FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 29. 12. 2024, svátek má Judita Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd... Jeden příspěvek | Celý strom
IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   8. 2. 2006 / 21:17
Orbith AVP4MP   
Chtěl bych se naučit lítat s autopilotem a IFR.Nevíte někdo o nějakym tutoriálnim videu,popř neporadíte někdo jak by jste udělali od základu let IFR??Např s defaultnim letadlem Beechcraft 58 nebo beechcraft 350 nebo mooney bravo.Dík za všechny odkazy a rady.A ještě jeden dotaz souvisejicí s timhletimrávě sem si stáhnul FSnav a chtěl bych se to naučit používat, tak rady ohledně FSnav příjimám taky.

Doufam,že timhle dotazem nepomůžu jen sobě,ale i ostatním co o letu IFR ví jen to , že je to let podle pravidel přístrojového letu,anebo ani to ne.
 

Re: IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   8. 2. 2006 / 21:19
Neo OK AAA
jenom jedna technická FSnavigator je placený tak pozor na to po nějakých 20 zapnutí ti přestane běžet.
 

Re: IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   8. 2. 2006 / 21:20
lumpy (BHA066)
je to jednoduchy ) z tutorialu (treba i z toho k FS9) si precti co dela jaky pristroj, pochop to, a preved to do prexe podle toho co vidis na mape ) no, asi odpovi nekdo zdatnejsi )
 

Re: IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...Pro orbith OKCUE   8. 2. 2006 / 21:25
Neo OK AAA
pusť si prosím icq děkuji
 

Re: IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   8. 2. 2006 / 21:28
Tragédie v JRD
hledej odkaz "školička" skrz google...

http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/skolka.htm
http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/Vyukove_materialy/ (tutorial IFR let)

pak jiz zmineny manual v FSce
 

Re: Re: IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   8. 2. 2006 / 21:59
Serž   
ja se pripojim k tomu IFR tutorial letu
je cerstve aktualizovany a upraveny podle poslednich frazeologickych a proceduralnich zmen a je sepsan za vyznamne podpory skutecneho ridiciho v praze
a taky je v nem popsan let prave s beechcraftem 58
 

Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 08:02
Marky Parky   
Škoda jen že ho bude za měsíc a půl potřeba znova aktualizovat, aneb ať žije věčný kolotoč změn

Každopádně kdo to ještě neví, tak nás čekají nějaké změny k dubnu. Za nejdůležitější bych považoval náseldující:

- změna klasifikace prostorů - od FL95 nahoru bude třída C a ne D.
- změny odletových z Prahy směrem na sever ( bye bye Hermsdorf )
- změny odletových do Prahy směrem ze severu ( bye bye OMELO )
- změny příletových na dráhu 06 a 31 - ať žijí skorotranzition, nebo jakotransition nebo jak to nazvat - prostě takové minidownwidny kolem IAFu
- praktická likvidace NON RNAV příletových v Praze(nějaké tam ještě zůstanou protože musí, ale jejich praktická využitelnost je nulová)
- rozšiření TMA Praha (a to jsme si na to hráli v prosinci na sletu jako na vzdálenou budoucnosti - a už je to tady)
- nárůst velkého množství omezených prostorů, včetně jednoho nad centrem Prahy (bye bye VFR přes centrum)

O aplikaci změn na IVAO budeme včas informovat, pravďepodobně to bude v závislosti na updatu navdata.at
 

Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 11:32
Petlok
Na jiném místě Borek píše: "Ostatní jsou RNAV a pro jejich zaletění již potřebuješ FMC nebo jakoukoliv jeho variantu."
Tady čtu: "praktická likvidace NON RNAV příletových v Praze(nějaké tam ještě zůstanou protože musí, ale jejich praktická využitelnost je nulová)"
Mám tomu rozumět tak, že se default letadla v simulátoru a malá v rálu do Prahy nedostanou ?
 

Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 11:39
Fabo™   
Pokiaľ sa dobre pamätám, tak W32 je práve stavaná tak, aby sa podľa nej dalo dostať z každého českého letiska na každé iné české letisko (IFR letiská samozrejme), a potom MarkyParkyho "nějaké tam ještě zůstanou protože musí" znamená to, že nejaké NRNAV príletovky práve z dôvodu lietadiel neschopných RNAV byť musia. Čo sa simu týka, myslím, že sa bude dosť často vektorovať )
 

Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 11:45
Rozšafín Ctibum   
Tak, než se Marky vrátí z práce, zkusím se nad tím zamyslet, není to založeno na faktech, jen na doměnce. Kolik malých letadel, bez "FMC" Ti dneska přiletí na LKPR ? Jasně, určitě nějaké jsou, ale při dnešní vytíženosti LKPR to bude opravdu mizivé procento. Druhá věc, nejsem si jistej, zda (kromě military) existuje rychlé letadlo bez FMC, řídící si těžko seřadí vláček, kde první bude nějaký Beech a zatím se bude plazit hromada Bulíků. Mylsím, že zrušení NONRNAV příletovek nic nezmění, prostě to jedno letadlo za den bude muset být na vektorech...Stejně bych se moc divil, kdyby při hustotě provozu vůbec nějaké letadlo na LKPR sedlo pouze tím, že dostane STAR a potom clr for...
 

Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 12:21
pseudoMates
Tak jen pro upřesnění. Nové Non RNAV příletovky vedou ze třech směrů, přímo na OKL. Jelikož je OKL zároveň IAFem, může se klidně stát, že éro nevybaveno RNAV, dostane příletovku, poletí po ní až na OKL, kde bude holdovat, dokud právě ony "bulíky" apod., neuvolní cestu.. Na OKL, v rozumné vejšce, to éro, podle mě nebude ničemu překážet.
Teď teda mluvim o IVAO.. V reálu to třeba bude jinak..Spíš určitě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 14:12
Vita Zenisek
Ja ti clovece nejak nevim co je na Tvem prispevku vtipneho, nerkuli hodneho smajliku. Me to prijde spis smutny...

Dovol otazku - proc by to ero melo cekat? Je to preci IFR provoz jako kazdy jiny.
Nebo je nekde napsano ze ero s FMC ma prednost pred erem ktere FMC nema? (Ono je fakt ze preprogramovat FMC muze byt nekdy fuska).

Nebo si o lidech co nemaji ero vybaveny FMC myslis to samy co o VFR - t.j. ze se s nejvetsi pravdepodobnosti budou, zcela dezorientovani, bezradne placat v Tvem rizenem prostoru?

Nemelo by teda logicky byt spise snahou ridiciho takove ero co nejdrive dostat na zem a predejit moznym kolizim, divas-li se na to takhle?

Dik za odpoved.
Vita
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 14:29
Tragédie v JRD
Vito .. nejsem teda Matej, casto s nim nesouhlasim .. ale on vychazi (rekl bych z celkem opravnene) premisy, ze RNAV IFR jsou rychla letadla (dopravaky + vselijake jetiky a rychle biz jety) a non-RNAV IFR jsou pomala letadla, neco na zpusob cessny z aeroklubu ... a logika v tom, ze budou cekat na volne misto v sekvenci tam docela je....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 14:32
Rozšafín Ctibum   
Bingo, takhle jsem to myslel i ja v prispevku, na ktery Mates potom reagoval...fakt se nejedna o diskriminaci
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 14:53
Vita Zenisek
No to je mozny. Me spis vadi Matejuv pristup, kterym deli letadla na podradna (VFR, non-RNAV) a plnohodnotna, t.j. vybavena FMC. A jeste vic zpusob jakym to prezentuje.

Kdyz si tak prectu jeho prispevky kde se k temto vecem vyjadruje nemuzu se zbavit dojmu, ze se snazi VFR lid od litani v rizenych prostorech odradit (...bude 20 minut cekat...) a ted k tomu jeste pripojil non-RNAV. Zkratka dela na me dojem "jen si prilet, ale pocitej s tim ze ti to dame sezrat". Navic apriori predpoklada ze clovek, ktery nema v eru FMC vi o litani kulovy.

Pokud jde o mne, ja s Matejem jako s ridicim zadnou negativni zkusenost nemam. Ja tech zkusenosti na IVAO zatim vubec moc nemam.

Jen bych to od cloveka na jeho pozici ve staffu IVAO necekal.
Vita
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:11
Tragédie v JRD
Jaky Matejuv pristup ...? vzdyt vystihl prosty fakt, nidke v jeho prispevku jsem nic o tom, ze by VFR nemela litat... , a to ze budou cekat je taky fakt...

(ps vecer ti to poslu)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:21
Vita Zenisek
Neslo o tento konkretni Melo byt prispevků.
To je z toho ze neumim psat s diakritikou...

(ps diky)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:24
pseudoMates
Ach jo... Dostal jsem se domů až teď a nestačím se divit, jak může někoho popudit taková "blbost"...
Pokud nemáš aspoň trochu zkušenostim s řízením letového provozu, budu ti to asi těžko vysvětlovat.. Pokusim se o to, ale nezaručuju úspěch.
Podle následujících priorit se snažím řídit. Netvrdim, že jsou řazeny ve správném pořadí, ale řekl bych, že svoje opodstatnění mají..
1) Nouzový provoz VFR/IFR
2) Konfliktní provoz IFR
3) Záchranka
4) Koordinace
5) IFR provoz (typy s minimum clean speed nad cca 180IAS)
6) Ostatní IFR provoz
7) VFR provoz
8) Letadla po textu
9) všechno, co se nikam jinam nevejde

