| | | Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 16:05 | |
| | Dnes jsem se na chvíli připojil na LKAA jako CZ-FOC a musím říct, nestačil jsem se divit. Někteří si lítají podle svých pravidel a když se jich na něco zeptám, tak ticho.
Např. někteří vybraní jednotlivci:
SKO130 - no to bylo dílo. Jinak se to opravdu říct nedá.
Na letu LKMT-LKPR v route HLV W32 VOZ , ale s klidným srdcem si to letí na rwy 24 stylem předleť, podleť BHA322 (taky na trase do LKPR), ale buď první na finále. IMHO ,že BHA322 musel díky němu holdovat, aby se nesrazili, to ho prostě nezajímá. Přednost z prava? To je jen na silnici přece.
Na letu LKPR-LKKV v route OKL DCT MM jsem hodně dlouho váhal, co je ono MM. Navíc podaná FL220.
Na letu LKKV-LOWW route OKF WGM. O tom že jsou nějaké tratě, asi ani netuší.
CSA209 - si s klidem poletuje kolem LKPD a nějaký FPL, je pro ty ostatní, já nemusím. Testuje prý Mi-24. Nejsem proti testování, ale tohle jde i v offlinu.
OKOBR - si holduje nad VLM, ale o tom že se k němu blíží další letadlo ve směru na LKPR, zjistí až ze vzdálenosti cca 2NM. Že je v IvApu nějaký TCAS, netuší.
Při přiblížení do ILS rwy 24 na LKPR tam kličkoval jako závodník ve slalomu. Není se čemu divit, když se tam vyloženě přiřítí na velké rychlosti. O tom, že od NER se mu tam blíží další letadlo, rovněž netuší.
Tohle je jen tak na okraj toho co se dnes dělo v LKAA.
Pánové, poznámka BEGINER je tam hlavně pro ATC, ale ostatní piloti ji tam nevidí. Není na čem.
Jestli chcete lítat, tak používejte ten TCAS. Zabráníte zbytečným kolizím.
Používání odpovídače, je stále stejný problém. Spousta vás na něj stále zapomíná.
Myslím, že spousta z vás, se v těchto příkladech pozná.
CZ-FOC |
| |
|
| | | Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 16:17 | |
| | ještě jednou díky Latome, za pomoct. )
taky se přidám, nebojte se komunikace na UNICOMU, zválště, když je okolo 6 letadel, fakt to pomůže, jinak můžem lítat offline
s pozdravem
tomas (Tom001) |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 16:22 | |
| | Chlapi teď mne napadlo.Nedá se nějak ten text,který píše IVAP zvětšit?
Mám dost špatný oči a někdy mi kamarádi píšou (červeně) mesáž a já bohužel nedokážu přečíst jejich volačku ((((( |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 16:32 | |
| | Buď to pujde někde v configu, a nebo mě ještě napadá....zkus přemístit kurzor myši někam do již proběhlé komunikace, držet Ctrl a točit kolečkem myši. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 18:37 | |
| | Pro komunikaci skrz ivap muzes pouzivat i multiplayer chat okno FSky - tam jsou pismenka sice vetsi jen o neco ale jsou mnohem kontrastnejsi a lepe citelne |
| |
|
| | | Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 16:18 | |
| | SKO130 je " známá firma " už zde několikrát publikovali " jeho kousky " !!!!
BHA322 jsem včera " zblbnul " já, za což se mu tímto omlouvám,neboť měl původně správně nachystáno na rwy24 a já mu tvrdil podle Metaru,že dráha v užívání je 06,za Vožicí,byla změněna na rwy 24.Takže já celý zbytek letěl na ruku a BHA322 směřoval tuším náhradní trasou směrem na NER.
Používání IVAP textu je velmi řídké.Většinou "až když už jde o hubu" se ten druhý ozve a nebo jenom zavře oči ))) |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:13 | |
| | Když už ten UNICOM - co vlastně znamená změna barvy na červenou a kdy se tak děje pro text, který píšu já ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:18 | |
| | cervena farba tectu znamena, ze to je sprava urcena pre teba bud od riadiaceho alebo ineho pilota |
| |
|
| | | Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:11 | |
| | jak je to s odpovídačem na UNICOMu.Mam ladit podle toho co letim(VFR-7000)apod nebo mam ponechat 1200 a jenom ho zapnout?? |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:16 | |
| | osobne si myslim, ze ked letis VFR tak 7000 a ked IFR tak 1200 ale vzddy mod C |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:17 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:18 | |
| | No pokud letíš IFR bez zadaného odpovídače, tak myslím 2000. kdyžtak mě prosím znalí oprvate. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:29 | |
| | VFR USA 1200
VFR CR 7000
IFR CR 2000 |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:30 | |
| | Díky USA jsem nevěděl, ale jinak jsem to měl takhle v paměti. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 17:32 | |
| | Ještě jsem si vzpomněl.
Jak by bylo IFR v USA, prosím? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 18:06 | |
| | Nekde jsem zahlid 2000 jako rizeny VFR, co je na tom pravdy? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 18:29 | |
| | Upřesním to s tím 2000 vs 7000. Cituji AIP:
7000 = nastavuje velitel letadla neřízeného letu VFR, vždy pokud nebylo stanovištěm ATS určeno jinak
2000 = nastavuje velitel letadla řízeného letu, vždy pokud nebylo stanovištěm ATC určeno jinak
tedy pokud by let VFR probíhal jako řízený (například v prostoru třídy C), a nebyl mu přidělen kód SSR , tak by pilot měl nastavit 2000 a ne 7000.
