FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 12. 2024, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA Jeden příspěvek | Celý strom
Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 08:39
Petr Slavíček   
Zveme Vás na mezistátní přátelský výměnný slet mezi LKPR A LZTT. Současně bude probíhat zkouška na C1 v Praze a C3 na Slovenku. Začátek 1800 UTC.
Věřím, že se zůčastníte v hojném počtu a poskytnete zkoušeným perfektní provoz.

Petr Slavíček
IVAO CZ-EC
img_forumn/r88711_1.jpg (468x73)
 

Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 09:00
AVA
Ještě zlobí v Popradě to automatické natankování na 100%, nebo to je již odstraněno.
 

Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 09:24
Saludo   
V Popradě? Tam se mi to nikdy nestalo, samozřejmě pokud nezajedu přímo ke stojanu
Mě to dělalo v Košicích a na to už vyšel patch...
 

Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 15:30
Brácha
Ahoj, mno ja bych letěl taky ale pravidelně mi FS ze směru SLIAC - LZTT a nebo Žilina - LZTT a zpět padá. A to na Slovensku nemám Mesh a ani letiště. Nevíte čím to je ????
Dík za každej nápad...
Martin
 

Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 15:44
Jennik   
Jennikuv Domaci Lekar pro Piloty Virtualni.
Kapitola pata:
Odmontuj Dzi-Pi-eS z panelu letadla sveho a nikdy vice jej se nedotykej ni ho neotvirej. Taktez mapu dyfoultni z pameti vypust a jiz se ji ani klacicem nepokousej otevrit.
Pak tva simulace desktopova stabilni bude, prehrsel scenerek cellu a mesu snese a vrasek tobe na cele ubyde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 15:51
Brácha
Díík, jako bychom se o tom už jednou nebavili....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 15:59
pawlick1
TO dela ta GPS takove problemy? To jsem netusil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 16:09
Jaakov   
Jenomt akovej malej dotaz, může na LZTT 763?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 16:51
pepe
Pristat moze, ale obavam sa ze tam pre 767 nie je miesto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 18:30
Michael   
Nestačí to jednou?
http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=84962&lan=0&gr=0&style=2
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 16:09
Jennik   
Je to hodne diskutovane tema, ale defaultni GPS je takovym spolecnym jmenovatelem. Zvlast kdyz hodne lidi, co trpi pady FS, vypovidaji, ze jim to zatuhne i na mape. Ta totiz pouziva stejne jako GPS nejen databazi radionavigacnich zarizeni, fixu atd, ale take nacita ze scenerek povrch terenu / meshe. A tady, soudim, je ten problem... me to zacalo padat prave pri zobrazeni nekterych mist, kde jsem mel instalovany nejaky jiny mesh. Dokonce se pri nazoomovani v FS mape da rozeznat, jak detailni mesh na tom miste mas.
U me se od totalni resekce GPS zadne pady neprojevuji a kdyz, tak prave a jen u letadel s aktivni defaultni GPS (neda se mrcha separatne vypnout).

Pokud mas nejaky addon GPS, ktery ma tlacitko OFF a lze jim tu GPS ve VC a na panelu vypnout, funguje to taky, i kdyz za to nerucim. Stejne tak obvykla klavesa Shift+F3, kde se casto u defaultnich letadel GPS schovava, neskodi az do prvniho zmacknuti a nacteni budiku do FS.

Pri resekci v panel.cfg doporucuju jen smaznout odkaz na gauge fs9gps.cab nebo podobny. Nemazat cela okna, byt zustane prazdne. Jednak to plete, protoze se vsechna nasledujici posunou o jedno zpet, druhak se mi uz stalo, ze se mi tim zasahem cely panel i VC nejak rozhodil.
 

Re: GPS Problem - Was: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 19:56
Marky Parky   
Jen bych dodal že jsem zpozoroval strašně zajímavou zkušenost a fakt by mě zajímalo čím to je, protože to vypadá na šamanii největší úrovně, ale vzhledem k nedávno diskutovanému mi to nedá.

Od té doby co mám FSku na RAIDu, tak mi namísto obvyklého pádu při této chybě prostě vytuhne a tuhá drží, drží, drží, cca 5 minut, a pak se najednou rozběhne. Dělá to na všech těch místech kde bývaly při obyčejném SATA disku problémy s pádem FS - dokonce se chová stejně - FS po celou dobu toho problému sběsile hrabe na disku, nevykresluje a jako program neodpovídá. Jen nakonci nenahlásí že spadla, ale zase se rozjdede.

