Panove, puvodne jsem se do tohoto threadu vubec nechtel vmesovat, protoze by to pravdepodobne skoncilo zase nevrhem na muj ban. Zapremyslejte nad genezi jaka je u tech, kteri maj FS a chteji vystoupit z individualniho provosovani FS a jaxi skupinove 'radit' s ostatnimi. Jsou pole neorane, mozna ani netusi zadny rozdil mezi multiplayerem, IVAO, VATSIM.... Je zvykklej litat naprosto svobodne a ma radost, ze se mu nekde podari vzletnou a jinde pristat a nejakych predpisech nema ani paru. Pak se tento nebozak pripoji na IVAO defaultne se automaticky postavi na drahu a nez se probere v horsim pripade dostane uz jebaka jak prase. OK, nejak to zkousne priste se postavi na stojanku odleti z nerizeneho letiste priblizi se k LKPR (neznaje co je to sid nebo star, cekaje ze mu nekdo rekne kam ma letet. Prvdepodobne dostane zase jebaka. V lepsim pripade narazi na rozumneho ATC, ktery ho odkaze na patricne stranky pripadne mu vysvetli po ICQ zakladni pravidla. Cast lidi v tuto chvili bud odpadne a bude s venovat nerizenemeu blbnuti na multiplayeru, protoze to nesplnuje jejich predstavy at z duvodu ze se jim nechce nic studovat, nebo je pro ne letani na ivau priliz omezujici. Druha cast (to je tak kterou to chytne a neznechuti je pocatecni pojeb) se pak zacne studovat cist, ucit se. Tim, ze by se zavedlo pocatecni prezkusovani bychom podle meho nazoru odradili spoustu tech, kteri nevedi, co od IVAO muzou cekat a ucit se neco, aby pak stejne prisli na to, ze je to nebavi (a nebo bavi?) nebude nikdo delat. Nebo mozna jo, ale byde to jen zlomek potencionalnich letcu. V kazde komunite byvaji trendy na jeji separovani (v duchu ochrany pred utoky zvenici) a na jeji otervreni v duchu naboru cerstve krve. Prvni trend je cesta do pekel, uz spousta spolku vymrela starim a zivori na bazi par skalnich, opacny trend je take nebezpecny, protoze to chce na jeho zvladnuti spoustu trpelivosti a tolerance. Hlavne je potrba aby si ATC uvedomili jednu zasadni vec. Jestlize se tydne objevi jeden novy neorany adept, neni na miste rozcilovani se se slovy "UZ ZASE". Pro tohoto adepte je to poprve a je li snaha o zbysovani trafficu musi s kazdym takovym jednotlivcem postupovat od piky, jako by to pro ATC bylo poprve. Ne ho dobyt najdi s vsechno na IVAO.AERO ted se odpoj a az to bude umet tak se zvova pripoj (ted to prehanim, netvrdim ze se to tak deje). Timto o tohoto treba nadejneho virtualniho pilota prujedme a on zase pujde parit QUAKE....
Co na zaver? Neexistuje univerzalni reseni, pouze jde o zvoleni urciteho kompromisu a predevsim to zalezi na 'profesionalnim s lidskem pristupu ATC' kteri jsou obvykle prvnim kontaktem se zacatecniky a oni do jiste miry rozhodnou, jestli to danemu jedinci znechuti, nebo ho naopak k tomuto pritahnou. (zacinal jsem take tak... za to ze momentalne sedim v TU 154 a mam to 100nm do HDO a nestrillim v IL2 vdecim Markymu, ktery se mi jakozto zacatecnikovi po ICQ povenoval) |
|