To nebylo mysleno jako inzultace...
Ještě k určování oblastního QNH - to se určuje tak, že meteorkáři vezmou předpověď tlaku na příští 3 hodiny, najdou v ní nejnižší tlak a ten stanoví jako oblastní QNH. Je to z toho důvodu, že se tím zajišťuje, že letadlo které naladí tenhle tlak bude určitě fyzicky "výš" než mu ukazuje výškoměr a to je téměř vždy bezpečnější. (Téměř píšu proto, že díky tomuto se kuriózně mohou VFR letadla za určitých podmínek dostat například zespoda do TMA, i když pilot si pořád myslí že je pod ním).
Když pak je předpověď že za tři hodiny bude přes Karlovy Vary přecházet fronta, která stlačí tlak někam hluboko dolů, zatímco nad Ostravou se momentálně jěště tetelí výběžek tlakové výše, můžou být rozdíly opravdu veliké - a to už je zase nechtěná věc. Tak pokud tlakové rozdíly mezi místním QNH a předpovězeným oblastním QNH jsou větší než 9 hPa, stanovuje se oblastní QNH menší právě jen o těch 9 hPa a zkracuje se jeho platnost. I těhle 9 hPa ale dá necelých 300ft a to je skoro třetina minima rozstupu , takže je to opravdu znát. |
|