| | | Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 14:52 | |
| | | |
|
| | | Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 15:09 | |
| | co se Ti nelíbí, vždyť je to super |
| |
|
| | | Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 15:09 | |
| | To je krasna Tu-104 Mne se moc libi.Mozna toho jenom o tom eru moc nevis, vzhledem k tomu, ze vznikalo pred padesati lety a to jeste predelavkou z bombarderu, protoze civilni letadlo potrebovali Rusove ziskat velmi rychle, tak se na na "vyvoneni" kabiny moc nepohlizelo.Odstaveny a napul vybrakovany treba Boeing , nejednou vyfoceny na airliners.net vypada naprosto stejne smutne.Na jedne fotce z planes.cz to vypada kousicek kabiny 104 trosku utulneji http://planes.cz/data/fotografie/50508_RMBSKHVF.jpg Vzhledem k tomu, ze 104 je muj velky oblibenec, dal bych nevim co, abych to videl letet, slysel a nebo se v tom svezl, kdyby to jeste letalo
|
| |
|
| | | | Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 15:13 | |
| | Ale neboj, ja toho o nem vic dost. Pouze se mi svym zpusobem libi, jak se s tim neparali a tem civilnim masinam nechavali tyhle silene kokpity |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 16:27 | |
| | oni imho vedeli proc to delaj takhle
1) to jinak neumeli
2) tezky analog - na opravu Ti (obrazne receno) par sroubovaku, kleste a kladivo
3) opravuj nejakou jemnou elektroniku nekde na sibiri |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 16:27 | |
| | nebo mozna umelo, ale vis jak to tam chodilo .. vsechno bylo tajne... tkaze to mozna meli nekde ve vojensky technice ... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 00:47 | |
| | Mnjó, taky je třeba postavit vedle toho západní typy té doby - a ty nevypadaly moc lépe. Je vždycky nefér srovnávat něco historického s dnešním standardem. Mozná že tehdy Rusové míň piplali klimatizaci, častěji dávali tyický větráček (s černými gumovými lopatkami) místo složitého systému hadic, trubek, výměníků a ovladačů, ale ergonomie toho "pracoviště" není špatná. Myslím, že na vysoké úrovni té doby (doby kdy to éro vzniklo).
PS.: já v něm jako kluk letěl! samozřejmě že ne v kokpitu - taky bych to tehdy nevychutnal... Taky bych za to ledascos dal, abych si to mohl dnes zopakovat.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 11:57 | |
| | Mno ja jsem to zase nemyslel az tak vazne, na to jakej se z toho vyklubal flame. Mimochodem znam i jedno uzasne letadlo te doby, ktery melo kokpit a i kabiku pro cestujici na stejne nebo mozna daleko lepsi urovni, nez byly zapadni stroje te doby. Tim letadlem je pochopitelne Tu-114, podle meho nazoru jedno z nejlepsich dopravnich letadel, ktere se kdy v Rusku udelali. |
| |
|
| | | | Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 15:18 | |
| | A co teprve zažít let na místě navigátora, hlavně potom přiblížení a přistání . Musel to být úchvatný zážitek... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 15:37 | |
| | To teda je....
jednou jsem se svezl v AN30 z Hradce do Náměšti, tam je stejná bublina vepředu (jen trochu větší) a je asi 3/4 m nad zemí. Při startu jsem se až bál jak to utíkalo dozadu a když jsme nasadili na přistání (asi 15 km od prahu dráhy v Náměšti) myslel jsem že na tuhle tenoučkou čárku betonu se nikdy nemůžeme trefit.
Fakt supr |
| |
|
| | | | Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 16:34 | |
| | To jste asi blazni,do toh bych nikdy nevlezl |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 16:43 | |
| | Je vidět, že jsi "mimo mísu". Já bych se spíš bál v "moderních letadlech", kde se šetří hmotností na úkor materiálu. Např.: Když rusové udělali křídlo, které mělo vydržet 10 tun, tak bylo potavěné min. na 30 tun. Ale dnes se staví max. na 11 tun. A tehdejší motory naznaly věci, jako výměna trysek, úniky oleje... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 17:30 | |
| | Rusové sice možná stavěli na mnohem vyšší únosnost, než byla psaná, ale tam na východě se taky letala často přetěžovala... Zato v Americe ošidili stavební materiál jednoho výškového domu a ten se jim pak za normálního provozu zřítil. A vásledek 1:1.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 17:48 | |
| | Tak tady si dovolím jeden příspěvek od "důveryhodného" zdroje. Totiž zástupce společnosti Aeroflot, který mi tuhle historku vyprávěl.. Data (myšleno časově) jsou smyšlena pro obraznost, ale souhlasí +/- 10 dní..)
Někdy po velkém obratu a výměně vedení Aeroflotu, se nové vedení rozhodlo nakoupit letadla od Boeinga. Rozhodli se pro postupnou výměnu letadlového parku, což v jejich případě snad ani nejde, protože jen TU154 jsem napočítal v jedné chytré knížce bratru přes 150. Mezi koupenými letadly byla i B767, která měla 27.10.2000 (+/-10dní) letět někam daleko na Sibiř(bohužel na jméno města si nevzpomenu, ale Vladivostok to nebyl). Podle letového řádu se měla vrátit až druhý den poté, co by posádka měla odpočinek. Tohle letadlo se ale vrátilo až 13.5.2001 (opět +/- 10 dní), až roztálo... Místo něj tam museli soudruzi (pardon, teď už asi jen pánové z Moskvy poslat dvě IL-62, aby ty odvezly lidi. Na základě této příhody se pak dálková flotila Boeinga posílá výhradně směr západ...
