| | | KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 15:10 | |
| | Zrovna si o tom blikame pres ICQ:
pokud se klapky daji na joystick - osa, stejne skacou po skocich.. podle konkretniho letadla..
jak a kde upravit Zlin 142 by nehopsal, ale sel plynule jako udajne ve skutecnosti chodi? Nekdo to tu psal.. nebo jsem to zmotal? 100 skoku se mi zda byt naprosto super, mozna i 10-20... |
| |
|
| | | Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 15:19 | |
| | Nevymýšlel bych ptákoviny Klapky i když by chodily plynule, musíš nastavovat vždy po skocích na konkrétní hodnoty úhlů, protože potřebuješ vědět, jaká je minimální rychlost pro dané nastavení klapek. A těžko by jsi zjišťoval minimální rychlost pro nastavení někde mezi třeba 20-ti a 30-ti stupni. Klapky nech v klidu na tlačítka |
| |
|
| | | Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 15:55 | |
| | Jestli máš Z-142 V3 tam jsou klapky udělané dobře, neznám letadlo, kde by sis nastavil klapky dle uvážení. Záleží tam jenom na rychlosti a Tvých úmyslech. |
| |
|
| | | Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 15:57 | |
| | No, paka ti sice plynule jde, ale aretuje se ti stejne jen v urcitych pozicich. V motoraku jsem snad nikdy nezazil, ze by pilot "plynule" nastavoval vztlakovky. Mas proste dane urcite polohy a ty se pouzivaji. Krom toho nezaaretovane vztlaky by mely tendenci se zasunovat se vzrustajici rychlosti. |
| |
|
| | | | Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 15:59 | |
| | Hm, a co treba Cessna 152 ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:02 | |
| | Ty maj elektriky stejne na urcity stupne. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:04 | |
| | Elektricky ano, ale stupne na C152 si odecitas sam ze sloupku. Ano na te stupnici mas vyznacenou polohu pro vzlet, priblizeni a pristani, ale muzes si klildne nastavit polohu mezi. I kdyz ve vsech pripadech je ta poloha aretovana, pac je to honeny snekem. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:10 | |
| | Jinak neco podobnyho ma Echo ... elektricky prestanovane klapky, jsou plynule, clovek polohu odecita na "sloupku" z nekolika LED diod, s tim ze vyznaceny jsou dve polohy - vzlet, pristani .... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:17 | |
| | Echo nevim, u te cessny co jsem lital, je na sloupku pomerne dlouha stupnice cca 20cm a v ni "jezdi" prouzek s vyznacenyma polohoma a cele se to ovladalo packou ktera byla v neutralni poloze a budto se podrzela nahoru klapky se zasunuly a analogicky tak i dolu, cili ten uhel se hlidal dobou drzeni packy nahoru nebo dolu. Ale naopak C210 a urcite i novejsi modely C15x uz to ma klasicky, voli se jen uhel a nemusi se hlidat prouzek na sloupku |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:26 | |
| | Sice jsem letel v Echounu ktery mel taky diody, ale uz jsou myslim i s klasickym budikem pro klapky. To jsou samozrejme dalsi varianty a upravy P92ky. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:16 | |
| | Proč tady řešíte Cessnu 152, když dotaz byl na Zlína a ten jaksi s klapkama funguje jen po přesných polohách definovaných výrobcem ??? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 16:18 | |
| | Protoze by se jinak resily voloviny a la blondyna v roure. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 16:29 | |
| | Tak kdyby se u toho alespoň změnil název třeba takhle (viz nahoře), aby až si tady někdo zadá heslo ZLIN do vyhledávání na něj nebafla tahle encyklopedie motoáků. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 16:45 | |
| | Jjj diky, nakonec jsme na to prisli ale necham to tak, jak rikate.. myslim ale ze uz vim ) kde to bylo: vetrone? tam nejsou polohovaci klapky..? ale zas tam neni plyn, ze.. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 16:47 | |
| | akoze nie su, u vsetkych co poznam, dokonca aj blanik ma dve polohy uplne zasunute, uplne vysunute, to ze sa pouzivaju plynulo je druha vec |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 16:56 | |
| | To ze se pouzivaj plynule je sice druha vec, ale treti vec je ze se daji pouzivat i polohy mezi uplne zasunute x vysunute. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 17:01 | |
| | to som myslel tym druha vec, vid. povinne ukony pred vzletom aerovlek vztlaky vysunte nezaistene |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 17:12 | |
| | ok
ja to myslel treba tak jako ze si je nekdo pootevre treba v termice (cimz si podle me nijak nepomuze, protoze treba trochu vic utahne stoupak, ale stejne ma vetsi odpor), ja je teda aspon neoteviram. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 17:15 | |
| | no ja si ich teda pekne pootovrim, hlavne ked lietam na svahu aby som si zvysil bezpecnu zasobu rychlosti, do lesoparku sa mi fakt pristavat nechce |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KLAPKY - obecně 31. 1. 2006 / 17:22 | |
| | No nevim, na svahu mozna, ten ja znam jen ze stopetky, takze nemuzu posoudit. Jen ze v sole jsem s ni mel na stahnutej plyn krasnou nulku. |
| |
|
| | | | Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 19:02 | |
| | Jestli ultraalight považuješ za motorák tak např. J-103 tiger v bubovickém hangáru s poznávačko OK-CUE-01 má flaperony, které se nastavují pákou od ruční brzdy ze škodovky.Tim áddem s daj nastavit i do negativu a ltdlo pak letí ychejš při menšim Cx a při menšim vztlaku. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 19:04 | |
| | omlouvam se za špatný text,ale mam vybitý baterky v bezdrátový klávesnici. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: KLAPKY - ZLINY a jine 31. 1. 2006 / 20:41 | |
| | Tak to je jedine pouziti osy na joysticku ala klapky jedno ULL mam, Challanger 2 nebo tak nejak. Flapperony ma take a funguje to slakovite ( jelikoz se tim ta vec ma i trimovat, tak nevim nevim... protoze vytrimovat pak znamena i pribrzdit |
| |
|
|