jinak samozřejmě je to dos omezené ale k nácviku návyků a navigace je to super.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:14
Tragédie v JRD
simulace malych letadel v FS je dost legracni .. (mluvim o defaultnich letadlech, zadny komercni maly letadlo jsem nikdy nemel), vlastne takova parodie....
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:25
Eurostar   
jj toje fakt, malý letadla default jso hrozný. ostatně stejně jak defautl velký.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:26
Orbith AVP4MP   
když už jsme u toho:má default Boeing(je jedno jakej) FMC??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:27
Fabo™   
Nie. To by už nebola len zväčšená cessna s A/T.
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 19:05
Michael   
Nezapomeň, že NFS není simulátor (snad kromě 5, kterou jsem v rukou neměl), ale vyloženě arkádovka pro odpočinek. Spíš bych srovnával s GT4, jestli to znáš (na PS2).
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 13:32
Hoaker
Mno ja nechci rozpoutavat nejakej velkej flame, ale az tak uplne s tebou nesouhlasim. Pochopitelne uroven znalosti kazdeho z nas se dost podstatne lisi, to je fakt. Ze neni lehky ozivit dark and cool letadlo, to mas jednoznacne pravdu, ovsem pokud bude letadlo ve vzduchu a nebude se nechazet v nejakem kritickem stavu a rezimu, jsem presvedcenej, ze virtualni pilot s velmi dobryma znalostma na zaklade napriklad zminovaneho PMDG by:
- Dokazal zcela bez problemu programovat AP - tedy nastavovat kurz, vysku, rychlost
- Dokazal za asistence ATC (podle mne pilot nutny neni) pristat na letisti s drahou CATIII a to vcetne zabrzdeni a zastaveni (osobne se domnivam, ze pak uz by s tim i odjel mimo drahu)
- Co se tyka pristani za pomoci ILS a podrovnani na ruku tak uznavam, ze to by asi byl trochu problem, zejmena z hlediska pochopitelneho stresu a urcite by hrala roli i sikovnost, ale i to by se IMHO dalo zvladnout, bez poskozeni stroje (asi by to byla rana).

Jinak moje nedavna osobni zkusenosti, kdy jsem byl pritomen po velkou cast letu a pristani na trase LKPR-EGHD, mne presvedcuje v tom, ze pokud se jedna o standardni procedury bez nejakych vyjimecnych situacich, jsou to postupy naprosto stejne jako na simulatoru. Mam zdokumentovano. Jedine co se lisilo bylo nepouzivani Autobrakes a udrzovani 300 KIAS az 4000ft vzhledem k naprosto nulovemu provozu.
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 14:03
Fabo™   
Taky autobrakes môžeš v simulátore používať/nepoužívať ako chceš - ja napríklad ich nepoužívam vôbec, a aj ATC napr. na IVAO ti môže povoliť rýchlosť 300 trebárs až po zachytenie ILS (že to potom nedobrzdíš je už druhá vec...).
Čo sa týka procedúr, rozdiel bude podľa mňa hlavne v tom, že reálne lietadlo ti toľko nedovolí ako FS ekvivalent - uvediem snáď len prekračovanie ITT, rôzne "vylepšováky" štartovacích procedúr atď... Zároveň ale treba uznať, že to čo v reále musia zvládať 2 (3,4,5) ľudia, v sime musí zvládnuť jeden, plus technické obmedzenia ako napr. nemožnosť zároveň držať jeden gombík a krútiť druhým...
 

Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:16
pseudoMates
vycházím z "real" zkušeností, a to rovnou ze tří zdrojů..
Přibližně třikrát jsem absolvoval let v posádce s jedním suprovým kapitánem na B737.
Nejen, že jsme během letů vždycky strašně kecali, ale taky jsem pak bedlivě sledoval, co se děje při, zejména přistání.
Mám nalítáno cca 1000 hodin na B737 Dreamfleet a pak PMDG. Tyhle mašiny jsem x-krát nahazoval z cold and dark.
5x návštěva simu B737 bez přítomnosti člena posádky. Pouze technik simulátoru a jeden kamarád. 3x nahození simu z cold and dark. Z toho jednou pomáhal ten technik, ale to jen s tím, že mi zapnul IRS, neboť v PMDG není, takže na něj nejsem ani zvyklej.
Z těch 5 návštěv, jeden let LSZH-EDDM s částečným programováním FMC. Jelikož nebylo moc času, tak jsem tam nabušil akorát pár bodíků a šlo se na věc. Zbylý 4 návštěvy jsme lítali v "extrémních" podmínkách. Silný boční vítr (max. 30kts), to se přiznám, že jsem nesednul, neboť nejsem z FS zvyklý používat nohy... Zbytek jsme lítali v mlze (dohlednost 450m, hustý sněžení atd.), všechna přistání na první pous úspěšná a zdůrazňuju, BEZ použití autopilota. Vzlet, následná otočka do polohy po větru atd., ptobíhala pouze pomocí naladěného VOR a ILS.
Takže zpět k tomu, co si psal..:
* pokud bude to ero dark and cool tak s nim nic neudelas, max. napachas skodu
neuděláš, pokud máš dost zkušeností z velmi propracovaných addonů. typu Dreamfleet/PMDG
* pokud ero bude enroute v letu, tak bys dokazal zmenit smer letu, pri trose namahy mozna letet i naruku
opět, pokud máš zkušenosti z addonů, naprosto v pohodě, seš schopnej zalítnout základní věci. Klesání, stoupání, rate, zatáčet (beru to jako s autopilotem) atd.
* pristat bys na ruku nedokazal
no, dost diskutabilní. V hustý mlze, sněžení, dešti, za silnýho větru, asi ne. Spíš určitě ne. Ale pokud by bylo azúro, myslím, že třeba by to nebylo úplně ideálně trefenej střed osy rwy, ale sednul bys, bez výraznýho poškození letadla.
* s asistenci ATC a real pilota ze zeme bys byl schopny naprogramovat systemy tak abys pristal na autoland a zastavil (ale ne nutne na draze - nemam predstavu jak je to "narocne" v realnem buliku)
A opět, pokud máš něco na addonech nalítáno (tím nemyslím, pár hodin, ale několik set), tak opět diskutabilní.. Naprogramovat autoland by asi nebyl problém, ačkoliv spatřuju problém v tom, jak tady někdo psal, že reál 737 nesedne sama, pokud nemám zapnuty oba CMD a naladěno na obouch rádiích ILS. Ale to už by ti podle mě ze země poradili, kdyby viděli, že něco nejni v pořádku.. Reverze by snad zvládlo i malý děcko a udržet éro na pedálech při brzdění na rwy není zase takovej velkej problém. V tomhle je bulíček hodnej... (Zase beru v potaz normální, ne ideální, podmínky)
Jinak, mé chabé poznatky z řízení mašinky. Nejnutnější na přistání je éro neustále trimovat, rukou to méně zdatní jedinci, nejsou pomalu schopni utáhnout. Jde to fakt ztuha, ale trim funguje jako švýcarský hodinky, takže je to pak "hračka"..
Jediný, v čem je zrada, je, jak psal Aldaran, že v reálným éru na tebe působí i vlivy okolí.. jak to nazval "řízení prdelí". A to, ačkoliv ve spoustě věcí nesouhlasim, musim potvrdit. Když jsem v tom poprvý seděl a byla zapnutá hydraulika, tak jsem se nestačil divit, co o všechno dělá.
Takže bych to shnrul.. Nemám sice papíry ani na větroně, ale troufnul bych si říct, že pokud má člověk spousty hodin odlítáno na addonech typu Dreamfleet, nebo PMDG (možná nově i PIC, ale ten jsem ještě netestoval), tak nejenže by byl schopne B737 uvést do chodu, ale dokázal by s ní, v normálních povětrnostních podmínkách přistát.
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:21
pseudoMates
takže oprava překlepu...
* pokud bude to ero dark and cool tak s nim nic neudelas, max. napachas skodu
neuděláš, pokud máš dost zkušeností z velmi propracovaných addonů. typu Dreamfleet/PMDG
moje odpověď měla začínat: "nenapácháš"...
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:27
Fabo™   
PIC simuluje aj IRS, takže by si zvládol aj to, a inak tam čo sa systémov týka väčšie odchýlky od PMDG (teda bulíkov NG) niesú - to dá logiku, menej času a peňazí potrebných na preškolenie.
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:38
MAV
mohu mít jen takový přiblblý dotaz? Proč jsi to táhnul? "...Nejnutnější na přistání je éro neustále trimovat, rukou to méně zdatní jedinci, nejsou pomalu schopni utáhnout. Jde to fakt ztuha, ale trim funguje jako švýcarský hodinky..." Vždyť to je absolutně nejnouzovější způsob trimovat pomocí manual trim wheel a lidi z technického úseku ČSA tvrdí, že není znám případ, kdy by bylo nutné tento způsob řízení použít...
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:55
lumpy (BHA066)
spis myslel ze by jako neutahli berany .... teda ja to tak z toho chapu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:58
MAV
Jenže to pak není trimování...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:05
lumpy (BHA066)
co? asi ztracim kontext.... ale trimovat se da v buliku bud koleckem nebo (hlavne) cudlikama na beranech (ktery macknes a motorek ti toci kolecka za teba), ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:11
MAV
a pak je ještě jeden a to trimuje sám autopilot.. čili 3 různé způsoby... při kterých se ale hýbe vše jak berany tak ty bubny (kola)
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:58
Christopher 01   
A nemyslel nahodou pseudopilot ty dve trimovaci maly packy na beranech(vlevo nahore z pohledu capt.)? Pravda je, ze kdo si to nevyvazi, ma fitko zdarma .
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:00
pseudoMates
Krista pána... říkám, že nemám papíry, takže když jsem byl na simu poprvý, tak jsem to chtěl v některejch fázích letu tahat.. nemusíš hned kvůli tomu z někoho dělat blbce..
Prostě jsem za to zatahal.. od tý doby jen trimuju... prostě jsem v tom seděl poprvý a udělal chybu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:04
MAV
Já se nesnažím dělat z nikoho blbce, jen mě to trochu zarazilo... Jestli jsem Tě tím pobouřil tak se omlouvám...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:05
pseudoMates
Pochopil jsem to jako narážku... tak to jsem asi pochopil blbě.. sorry.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:07
pseudoMates
Takže, uvedu to na pravou míru. To, za co jsem zatáhnul, byly berany. trimovat umím normálně páčkou na beranech... prostě jsem zatáhnul berany a nemohl jsem to utáhnout..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:09
MAV
já jsem to zase předtím pochopil jako že jsi točil těi bubny na tom standu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:10
pseudoMates
)))))))))))))))))))) Tak zas tak málo jsem s dreamfleet nelítal..))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 17:11
MAV
 

Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 16:57
Triple XL
Psedopilot,

Co pises je OK, aj si si spomenul ze ja som spomenul (to CMD).

ALE,

neexistuje bez obrovskej davky stastia a prizemneho efektu any niekto kto ma nalietane 1000 a 1000 hodin na simulatore a pritom nelieta v reale ani blanika, sadol s bulikom. Mam nalietane 100vky hodin na simulator s Dreamfleet a PMDG. Mam aj hodiny a hodiny odlietane na blaniku (a stale nie som majster sveta). To mam ako taku nejaku sancu bezpecne pristat. navyky su, teoria z ovladania era (myslim kde co je, systemy a gombiky) su tiez, ale osahat si ero ako sa chova a ake ma reakcne/zotrvacne casy sa neda hned na prvy krat. Takze, bud by som tym prastil o zem, alebo podrovnal a vydrz vysoko a potom prastil na padovej rychlosti, alebo sadol ale to uz so statstim. Pilotovat blanika ktory je 1/2 metra nad zemou, kde ju pomaly citis vlastnym zadkom je ine ako byt vo vyske 3. poschodia pomaly a to povazovat za zem.
Zadalsie, aky cit by si pouzil na knipel. Potiahnes moc, urobi to moc. Potiahnes moc rychlo, urobi to moc rychlejsie. A zabudol som na tie pocity. Zaludok ti lieta hore dole, zo stolicky ta dviha, ale ty to stale zvladnes lebo mas 1000 a 1000 hodin iba na FS.