Myslím, že 1-3 pochopí i ti naprosto nezainteresovaní do ATC.
IFR provoz s clean speed nad 180IAS je na 5. místě protože prostě se předpokládá, že je to relativně velké letadlo, s nepoměrně větší spotřebou, než např. BE58 apod., byť také IFR letadlo. Zastávám názor, že kvůli 10 lidem na palubě, nebudu brzdit, nebo nedej bože, holdovat dalších x set v jinejch, rchlejších, mašinách, když ten pomalejší v holdingu spotřebuje asi tolik paliva, co B737 při nahození... Nehledě na to, že za BE58, kterej se na finále kodrcá 130IAS (a to nemluvím o nějaký C172, ze který nedostaneš pomalu ani 100IAS), bych musel dělat na finále buď deseti-minutovej rozstup, aby ho nějakej bulík nesejmul, nebo menší, ale ty "rychlíky" bych musel krutě brzdit ze stejnýho důvodu. Což by pro ně bylo potažmo silně neekonomické... Takže, pro ujasnění. Nikoho od lítání neodrazuju, ale o prioritách si rozhoduje ATC a myslím si, že ve většině případů, budou se mnou kolegové souhlasit. Nehledě na to, že jsem x-krát na LKPR TWR v reálu zažil, že VFR provozu prostě ani nepovolili vstup do CTR. Prostě nejni snahou ATC vyhovět všem za každou cenu, ale nesrazit letadla. A čím míň se mu jich tam bude motat, tím je to pro něj snadněji proveditelné.
Nechci nikoho urazit, nebo se ho dotknout, tak to ani nebylo myšleno, jen mě asi málokdo dokáže přesvědčit, že tyhle priority, jak jsem je napsal, jsou ve špatným pořadí co se týče IFR a VFR, nebo rychlejch a pomalejch..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:36
Vita Zenisek
Ok. Dik za vysvetleni. Zrejme vidim v Tvych prispevcich neco co tam vubec neni.
Byt zenska hodim to na PMS.

Vita
 

10xRe: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:36
pseudoMates
Co to je PMS..?
 

Re: 10xRe: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:54
Rokba
Štastný to člověk
 

Re: Re: 10xRe: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:54
pseudoMates
Už vim, co to je a jsem rád, že mě osobně to nepotká...)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 15:39
LS
Bohuzel tohle musim dat Matejovi za pravdu. Proste rychlejsi era maji "prednost" pred pomalejsimi, ale samozrejme, je take povinnosti ATCho pokud to pomale letadlo leti IFR dovest na zem. Jinak v realu se nespocetne stane, ze proste prileti napr. VFR do CTR s destinaci LKPR a ridici mu proste oznami vyckavejte nad bodem T z duvodu provozu, ocekavane zpozdeni 40minut atd.

Zrovna ted v utery na zkouskach na UCL jsem ovladal letadlo Z43 (IFR) na simu a proste APP pro neho nemel misto, letadlo priletelo v 1.minute cviceni a sedalo v 80.
Samozrejme to uz je o necem jinem a na IVAO je malokdy tak husty provoz, ale kdyz je, tak se snazime to nejak ukocirovat a opravdu je snazsi dat vyckavat nekdo jedno letadlo a cekat nez provoz polevi, ne kvuli letadlu, ktere poleti 100KIAS nechat vyckavat dalsich 10....

Neberte toto jako flame
 

Re: Re: Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 16:07
Marky Parky   
Tak já jen ještě zpřesním - tím "praktickým koncem" jsem myslel konec NON RNAV navigace na pŕíletovkách - v praxi to bude tak že žádný řídící v hustém provozu si nenechá tímhle způsobem křižovat TMA. Proč tam ty tratě být musí? Kdyby náhodou se stalo něco neočekávaného (výpadek radaru, ztráta spojení), tak musí být aspoň něco co umožní letadla dostat na zem.
 

Re: Re: Re: Změny v dubnu - IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   9. 2. 2006 / 12:19
Tragédie v JRD
ale jo ... non-RNAV priletovky tam jsou, z kazdy svetovy strany jedna a shodne konci nad OKL a odtamtud normalni priblizeni ...

No nutno dodat ze takovy frankfurt byt je to megaletiste, tak tech non-RNAV priletovek a odletovek ma pozehnane .... totez i jina velka letiste... ale v cechach musime mit vzdy neco extra .)
 

Re: IFR,DME,VOR,AP,NAV,NDB,ILS,atd...   8. 2. 2006 / 21:45
Michael   
A být tebou FSNav nepoužívám, protože je to hodně nereálné. Když budeš létat s něčím malým, postačí ti základní navigace (pomocí VOR/DME, NDB), a když bys přešel na něco většího, bude to mít FMC.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