Nemá asi cenu rozebírat, co je zábavnější, jestli lety IFR nebo VFR. Pokud seš milovníkem VFR lítání, kdy se "kocháš" krajinou, tak si budeš stát za tím, že VFR je víc vzrušujcí. To, co jsi tady uvedl, je ale podle mě srovnání jablek s hruškama...
Nemůžeš srovnávat desetiminutovej let vr VFR letadle s desetihodinovým. Tak když už srovnáváš, tak srovnatelný.
Mě osobně přijde víc vzrušující IFR let, třeba hodinku (Düsseldorf-Kodaň), kde neustále někoho ladíš, s někým furt kecáš po rádiu, musíš furt poslouchat, abys věděl, co se kolem tebe děje a nebyl třeba překvapenej, že se ti na TCAS objeví ono nechvalně známé zčervenání a nezaměnitelné: "climb, climb, climb", do toho si děláš přípravu na přistání, do toho musíš (pokud máš FSP - žravit pacoše) atd. Než jen hodinu držet knipl, při silnějším větru se jen smutně koukat, jak mi groundspeed postupně klesá k nule a de facto se starat akorát o to, jestli mám nastaveno regionální QNH a čirou náhodou se někde nepotkal s ptákem, v horším případě s dráty vysokýho napětí..
Ale to už jsem i já záměrně překreslil.. Prostě jsem jen chtěl říct, že každý lítání má svoje kouzlo a je jedno, jestli VFR nebo IFR. Každej si najde to, co ho baví. |
|