Este jedna vec co som zazil na vlastnej kozi.
Je krasne pozerat a pritom sediet v eru ked ho niekto skuseny pilotuje. zda sa to veeeeeeelmi jednoduche. Omyl, ked to prvy krat zoberies a zacina sa ti to vymykat s pod kontroly - moj prvy let. A to som mal letiet len rovno na rovnakej rychlosti, najzakladnejsi a najpouzivanejsui pilotny ukon a nezvladol som ho hned. naklana sa to vlavo, potom v pravo, stupak ti nakopne zasa lave kridlo, bocny poryv vetra ti vychyluje nos doprava, to zabudnes ze si medzicasom viac pritiahol a uz ti rychlost klesa. tak ju povolis, ale ako sledujes rychlomer zasa zatacas doprava. K tomu este trimovat ked nezvladas ani palicku a nohy + sledovat os drahy+ sledovat rychlost a klapky + sledovat glide slope. Ak niekto za to sadne neskuseny, aby sa nezabil jedine s AUTOLAND: Ale na joysticku doma mi to slo priam od ruky.
 

Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 18:34
pseudoMates
Co bych ti k tomu napsal..
Nemyslim si, že jsem mistr světa. Na real simu mám nalítáno pár hodin, ale mám základ.
Napíšu to teda jinak. Já bych si na to troufnul. Samozřejmě, že bych ruce používal pouze na přetáčení koleček na MCP a já nevim čeho všeho, ale s autopilotem bych si za to ve vypjaté situaci sednul, kdyby nebylo jiného zbytí... FMC základní funkce ovládat umim, overhead panel pro mě není neznámý a ladit radio umim taky.. Pokud ještě člověk umí ovládat autopilota, je celkem slušná pravděpodobnost, že to nouzový přistání dopadne dobře.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   14. 2. 2006 / 13:59
SONP   
Souhlasím s pseudopilotem.

Zatímco FSka tě ani náhodou nenaučí lítat na ruku(příměr NFS x reálné auto je celkem výstižný), procedury se na ní, naučit můžeš. Z vlastní zkušenosti na realsimu 737 můžu potvrdit, že po tréninku na FS (v mém případě tenkrát ještě DF737) mašinu z cold and dark nahodíš, a pokud děláš pečlivě checklisty tak ani nic nezkazíš. Pojíždění už je úplně něco jiného než FS, vzlet jsem zvládnul bez tailstriku. Základní programování FMC taky odpovídá, autopilot rovněž.


Co se týče přistání, v bezvětří s tím sednout jde, ale je to spíš otázka náhody, samozřejmě pokud má někdo nalítáno z reálu, tak už je to o něčem jiném. Jak už psali ostatní ve FS se lítat určítě nenaučíš, ale štelovat budíky a spol. se naučíš. Problémem je, že v ovládání moderních dopravních letadel je toho vlastního lítání pořád méně a méně.

-vv-
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 PMDG vs. realita   14. 2. 2006 / 16:46
Rozšafín Ctibum   
Hihi....líbí se mi tvůj profil, hlavně ty poslední věty Souhlasím s ním ve všem
 

Re: 737 PMDG vs. realita   10. 2. 2006 / 15:30
pseudoMates
např. já.. mám to ozkoušeno na sim B737 ČSA..
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