Jakožto člověku počítačově gramotnému mi to přijde jako strašná p****ovina, takže to tu předhazuju jen jako kuriózní ukázku počítačové šamanie. Kdyby měl někdo nějaké rozumné zdůvodnění proč tomu tak je, šup sem s ním. Kdyby měl někdo nějaké nerozmuné, šup s ním na Bačkoru.
 

Re: Re: GPS Problem - Was: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 20:27
Tragédie v JRD
marky jako pocitacove gramotnemu by ti to naopak nemelo prijit vuebc nidvne, ale naprosto normalni ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   25. 1. 2006 / 16:51
Viper
U mne proběhla resekce defaultní GPS velmi rychle, jednoduše a zdařile.
Prostě jsem odstranil fs9gps.gau z FS-ky.
 

Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 17:03
Gustav ( BHA576 )   
Rád bych,ale bohužel se Jumbík nikam nevejde a jiné letadlo mně jako pilota neunese ))))
 

Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 17:07
tonde   
...ani když bys nechal doma svačinu? )))
 

Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 17:08
Tomino
Ty prosímtě,porád se vymlouváš na velký letadlo)))))tak si tam dej třeba emergency,dej si LKPR-LGAV přes slovensko a tam di vypadnou třeba dva motory,nebo jeden,a tak budeš muset sednout na nejbližší letiště v Tatrách..
 

Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   24. 1. 2006 / 17:33
PjSky   
takze bude veselo??? ) ze bych taky sel delat zmatky at si to ridici uziji?
LZTT TWR, OKRTM, tami mi neco blika.. co je ajeles? kde to ma cudlik? potrebujuto?
 

Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   25. 1. 2006 / 17:07
Gustav ( BHA576 )   
Jo to by mně vlastně zajímalo,jak se taková emergency řeší ve skuteřnosti.
Když mám třeba toho Jumbíka a dráhy nejsou stavěné pro takové zatížení? Je možnost vlastně v reálu takové letadlo odmítnout a nebo je to " děj se vůle boží " jak by se to vlastně řešilo ve skutečnosti ??????
 

Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   25. 1. 2006 / 17:24
Fabo™   
Myslim ze by sa to jednorazove zatazenie dalo zvladnut, predsalen sa zachranuju ludske zivoty... horsie by to bolo ak by bol problem s dlzkou...
 

Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   25. 1. 2006 / 17:27
brendon (SVK832)   
Myslim, ze pilot ked chce niekam letiet tak vie, ze na tom letisku ho mozu prijat. Ale zas ine je to v nudzovom pristati. Pravdepodobne by prijali.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes na IVAO: PRAHA - TATRY - PRAHA   25. 1. 2006 / 20:17
Tragédie v JRD
to neni o tom kam chce nebo nechce letet. ale o tom kam musi letet ... kdyz mu neco selze a jedine letiste v dosahu je kus asfaltobetonu pro maly jetiky....
 

Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 16:08
Latom   
Při včerejším sletu do LZTT jsem na LKPR postřehl pár věcí, které se tam mezi piloty začaly poměrně rozmáhat.

1) Výraz: "Volaná stanice: LKPR_TWR - volající stanice: OK-xxx Radio check" znamená, že si potřebujete zkontrolovat své radiové spojení se stanicí, kterou voláte. V žádném případě to není navázání spojení k tomu, aby jste hned oznamovali ATIS informaci a žádali o povolení. Toto se provádí jinak. Někteří jedinci si ani nepočkali na odpověď z TWR a oznamovali ATIS a žádali o povolení ihned. Proto buď vás řídící vyzve k tomu aby jste pokračovali ve vysílání a pokud tak neučiní, protože má něco důležitějšího na práci (třeba letadlo na finále), tak se o toto navázání pokusíte znovu.
"Volaná stanice: LKPR_TWR - volající stanice: OK-xxx, dobrý den." Je celkem slušností kontaktovaného řídícího při prvním kontaktu pozdravit, což včera bylo celkem málo slyšet.

2) Již v mládí vás jistě rodiče učili neskákat nikomu do řeči. To samé platí i při radiokorespondenci. To znamená, jestliže např. TWR dává letadlu pokyny, tak jim do toho nikdo nebude skákat jen proto, že už stojí na ploše trochu déle. TWR je tam od toho, aby řídila vás a ne vy ji. Takže pokud komunikace mezi TWR a letadlem nezkončí, tak holt musíte počkat.