Jaký kód má nastavit velitel letu IFR pokud je neřízený AIP neřeší - logicky proto že u nás prostor třídy G sahá pouze 1000ft AGL a tak nízko IFR provoz nesmí - takže tato situace v LKAA nastat nemůže.
Když to tedy shrnu, tak:
Neřízený VFR (tedy to co děláme většinou všichni - VFR v CTRkach, regionálních TMA a mimo TMA do FL125) - 7000
Řízený VFR (tedy průlet TMA Praha nebo nad FL125 mimo TMA) - 2000
Řízený IFR (tedy jakýkoliv IFR v Čechách ) - 2000
Neřízený IFR - v Čechách nemůźe nastat |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 21:15 | |
| | Diky. A ted jeste zasadni otazka - jsem na unicomu let rizeny nebo nerizeny? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 21:55 | |
| | No to je otázka poměrně zásadní . Legislativně se jedná o let neřízený. Někde buhví kde v hloubi instruction packu je to tak specifikováno včetně všech náležitostí. ALE! dlouholetou praxí nějak vykrystalizovalo, že jak piloti, tak ATC se za letu chovají tak, jak to odpovídá třídě vzdušného prostoru kterým prolétají a ne podle toho zda je ATC opravdu přítomen. Co tím myslím uvedu příkladem:
Mějme fiktivní let LKPR-LZIB a následující stanoviště online:
LKPR_APP a LZBB_CTR.
Pokud bychom považovali část letu na UNICOMu (tedy úsek VOZ-ODNEM) za neřízený, povolení by měla vypadat následovně:
OKZAK si bude žádat v Praze letové povolení, to ale neobrdží do své destinace, nýbrž pouze na Vožici jakožto výstupní bod z TMA ( You are cleared to Vožice via VOZ1A departure, squawk blablabla). Jakmile se letadlo bude blížít k VOZ, dostane "radar service terminated" a bude pokračovat na UNICOMu samo. Před vstupem do LZBB FIR musí zavolat Bratislavu "3 minutes to ODNEM, Request ATC clearance to Štefánik" a Bratislava mu dá příslušné povolení "You are cleared to Štefánik via ODNEM, flighplan route...".
Pokud by pak byl delší let, přes nékolik obsazených/neobsazených prostorů, na každou část, která by byla v "řízeném" prostoru by muselo být vydáno letové povolení, jehož mez by byla na konci tohoto prostoru a mezi nimi by se pilot choval jako v prostoru třídy G.
Kdyby nedejbože dokonce startoval z neobsazeného letiště, musel by celé povolení obrdžet od prvního naladěného řídícícho.
V praxi ale tahle šílenost nefunguje, piloti se ladí na UNICOM bez jakéhokoliv omezování povolení, když se někdo nahlásí z UNICOMu, žádné nové přepovolování taky nefunguje, prostě se s úseky kde nejsou ATC zachází z tohoto hlediska stejně jako kdyby letadlo přilétalo/odlétalo z/do řízeného sektoru. Z tohoto důvodu bych se přikláněl se i v případě odpovídačů chovat k letům na UNICOMu jako k řízeným. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 4. 2. 2006 / 00:29 | |
| | Tak to bylo vycerpavajici Diky.
Vita |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 4. 2. 2006 / 00:35 | |
| | Ono si hlavně nedokážu představit si ten bordel... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 18:18 | |
| | kdyz jsme u toho jake cislo se voli pri letu ze zahranici,samo bez rizeni,da se to nekde najit....jinak teda 2000 pro IFR CR jsem nikdy neslysel,diky zase vim neco noveho... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 18:23 | |
| | To same, 2000, at letis international, nebo domestic. Teprve prvni ridici, ktereho potkas Ti squawk zmeni. |
| |
|
| | | Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 3. 2. 2006 / 19:36 | |
| | Už jsem se za to omluvil tobě přímo on-line, potom jsem to ještě zmínil tady v jednom threadu, ale nebylo to nijak označený, takže ještě jednou. FP jsem zapomněl vyplnit asi poprvé, sám jsem si to uvědomil a podal ho ještě dříve než jsi se ozval, připomínku k chybám beru, neuvědomil jsem si to. A to, že jsem ti říkal, že testuju Mi-24 bylo na vysvětlenou - tozn. že mám plný ruce práce. Nic podobnýho, bych si nedovolil, kdyby byl v blízkosti LKPD provoz.
Takže ještě jednou, omlouvám se. |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 4. 2. 2006 / 00:13 | |
| | To že jsem se ti neozval dříve je spíš tím, že jsem čekal jak dlouho tam hodláš poletovat. Že odstartuješ bez fpl beru, stane se, ale bylo to celkem dlouhou dobu.
Já vím, že jsi se omluvil, já to beru a v podstatě i kdyby jsi se neomluvil, tak to beru taky, já nejsem a nebudu žádný IVAO CZ policajt, jen jsem využil právě tvého případu. Není to nic osobního proti tobě. |
| |
|
| | | Re: Jak se lítá na UNICOMu v LKAA 4. 2. 2006 / 21:25 | |
| | No tak SKO130 je opravdu známá firma a řekl bych že jeho počínání na IVAO je takové koření pro ATC. Docela rád bych ho tady na Periskopu potkal. |
| |
|
|