FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Muj prvni let v CSAV Jeden příspěvek | Celý strom
Muj prvni let v CSAV   2. 2. 2006 / 22:03
XEOL
A bylo to tady. Poprvy jsem mel letet online a hned za CSAV. Peclive jsem si prosel vsehnu skolici dokumentaci, postahoval jsem si vsechny mapy a mohl jsem vyrazit. LKPR - LKMT uz jsem se nemohl dockat. Vse bylo ok, byla mi pridelena rwy 31, vzletl jsem, jenze jsem nevedel jak se nastavuje odpovidac - to byl prvni problem. Nez jsem na to prisel nak jsem byl uplne mimo svoji letovou hladinu - druhej problem. Nastesti jsem v tom chaosu po chvili vsechno ustal a tak jsem si letel do Ostravy. Vse bylo ok, ale co cert nechtel, pri poslednim manevru na established rwy 22 jsem dostal stall a moje 737ka sla rychle k zemi. Posledni slova, ktera jsem slysel kratce pred smrti byly

CSAXXX(to aby jste se mi nesmali): padam
radar: to vidim

hold kdyz se nedari, tak se nedari. Priste to snad vse bude ok. Verim ze jsem se poucil ze sve chyby, ktera byla zaplacena zivoty lidi na palube.
 

Re: Muj prvni let v CSAV   2. 2. 2006 / 23:41
Hoaker
Snad te to potesi, ale i kdyz mam naletano online pres 500 hodin, dnes se mi na lince LKPR-EDDF podarilo pripravit o zivot 120 cestujicich + posadku, kdyz jsem pri nulove viditelnosti v letove hladine FL110 zacal vyckavat nad poslednim tratovym bodem a autopilot misto bezne zatacky presel do strmeho klesani na kritickem uhlu nabehu a to pomerne rychle, takze nez jsem se stacil zorientovat (prece jenom, kdyz vidite jenom mliko, je to trochu tezsi) doslo vlivem prekroceni rychlosti k poskozeni ocasnich ploch a k naslednemu nerizenemu padu do terenu.

Takze hlavu vzhuru, zadnej ucenej z nebe nespadl, ale dulezite je si z toho vzit ponauceni a zustavat stale ve strehu i kdyz toho ma clovek nalitano, ze ma pocit, ze muze vsechno

P.S. Mimochodem opravdu by mne zajimalo, kde soudruzi od feelthere udelali chybu.
 

Re: Re: Muj prvni let v CSAV   2. 2. 2006 / 23:50
Tragédie v JRD
rypava: nebyl problem spis treba mezi sedackou a joystickem? ale ono je jednodussi to hodin na nekoho jineho .....
 

Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   2. 2. 2006 / 23:53
Hoaker
No podle mne nebyl, snazil jsem se to opravdu poctive rozebrat, ale nedokazal jsem dojit k vysvetleni, proc ten AP zacal na LNAV, VNAV a s korektne nastavenym HOLDingem v FMC nad urcenym bodem "kroutit" skoro nozovou zatacku, z kategorie SU-27.
 

Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 07:48
brendon (SVK832)   
A co povedala cierna skrinka??? ;-D Alebo sa uz nenasla?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 08:56
MaPa   
Tyhle velký herky nelítám, ale zrovna včera sem se rozmáznul před dráhou s Pilatusem Porter, na kterýho sem bez velkých skrupulí přeskočil ze Z-142. Důvod byl jedinej, ta mrcha má turbomotor a já nějak zapoměl na zpoždění se kterým reaguje na plyn. Jsou to cca 4 vteřiny, který mě stály urvanej podvozek a vrtuli.
Jinak do žádný mašiny, co má na lítání samoudělátka radši nelezu, to podle mě není lítání, ale klikání.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 09:59
Hoaker
To uz neni moje starost, ja jsem mrtvej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 10:37
brendon (SVK832)   
Tak uprimnu sustrasť
 

Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 09:00
Jaakov   
No já myslim, že soudruziz feelthere skutečně někde asi menší chybu udělali. Úterý kolem 18:00 jsem letěl krátkej přeskok LKPD-LKPR, cca 10NM od RASIM (jelikož vypadnul LKPR_APP) jsem si chtěl doklesat z 5000ft na 4000ft, přes FL/CH na rychlosti cca 180kt, najednou vystřelil čumák do vzduchu, nejdřív rychlost spadla pod pádovku, začlo to padat a potom to spadlo A to nebylo poprvé co se 737 od feelthere pustila do nějakýho dramatičtějšího manévru při AP.
 

Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 08:34
Aldaran
Rypava odpoved (z vlastni zkusenosti) Mam pocit, ze tyto problemy vychazeji z jedne zakladni chyby (kterou jsem udelal take). Jde o spatnnou konsekvenci osvojeni letani na FS. Dovoluji si nastinit typicky spatny postup:

1. Instalce FS
2. Lety s defaultnimi eroplany, nejdriv cesna, (diky tomu ze nejsou scenerky, zacne byt priliz pomala, pak learjet, pak B737.
3. Manie stahovani hromady free eropalnu
4. Pripojeni na IVAO
5. Zjisteni ze to neni zadna pr.... a hledani neceho na ulehceni
6. Ziskani PMDG resp. neceho s FMS
7. Zvladnuti klikani a nastaveni FMS pro bezne standardni situace od startu az po pristani.

a tady se podle mne stala chyba. V tuto chvili totiz clovek ustrne a ma pocit, ze je "dobry pilot" protoze dokaze v souladu s pravidy dovest letoun az do cilove destinace, ale jen diky klikani a spravnemu vyplneni FMS.

FMS je jen podpurny prostredek a v realnem letani neni mozne se k nemu dostat drive nez se 100% zvladne let bez nej, klasicke ILS a dokonale ovladani letounu rukama. Mozna by to popsal nekdo kdo lita velke era, ale mam pocit, ze kdyz jde do tuheho, prasti do autopilota, vypne ho a leti na ruce. (co znamena ze to musi umet) Podle vyse uvedeneho principu je to presne naopak. Jakmile jde do tuheho, autopilot se zapina, aby pri nejhorsim dookazal udrzet ero v horizontalnim letu, aby byl cas na klovani do FMS a vyreseni situace.

Jakmile jsem do tohoto bodu dostal, da se rict, ze jsem se ucil znovu litat, offline za pekelneho pocasti jsem trenoval vse pouze na ruce, ucil se litat podle VOR a radialu bez autopilota a trenoval koordinace klesani stoupani, rychlosti klapky brzdeni.... Ted muzu rict, ze kdyz se autopilot zblazni, nebo dojde k nejake kriticke situaci, mam na joy namapovano AP OFF vemu to do ruky a jsem schopen pokracovat v letu bez toho, aby nastala "mimoradna situace". K tomuto muze dojit i treba tim ze ATC rekne.... tocte okamzite vpravo, vy jste po startu, mate 1000ft, malo rychlosti podvozek venku, mlha jko prase.... dokaze to rozhodit natolik, ze srovnate Karlstejn se zemi.

toz tolik jen zamysleni nad timto threadem.
 

Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 10:05
Hoaker
No troufam si tvrdit, ze toto neni muj pripad. Mam za sebou stovky hodin na simulatorech typu IL-2 apod. a je pravda, ze do teplejch to clovek vezme u takove 767 jenom kdyz potrebuje nebo se mu chce, ale to neznamena, ze si nechodim zalitat obcas treba s L-410

Ale jinak ti rozumim a v urcitem ohledu mas pravdu. V teto situaci, ve ktere jsem byl vcera ja, ale ani moje vcasna reakce nepomohla. Jak uz jsem zminil AP se zacal chovat velmi nestandardne a hlavne po jeho odpojeni (je pravda, ze jsem cca 1-2 vteriny vyhodnocoval situaci) uz to neslo srovnat. Uvazoval jsem o tom, ze tam mozna byla nejaka velika turbulence nebo neco v tom smyslu... ale opravdu nevim.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 10:39
Tragédie v JRD
Hele, nic proti, ale spousta pilotu uz mela tisice hodin na realnym letadle a stejne pak udelala osudovou chybu a spadla... "uz mam stovky hodin bla bla" neni argument ... .)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 10:46
Hoaker
Ja jsem pouze odpovidal na ten prispevek vyse, ktery se opiral o nedostatek zkusenosti s "drzenim klacku". Troufam si tvrdit, ze dokazu ridit letadlo rukama. To, ze nekdo udela chybu i pres stovky naletanych hodin je fakt, ale nema to s tim nic spolecneho.
 

Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 09:18
Petlok
To ano. I mě se občas neco podobného přihodí, ale nyslím si. že na vině je vždy "překlep" na klávesnici, kterým nevědomky například otevřu spoilery, vypnu některý z motorů, nesmysleně přenastavím trim nebo něco podobného. Jsem pak na zemi dřív, než zjistím. co se stalo, protože začnu zmatkovat, "zachraňovat" ručně a nemám čas otevřít například okno ovládání motorů ...
 

Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 10:06
Hoaker
No v takovem pripade bych to mozna nenazyval "preklep" )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Muj prvni let v CSAV   3. 2. 2006 / 10:57
Petlok
He he, tak co to pak tedy je - kromě blbosti ovšem - , když pří přepínání FS Navigátoru klávesou F9 vysunu brzdy současným neúmyslným stisknutím klávesy hned pod ní ? ))) Utěšuje mě jen vědomí, že už beztak jiný, než takovýhle zmatkář, nebudu
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