IVAO CZ-FOC
 

Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 19:59
Aldaran
V teto souvislosti mam dotaz. APP mne preladi na TWR, jsem uz v ILS. TWR se vykecava, resi pojizdeni, stojanky a tak postupne minu dalnou a co mam delat?
1. Mam mu skocit do reci?
2. Dlabnout na to, musi o me vedet kdyby se mu neco nelibilo, ozval by se (kdyz nas ridi)
3. V bode konecneho rozhodnuti za to vzit a preladit na APP a zkusti stesti pri dalsi exkurzi?

Ne ze by se mi to stavalo pravidelne, ale kdyz uz, vetsinou to nevydrzim s nervama a jakmile zazvoni dalna v rozporu s predchozim prispevkem do toho vletim a ozvu se. Obvykle pak nasleduje vodopad informaci, coz je v pripade bocaku, min. viditelnosti a pristani na ruce obcas silne neprijemne tesne pred finale readbackovat a resit komunikaci, zvlaste v pripade, se je jedna ruka na plynu, v druhe knipl a na stisk Ctrl uz zbyva jen jedna koncetina.
 

Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 20:04
Tomino
Žástadní pravidlo,pokud ti ATC neřekne Máte povolení k přistáni dráha XX vítr XX,tak nesmíš v žádným případě pristát,i kdyby jsi měl vizuání kontakt z dráhou a viděl jsi,že tam nikdo není,a můžeš přistát,ale ATC má plnou freq a tobě nedá povolení,v tom případě musíš jít jedině na Go around podle publikovaní procedůry v mapě,a hned přeladit na APP
 

Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 20:06
LS
Jenom tady a rychle na tvuj dotaz: ATC by mel mit prehled o veskerem provozu, tudiz i o provozu na finale, tudiz pokud neni cas, tak si te treba i sam zavola, zda tam jsi, pokud mas cas, tak se ozvi...Jinak pokud si te nevsimne, tak asi G/A

Jinak co se tyce vcerejsku, sepisi par detailu co se mi vubec nelibili a meli by se odstranit - obcas to vypadalo, ze si kazdy dela co chce
 

Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 20:36
Gustav ( BHA576 )   
Ještě je možnost " break break ".Jinak ATC má přehled o situaci v okolí letiště a ví,kdy je už přibližně mašina usazena v ILS. Specialitou IVAo je bohužel zástupnost vyšších stanovišť za ta nižší( což v reálu samozřejmě není využito ) a tak věžník dělá více věcí najednou.Můj názor je ten,že mašina,která je ve vzduchu má "přednost" před udílením startovního povolení a záleží pouze na věžníkovi jaký si "pořádek udělá na frekvenci " )))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 20:45
Tomino
To máš Gustave pravdu,ale je pravda ta,že když je frmol,občas se stane,že když si tě approachnik nechá delé na freq.tak to akorád vyjde tak,že když ho naladíš tak se hned ohlásíš on ti dá povolení a ty přistaneš,ale když se naladíš a na voice je právě obsazeno,tak to prostě nevyjde a musíš jít na G/A,skoro se to vůbec nestává,ale velmi zřídka je to k vidění
 

Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 22:11
pseudoMates
Ono je na dálný nějakej bod rozhodnutí? Nějak nechápu tvojí fixaci na dálnou... Ty máš nejpozději v bodě rozhodnutí dostat/nedostat povolení na přistání. (v reálu se dělají i výjimky kvůli rozstupu, ale s tím musí kpt. souhlasit) Pokud nedostaneš, tak provedeš průlet a pokud se dostaneš na freq aspoň potom, tak aspoň řekni, že provádíš průlet a TWR tě přeladí na APP.
Ad Gustav, s tím slučováním pracovišť v reálu, že se nedělá, nemáš pravdu. Dělá se a docela často. Je to samosebou závislý na provozu...
 

Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 22:47
Aldaran
Nepochopil jsi, co jsem mel na mysli. Predchozi prispevek rikal, ze nesmis TWR skocit do komunikace. Moje otazka byla, zda kdyz slysis, ze resi (z tveho pohledu picoviny jako jak to nad brnem ve FL340 s erem mlatilo ci jestli ma nekdo ve FP spatne zadany bod, pripadne ze nekdo chce PB) logicky mene dulezite veci, ty se blizis zabrzdenej jak to jde k prahu drahy TWR te nevola, jesli je lepsi mlcet, prosvihnout pristani, nebo jim do toho skocit a pripomenout se. Cim pozdeji se TWR ozve, tim horsi chvilky Ti pak priparavi, protoze mas pak na praci uplne jine veci nez tesne pred dosednutim resit komunikaci. (zejmena za spatnych meteorologickych podminek) Na dalnou nejsem nijak fixovany, akorat uz zacinam trochu nervoznet, coz jsem psal, kdybys lepe cetl. Duvod proc ji zminuji je ten, ze je to jednoznacny verbalni bod, na ktery jsem zvukove upozornen.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 23:08
Marky Parky   
Pokud už k tomu dojde, tak bych se na tom finale asi ozval. Ale obecně - k takovéhle situaci by dojít nemělo, ATC by měl mít přehled o svém prosotru a nastavené priority tak, že by si na tebe sám čas udělal.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 23:33
pseudoMates
Nezlob se na mě, jsem dost citlivej na tóny odpovědí... Tvůj první příspěvek jsem si četl. To, že máš blbej Joy, nebo blbě nastavenej, je ale nezlob se na mě, tvůj problém. Jestli je totiž problém naprogramovat si tlačítko Ctrl na tlačítko na joyi, tak bude chyba někde jinde. Prostě argument typu, že jedna ruka na kniplu, druhá na plynovce a třetí, která by mačkala Ctrl, u mě jako neobstojí. To je to samý, jako bys řekl, že na krátkým finále nemůžeš už provést průlet, i když ho dostaneš pokynem, protože máš jednu ruku na plynovce, druhou na kniplu a třetí nemáš, abys odpověděl.
Sorry, ale tenhle argument je slabej, jako fakt že jo. Druhá stránka věci je, že by to ATC neměl nechat až tak vyhrotit, ale to se podle mě stává jen u nováčků. Kteří ještě nemají zažitý věci, jako že to, co je ve vzduchu nepočká, to co je na zemi, počká a to co stojí na zemi a akorát něco žádá, je až na posledním místě...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 23:57
Aldaran
Koukam, ze je pravda co se o Tobe pise, ze musis mit za kazdou cenu pravdu a posledni slovo. To jakej mam Joy je moje vec a je celkem zbytecne, ze jsi tomu venoval 4 radky textu, kdyz byla otazka o necem uplne jinem. Jestli Ti to uniklo, vec se toci okolo toho, jestli a za jakych okolnosti muzes skocit do komunikace veznikovi, coz s mym Joy nijak nesouvisi. Bohuzel se ti stava velmi casto ze si vyberes jednu vetu vytrzenou z textu a rozpoutavas FLAME. Zkus se toho prosim do budoucna vyvarovat a venuj se max. probiranemu tematu. Jestli si cetl predchozi MSG zduraznoval jsem, ze se to nestava nijak pravidelne, Filip odpovedel na 1 a pul radku naprosto vycerpavajicim zpusobem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 00:03
Tragédie v JRD
Pockej .. to se pise o me, ze musim mit za kazdou cenu pravdu a posledni slovo .. to jen tak na okraj ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 00:06
Aldaran
aspon se nebude citit tak opustenej...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 03:03
Serž   
kdyby ses radeji ucil ovladat 3 veci dvema rukama
ovladani motoru je jiste kriticka zalezitost ze ruka z paky proste nemuze jit na par sekund pryc
zvlastni, ze ovladam taky 3 veci, taky mam 2 ruky a vsechno stiham. joyem to zrejme nebude
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 08:21
Aldaran
To jsi teda fakt dobrej, obdivuji Te. Ale jestli sis nevsiml resi se tu neco jineho. Prdpokladam, ze jeste ozve nekdo, kdo pri finale jeste stihne zonglovat se 3mi pomeranci a jeste k tomu tocit talirem nad hlavou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 10:08
pseudoMates
Tak jako na tohle už fakt nevim, co bych ti napsal... Nevidim jedinej důvod, proč věžníkovi skákat do řeči. Jestliže je nezkušenej, a nestihne se ti věnovat včas, tak prostě provedeš průlet, za předpokladu, že to dvěma rucema stihneš, pokud se ti stihne věnovat, tak ti řekne co dál. A i kdyby ti neřekl, nejen věžník, tak snad existuje postup, který je vypublikován a všeobecně znám. Ať už to je přelet IAFu, FAFu apod.
A ještě něco závěrem. Je mi ÚPLNĚ fuk, co si kdo o mě někde na nějakejch soukromejch i veřejnejch selankách píše nebo myslí. Jestliže někdo znervózní při pomyšlení, že se nedostane včas na freq a dožene to až tak daleko, že musí pak skákat někomu do řeči, jen aby pro boha nedělal průlet, mi přijde trochu ujetý...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 10:10
pseudoMates
Souhlasim, že by se to stát nemělo, ale pokud je ten ATC ne moc zkušenej, musí bejt na to člověk připravenej, že se na freq nedostane včas.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 11:05
SimFlyer
nevim teda, o jaky letoun presne slo, ale např. u PDMG boeingů je i při finále nastaven automat tahu motorů, takže žádnou ruku na plynové páce nepraktikuju a stíhám i textově odepisovat věžce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 11:17
Tragédie v JRD
textova komunikace s vezkou .. to je to nejhorsi co muze byt ... jak pro vezkare, tak pro pilota...

