| | | Problém s GMaxem 12. 1. 2002 / 11:00 | Borouš |
| | Ahoj
konečně jsem naistaloval a zaregistroval GMax. Ty fonty v nabídce presets jsem opravil, ale mám jiný problém.
Když chci udělat ze souboru gmax soubor mdl, tak mi to tam napíše tuto hlášku "MakeMDL was not found, or failed
to convert the model specified in "složka do které to převádím" to a .MDL file. Check your system path to ensure MakeMDL is on it."
Tak jsem si řekl, že to asi z GMaxu nepude, proto jsem to zkusil přímo z programem MakeMDL a napsala se mi tam zase jiná hláška
"Running model
Start! (D:HRYGMaxgamepacksFlightsimSamplesAircraftDH_Dash8_100dh_dash8.gmax)
Loading X D:HRYGMaxgamepacksFlightsimSamplesAircraftDH_Dash8_100dh_dash8.gmax...
ERROR: Invalid X file: D:HRYGMaxgamepacksFlightsimSamplesAircraftDH_Dash8_100dh_dash8.gmax.
Error!
Error!
a nejde to a nejde. O jakém souboru X je tam řeč? Kde se ten soubor X dělá v GMaxu?
Byl bych velmi rád kdyby mi někdo poradil.
Zdar Borouš |
| |
|
| | | Re: Problém s GMaxem 12. 1. 2002 / 12:08 | |
| | 1. je potreba nainstalovat makemdl do gmaxplugins. dale musis mit imagetool v gmaxgamepacksflightsim
2. .x soubor != .gmax
3. regionalni nastaveni - format desetinne carky = TECKA, jinak nebude export chodit
|
| |
|
| | | | Re: Re: Problém s GMaxem 12. 1. 2002 / 14:47 | |
| | *.x soubor je neco jinyho nez *.gmax, je to directX soubor, kterej je vyexportovan z Gmaxu a kterej makemdl nacita. Ono to ve skutecnosti neudela soubor, jen odkaz na nej kdesi v pameti.
Kdyz treba z 3DSmaxu exportujes *.x soubor ( pres plugin ), tak ten pak jde samostatne nacist do makemdl. |
| |
|
| | | Re: Problém s GMaxem 12. 1. 2002 / 14:53 | |
| | Prvni predpoklad je mit makemdl ve spravnym adresari (plugins) a pak desetinnou tecku misto carky ( windows - mistni nastaveni).
Kdyz ti to pak dava porad tu chybovou hlasku, tak udelej nasledujici.
Exportuj model jako BGL , pak se ti objevi okno MAKEMDL, kde ted muzes menit ruzny nastaveni ( kdyz to exportujes jako MDL, jen to problikne ).
V zalozce "Main" pak zmen model type na aircraft (pak to udela *.MDL ), a v zalozce "Options" zatrhni Keep error log, to pak udela textovej soubor, kde se doctes, kde nastala chyba, je tam i konkretni part, kterej je pripadne problemovej. Nejcastejsi problem je pak, kdyz jsou 2 vrcholy moc blizko u sebe a nejsou "svareny" (weld) a nebo kdyz mas jakoby 3-uhelnikovej polygon, ale jeho vrcholy lezi na jedne primce.
To pak musis opravit v tom konkretnim partu.
Milan
|
| |
|
| | | | Re: Re: Problém s GMaxem 13. 1. 2002 / 19:17 | Borouš |
| | Ahoj
Díky za pomoc. Ten export do MDL už mi jde zcela bezchybně. Akorát se mi ještě při startu GMaxu objeví okno:
"Loading Plugins"
"Class from has duplicate class ID: not loading.
This may be due to a duplicate plug-in path.
Continue showning this warning for other duplicates?
/Ano/ /Ne/
Co to znamená??? Ještě mám takovu prosbu. Nechtěli by jste někdo udělat nějakej větší tutorial přímo k dělání letadel. Třeba jak zapsat do aircraft světla (ty pozice long, vert, late), protože když jsem je tam vepsal, tak se světla zobrazily úplně někde jinde.
Nebo třeba jak animovat křidélka (viděl jsem v samples, že se tam animují na křídlech pouze klapky) a do třetice všeho špatného jak se dělají dynamické virtuální cockpity (nebo virtuální cockpity vůbec) a hýbacíma pákama, atd. atd. Kdyby jste někdo věděl o nějakém už udělaném tutorialu tak mi prosím dejte vědět. Vím, chci toho hodně, ale jsem už takovej.
Zdar Borouš |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Problém s GMaxem 13. 1. 2002 / 20:06 | |
| | | |
|
|