| | | Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 27. 1. 2006 / 18:16 | |
| | | |
|
| | | Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 27. 1. 2006 / 19:23 | |
| | | |
|
| | | Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 27. 1. 2006 / 21:03 | |
| | Jestli je ta fotka aktuální k tý kraksně tak to byla jedna ze 6 L-39MS nultý série. |
| |
|
| | | | Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 27. 1. 2006 / 22:41 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 02:22 | |
| | Asi jo. Podle registrace to tak asi i bude. Akorát mě zaráží že tam neni GŠka! A pozná se to snadno! Až budeš dělat na těchto letadlech tak dlouho jako Vaklaf tak poznáš ladascos)) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 09:20 | |
| | V civilizovaný zemi by éro s civilní imatrikulací nemělo mít namontovanej kvér.Maximálně může mín nefunkční.Mám takovej dojem že se musej vyndat i zařízení k obsluze zbraní jako bloky elektroniky kabely a podobně. |
| |
|
| | | Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 09:33 | |
| | A smutne je na tom, ze pilot zomrel a pri tom sa katapulotval. Co bol moc nizko ked sa katapultoval??? A neprezil... |
| |
|
| | | | Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 09:56 | |
| | Nízko asi ne,sedačka VS-2 má 0-0 |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 10:05 | |
| | A co sa potom mohlo stat? Ked zomrel |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 10:10 | |
| | treba nevydrzel to pretizeni pri vystreleni,infarkt nebo se strilel dolu...kdo vi... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 11:33 | |
| | kdesi v nejakem platku ceskem psali, ze se katapultoval tesne nad stromy.... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 13:55 | |
| | Byť má sedačka parametry 0 - 0, ne vždy dokáže zaručit bezpečnou katapultáž, záleží na režimu letu, v malé výšce stačí, aby mašina klesala a je to špatný. Parametr 0 - 0 je - jak je známo, nulová výška a nulová rychlost, ale když mašina klesá, parametr nulové výšky jde jakoby do záporné hodnoty, protože sedačka při vystřelení má vlastně zápornou vertikální rychlost, tzn. sama o sobě klesá a raketový motor sedačky musí tedy přemoci i prvotní vektor klesání, přesáhne-li klesání v malé výšce určitou vertikální rychlost, není dostatek času na to, aby všechny systémy zapracovaly normálně a v konečném důsledku se většinou nestihne otevřít, resp. nafouknout padák. Motor vystřelí sedačku do výšky cca 40 metrů a katapultážní cyklus trvá cca 1,5 sec, klesá-li mašina 20ms, dá se zjednodušeně říct, že v okamžiku katapultáže je relativní výška jen deset metrů a to je málo, tzn. na vlastní katapultáž zbyde jen 0,5 sec a to je jen na utažení popruhů a uvedení v činnost raketového motoru, utažení popruhů 0,2 sec, hoření motoru 0,26 sec, na odpoutání pilota od sedačka a rozbalení a nafouknutí padáku zbyte tedy jen 0,4 sec a to nestačí. Proto je i na některých těch smutných videích vidět, že pilot, když vidí, že je průser, tahá jak zběsilý - už ani ne kvůli tomu, aby mašinu vybral a zachránil, ale aby ji krátkodobě převedl do horizontu, resp. zastavil klesání a tím si vlastně vytvořil jakoby "nulovou" výšku pro úspěšnou katapultáž. I se sebelepší sedačkou je katapultáž v malé výšce v klesání problém, ne vždy to musí vyjít. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 13:57 | |
| | ...nefunguje edit... no a samozřejmě velkou roli hraje i náklon v malé výšce. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Na Aljaške havarovalo malé lietadlo.... 28. 1. 2006 / 15:01 | |
| | To je případ havárie L-159 na střelnici Jince.Pilot vzal za splachovadla,sedačka se dala do pohybu ale nezbyl čas a vejška na úspěšný dokončení katapultáže. |
| |
|
|