ze ty litas na automat.. ale je rada lidi, ktera (aby aspon neco z toho letani mela) pristava na ruku ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 11:10
Aldaran
Máš pravdu slovutný velkošamane, jako vždy. Všichni jsou ujetý, jen Ty jsi letadlo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 13:15
Serž   
udela nam admin radost a usetri nas do budoucna prispevku primitiva?
v tomto threadu od neho vidim jen same chytre poznamky, vcetne jeho navrhu na reseni pristani a navazeni se do clenu staffu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 15:27
Lowmick   
Tak to pozor pane, to se Aldarana musim zastat, jedna vec je kdyz se na neco zeptas a lidi ti odpovidaj (nebo i kritizujou) na neco jinyho a druha vec je kdyz vsechno probehne v klidu a pohodicce (viz prispevek Markyho, zabral 2 radky a plne nim odpovedel). Aldarana trochu znam, a je to z tohodle fora jeden z poslednich lidi kteri by meli dostat ban ("udela nam admin radost a usetri nas do budoucna prispevku primitiva?")! Nechci se hadat ale proste si tohle myslim.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 15:43
pseudoMates
Ačkoliv příspěvky Aldarana se mě občas dotkly (už jednou jsme spolu měli konflikt), tak musim přiznat, že na svůj názor právo má. To, že se vyjadřuje způsobem, jakým se vyjadřuje, je jeho věc. Vulgarismy nepoužil, čili žádným způsobem neporušil pravidla "boje" na tomto fóru, alespoň pokud je mi známo, čili není důvod ho bannovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 15:39
pseudoMates
Jako SKORO vždy.. Ale nevadí, třeba časem zjistíš, že se dá povolení na přistání zreadbackovat i za necelejch 6 sekund, když neopakuješ komplet vítr a další informativní zprávy (RVR apod), na který "velkošamani" odpovídají pouze "ostatní přijal/other recieved".. Každej máme nějakej svůj systém virtuálního lítání..
A k tomu, proč jsem to vytrhnul z kontextu. Protože mi přijde, že je chyba i na tvojí straně. V hustém provozu, který občas nastane, se povolení na přistání na 4NM nedočkáš, když máš před sebou odlet. Dostaneš ho přinejlepším na 2NM. A to mi chceš říct, že bys od tý čtvrtý majle neustále "dotíral" na věžníka, že už si minul dálnou a že chceš rychle povolení, protože jinak už nebudeš mít čas mu ho zopakovat..? To je totiž to samý, jako to, co ty uvádíš jako příklad, že mineš dálnou a věžník tam podle tebe řeší blbosti. Co ty víš, co je a co není v tu chvíli pro něj přednější. Co když mu tam jedou dvě éra proti sobě na pojezdovce a on to musí řešit, aby se nesrazily.. Ty jako pilot o takovýhle věcech nemáš absolutně ze svý pozice přehled a máš jasně dáno, že pokud nedostaneš do určitýho bodu povolení přistát, víš, co máš dělat potom. A argumentovat tim, že ti zvoní dálná a ty slyšíš na freq něco, co je podle tebe prkotina, tím pádem máš právo do komunikace vstoupit, mi přijde jako hodně slabej argument.
A ještě něco, flame jsem rozpoutávat nechtěl, jen jsem tě upozornil, že asi něco neděláš úplně nejlepším způsobem a přijde mi kvůli tomu nesprávný dožadovat se vstupu na freq za každou cenu. Jenže asi si evidentně nestrávil, že zrovna já, jsem ti něco vytknul a neodpustil sis poznámky typu velkošaman a já nevim, co si ještě psal před tim.
Bylo by záhodno to uzavřít. Čili můj názor je, pakliže pilot ví, co má v určitém bodě dělat, aniž by dostal od ATC instrukci, má postupovat podle obecně platných pravidel. Stěžovat si může potom.
Závěrem snad, že si o mě mysli co chceš, ale zkus se občas zamyslet nad tim, co o někom píšeš...
Letu zdar.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 16:37
Aldaran
Ok, jsem rad, ze se diskuse prenesla na vecnou rovinu. Bohuzel mam asi negativni navyky z realneho letani a z toho co do mne vstepovali instruktori. Velmi zjednodusene receno, co musis udelat, udelej co nejdrive, nevis co se za 10sekund prihodi a nevis jestli nebudes muset resit daleko dulezitejsi veci. Dale pak ze pristavaci manevr vrcholi dotykem podvozkove casti zeme, a cim vice se priblizujeme tomuto bodu, tim mensiho poctu nepresnosti a chyb se muzes dopustit. Soustredeni pilota jeho rozhodovaci schopnosti a presnost musi take vrcholit v tom samem bode. Nevim, jestli lze pocity pilota pri prisatni za podminek "na hrnici limitu" popsat tak, aby to dokazal vstrebat i virtualni letec, (ja to asi nedokazu) ale mozna prave z tohoto rozporu mozna prameni i muj prvni prispevek, asi si to moc beru. Pro virtualniho pilota asi nebude nijak stresujici kdyz budou tesne pred pristanim turbulence, bude foukat z boku presne tolik, kolik je max. pro dany typ stroje... ale kdo si vyzkousel za kniplem tuto situaci v realu, bude i na zidli za PC dost opocen.

