| | | Let přes vodu 4. 2. 2006 / 15:11 | |
| | Zdar ve spolek.
Chtěl bych se pozeptat milovníků velkých letadel, zda-li by nechtěli nějaký podobný "vláček", který se teď přetáhnul přes Atlantik, zorganizovat i z CZ. Dejme tomu LKPR-KJFK. S tím, že bych se pokusil zajistit pokrytí minimálně po Gender Oceanic.
Já jsem si totiž dnešní let moc neužil, jelikož asi po hodině letu mi totálně zamrznul komp.(( Proto bych nechtěl čekat, až zase něco bude příště a udělat něco svýho. Zájemci o takový let, pište maily na cz-aoc@ivao.aero s návrhy data letu, času odletu z LKPR a případně destinaci, kterou byste rádi zalétli..
V případě zájmu minimálně 10 lidí dám vědět podrobnosti...
Mates
|
| |
|
| | | Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 15:24 | |
| | A abych nezapomněl. Pro přelet Atlantiku řízeného ATC, je potřeba mít už pokročilé znalosti pilotáže a frazeologie. O nutnosti rozumnět dobře anglicky ani nemluvě...
Jen pro ty, co by rádi letěli, ale nevědí, co by je čekalo...
Vstup do Oceanic prostoru se na IVAO žádá písemně, ale než mě dneska zradil stroj, tak jsem slyšel, jak si o to žádají všichni ústně. Samotné řízení nad Atlantikem probíhá procedurálně, čili je zapotřebí znát, jak se podává tzv. "full position report". ATC totiž nemá k dispozici radarový obraz o poloze letadel, je tedy potřeba tato hlášení ovládat. (hlásí se přelet bodu, v jaké FL, jakou rychlostí, resp. Mach, předpokládaný čas přeletu dalšího bodu a další bod za tímto bodem) Ony body jsou nad Atlantikem průsečíky poledníků a rovnoběžek a hlásí se pouze každý desátý poledník. Do Oceanic prostoru se vstupuje cca na 20. stupni záp. délky a na straně Kanady se opuští cca na 60. stupni záp. délky. Řídící při řízení používá hlášení časů k tomu, aby zajistil separace.
Problém je složitější, jen jsem ho trochu nastínil, abyste měli představu, pokud o tom nemáte ponětí, jak to tam probíhá. Proto se dobře rozmyslete, jestli opravdu ste schopni toto zvládnout. |
| |
|
| | | | Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 16:34 | |
| | Ja se (zatim) nehlasim, ale pro zajimavost - je to jako klasicky procedural? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 16:38 | |
| | Více méně.. Akorát, že všechno probíhá ve velkejch vejškách a rychlostech... Abych řekl pravdu, radši bych procedurálně řídil TMA LKPR, než Oceanic.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 18:33 | |
| | No toto skor ludi odradi ako prilaka
To akoze ked nebudem hlasit podla predpisu resp. vobec, tak ma zostrelia zo siete ?
Myslel som ze je to pre zabavu a nie pre stres.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 18:53 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 19:08 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 20:12 | |
| | Ano, má to odradit ty, kteří mají FS bez 14-ti dnů tejden a myslí si, že lítat s Jumbem, je hrozná prča... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 20:28 | |
| | ja se v tom poznal... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 20:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 5. 2. 2006 / 13:01 | |
| | Tak jen přidám další info...
Zatím je několik návrhů na destinaci. Odlet bude každopádně z LKPR. A navrhované destinace jsou..: TNCM (St. Maarten, Holandské Antily, cca 13hod. letu), KORD (Chicago - O´Hara, USA, cca 10hod. letu), KJFK (New York - J. F. Kennedy intl., USA, cca 8hod. letu). Samozřejmě můžete nadhodit i jiné letiště. Podmínka je akorát "přes vodu".
Jinak jsem o akci informoval maďarskou divizi a chystám se ještě na SK a PL. Byl by to nálet RVHP na kapitalistický floutky...)))
Takže piště maily, pište.
Jen ještě doplnim, že informace o odletu pošlu každému z Vás mailem. Na periskop to psát nebudu, viz můj předchozí příspěvek. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 5. 2. 2006 / 13:50 | |
| | Osobně preferuji TNCM. Ještě by mě zajímalo, jak by měla vypadat organizace přeletu? Každý by dostal přidělenou trať, příp. FL? Letěli by všichni po stejné? A rychlost taky stejná, abychom se nerozlétli? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 5. 2. 2006 / 14:07 | |
| | Taky bych byl pro TNCM, ale pokud tam bude 10+ heavy stroju, tak by se to muselo stavet k radosti spotteru i na plaz |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 5. 2. 2006 / 14:09 | |
| | jenom si hlavne vsichni uvedomote ze je to zalezitost na cely den ... LKPR-TNCm je 5000 namornich mil, coz je zalezitost na 15 hodin ... v osm rano vyletime a v 23tam budeme (tmi se nechci stavet proti tomu, aby to bylo TNCM .. kdyz jsem to sam navrhoval |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 5. 2. 2006 / 14:17 | |
| | No ja sam to teda dobre vim co to obnasi, pred tydnem jsem letel do FAJS, 4900nm pri M.86 to bylo 10 hodin skoro na minutu, dobre, tak nad morem jsou trosku jinak silnejsi vzdusny proudy. Neni nadto po te vzdalenosti dosednout na tak vzdalenym letisti na rw, stoji to fakt za to. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Let přes vodu 5. 2. 2006 / 14:13 | |
| | Říkám, všechno dám vědět včas po mailu... |
| |
|
| | | Re: Let přes vodu 4. 2. 2006 / 17:52 | |
| | Dnes jsem absolvoval let z EGLL do CYYZ, bohužel sám, i když Mates na začátku byl přede mnou, než ho zradila elektronka v pc. Musím říct, že je to opravdu zážitek letět přes Oceanic pod řízením.
Trochu jsem se ještě nesžil s novou B777-300ER, takže moje přistání v CYYZ bylo celých 10 NM přiblížení ručně a vizuál.
Počasí: CYYZ 041600Z 09016KT 9SM OVC013 04/02 A2975 RMK SC8 SLP081
V tomto METARu jen chybí nárazový vítr 32 kt. ) , který jsem měl k tomu navíc. Ale stálo to za to.
|
| |
|
|