A abych nezapomněl. Pro přelet Atlantiku řízeného ATC, je potřeba mít už pokročilé znalosti pilotáže a frazeologie. O nutnosti rozumnět dobře anglicky ani nemluvě...
Jen pro ty, co by rádi letěli, ale nevědí, co by je čekalo...
Vstup do Oceanic prostoru se na IVAO žádá písemně, ale než mě dneska zradil stroj, tak jsem slyšel, jak si o to žádají všichni ústně. Samotné řízení nad Atlantikem probíhá procedurálně, čili je zapotřebí znát, jak se podává tzv. "full position report". ATC totiž nemá k dispozici radarový obraz o poloze letadel, je tedy potřeba tato hlášení ovládat. (hlásí se přelet bodu, v jaké FL, jakou rychlostí, resp. Mach, předpokládaný čas přeletu dalšího bodu a další bod za tímto bodem) Ony body jsou nad Atlantikem průsečíky poledníků a rovnoběžek a hlásí se pouze každý desátý poledník. Do Oceanic prostoru se vstupuje cca na 20. stupni záp. délky a na straně Kanady se opuští cca na 60. stupni záp. délky. Řídící při řízení používá hlášení časů k tomu, aby zajistil separace.
Problém je složitější, jen jsem ho trochu nastínil, abyste měli představu, pokud o tom nemáte ponětí, jak to tam probíhá. Proto se dobře rozmyslete, jestli opravdu ste schopni toto zvládnout. |
|