Jestlize pak jeste ridite stroj, ktery bezne obsluhuji 3 lide, neprobehlo zadne preskoleni, zadny instruktor Vas nemlatil pres ruce... je pak logicke, ze uvitate jakoukoli pomoc, resp. to ze Vam tuto situaci nebude nekdo jeste vice ztezovat. Tohle jsou zhruba duvody, kvuli kterym jsem psal svuj prvni dotaz, jestli je mozne do TWR slusne cvrnkout aby si vsiml, ze neco leti, aby komunikace nemusela probihat v ten nejnevhodnejsi moment. (Marky odpovedel naprosto pregnantne, asi nema smysl se v rom jeste soutrat, vsichni ostatni uz take vyjadrili svuj nazor)

V teto souvislosti otazka pro odporniky. Je pravidlo ze komunikaci resi (mluvi do mikrofonu) II pilot, resp. ten, ktery aktualne neridi? Letel jsem v kabine 737 do Helsinek a probihalo to tak.

p.s. Chapu ze je reseni PMDG, Autoland, a vse nastaveno na Easy, NO CRASH, bohuzel v tomto pripade by pro mne FS prisla o svoji poezii.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   26. 1. 2006 / 16:49
pseudoMates
Markyho argument je podle mě dost nešťastně napsán... Dokážu si živě představit několik chytráků, který si jeho slova, že by "...se na finále ozval...", vyloží po svém a budou se zase přeřvávat navzájem.
Uznávám, že virtuální lítání má svoje pro i proti. Jedno z proti je, že člověk vlastně dělá práci minimálně za dva lidi najednou a je toho hodně. Na druhou stranu, nemůžu si pomoct, ale je jen na vynalézavosti každého, jak si tu práci několika lidí usnadní. Ať už je to zkracování odpovědí na minimum, nastavení tlačítek joyisticku, až po dva monitory a já nevim, co ještě.
Prostě jsem chtěl říct, že argument typu, nemám pak čas na odpověď, mi přišel, s prominutím, postavenej na hlavu. Nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že bych se zastával ATC. Chybu udělá každej. A i takováhle grandiozní se stát může. Jenže mi prostě asi nikdo nevymluví, že pokud máš napsáno, co dělat v případě neobdržení povolení, není pak o čem mluvit. Přece když tě chytnou benga v obci, že si jel 70km/h, tak snad taky nebudeš argumentovat tim, že to je z kopce a ono se ti to rozjelo...
A ještě jedna věc. Autoland jsem naposled použil před 5 rokama, kdy jsem neměl joystick a lítal jsem jen s myší..
 

Re: Re: Pár postřehů z LKPR 24.1.   25. 1. 2006 / 20:45
Lowmick   
On je docela problem i v TS ze spojeni je duplexni (a spojeni je jeste zpomaleny prenosem dat), takze ja muzu zmacknout comm kdyz je ticho, ale ve stejnou dobu chce kecat i nekdo jinej, ale taky mel klid na frekvenci, ve finale kdyz voice "dolitne" tak kecaj vsichni nastejno...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