No a pak se nějak znovu měnilo vedení a ti se zase rozhodli pro letadla od Airbusu. Jsem zvědav, jak to tam s letadlovou flotilou nakonec dopadne..) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 17:53 | |
| | s tema airbusama to taky nevipadá dobře.Když doletěl první objednanej tak taky odletěl až na jaře.V sibiřsky ruských mrazech nastartuje jen ruské éro.Co se s flotilou airbusů dělo dál nevim. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 17:56 | |
| | No, co já vím, tak AFL141/2 lítá už snad pravidelně A320. Jedině snad v lětě posílají na večerní linku AFL143/4 Tu-154.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 00:52 | |
| | xi, xi! to je přesně ono. Není to tak dávno, kdy byly na na Ruzyni velmi špatné povětrnostní podmínky , letadla divertovala jhinam, odlety byly zastavené a jediné éro, které vzlétlo, byl Tu-154 s Vašíkem Klausem (četl jsem, že poté co pilot zhodnotil meteosituaci a minima stroje rozhodl o odletu). Všude to podávali, jakože Vašík se nebojí - ale, IMHO, kdyby na to měl bulíka, seděl by tam v salónku jako všichni ostatní. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 19:09 | |
| | hmm taky ale musis brat spotrebu motoru,vahu letadla,a hlavne jaky mely ty motory kvalitni spalovani,myslim si ze chudak priroda proti dnesku dosti trpela vis |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 19:19 | |
| | Co myslíš za nekvalitní motory? Myslíš ty motory, které byly na TU-154 a Il-62? Koukni na dobu vzniku letadla a s čím létali např 737. Současné motory jsou otázkou posledních několika let. (90.léta) A co motor na Tu-114, ten byl také nepovedený? |
| |
|
| | | | Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 16:42 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 17:39 | |
| | Fascinuje mě ta FMC v azbuce..)) Tam bych nechtěl datlovat třeba Berva, nebo Bodal... Nevěděl bych, jestli má bejt po "B" měkkej, nebo tvrdej znak..)) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 18:47 | |
| | Atmosféru je z toho cítiť furt.... aj keď nie takú siln ako napr. z 134 alebo 154. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 18:50 | |
| | ...a co říkáš, Fabo, na tuhle atmosféru? MiG-23..... )) |
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 18:53 | |
| | To je focený po požáru..?)) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 18:57 | |
| | )))) neeeee, co se ti na tom nelíbí? a ještě, když si zavřeš překryt, víš, jak je tam útulno? )) Tak jednu zachovalejsi.... |
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 19:06 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 19:08 | |
| | No, tahle už vypadá, řekněme, jako po revizi... Nebo spíš po GO...))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 23:13 | |
| | To mne pripomina spis kabinu klingonskeho "ptaka" ))))) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 23:46 | |
| | No já nevím, viděl jsem tu kabinu v muzeu a bylo to dost hrozný. Sice jsem si to nemohl ozkoušet na vlastní sedinku, ale možná je to dobře, asi bych dostal záchvat klaustrofóbie. Jak jsi v takové hrozné věci mohl, Toníku, létat??? ;o)
Kdysi jsem si vyzkoušel kokpit Drakena v Letňanech a to byla paráda. Sedělo se maličko nepohodlně, neb v sedačce chyběl padák, ale jinak nádhera. Spousta místa a bejt tam ten padák, tak i příjemný pohodlíčko.
Jen dost zvláštní pocit, když se člověk ohlédl z kabiny dozadu a tam se do dáli táhl trup a křídlo...
P.S. Je tam smajlík, ale myslím to vážně. Jak se v něčem takovým dá lítat, když se člověk nemůže ani hnout? Horší byl už jen pohled do kabiny Sojuzu, to jsem si blahořečil, že jsem se ve druhé třídě ZŠ rozhodl, že kosmonautem nakonec nebudu ))
|
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 00:03 | |
| | uvedom si ze takovy MiG21F (frontovoj) byl vyzbrojen kanonem a ne raketami, stihly trup je urcite lepsi z pohledu aerodynamiky a kdyz uz me nekdo bude chtit sestrelit tak bych byl radeji ve stisnenem prostoru nez jako velky stribrny terc.
usa ma jinou koncepci a tak po F4 vznikla F14, tu bych snad trefil i RPGckem |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 09:27 | |
| | Jenze F-14 ma (vlastne uz skoro mela, vzhledem k vyrazovani ( ) jednu zasadni vyhodu - rakety Phoenix, ktere te dokazaly odstranit z tohoto sveta az na vzdalenost skoro 180 km (za idealnich podminek). |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 00:25 | |
| | hehe, drahý Jiří, jelikož jsme, resp. jsem před nějakým časem veřejně prohlásil, že jsem zakopal válečnou sekeru mezi mnou a Tebou, tak nemohu bohužel napsat, že určitě lépe než s vrtulníkem )))) A přičtu-li k tomu fakt, že jsem pod vlivem popisu zážitků skutečného letu nejmenovaného Víti Ženíška v reálném vrtulníku, který dokonce vlastnoručnš pilotoval, začal rovněž ve FS létat s větrákem, tak to ani napsat nemůžu. )) Ale nevím, co se Ti na té kabině nelíbí? Je naprosto parádní a když se tam zavřeš a ukuruješ, nemůžeš už ani utéct, takže musíš jen letět. A přičteš-li k tomu fakt, že na přistání je z toho před sebe prd vidět tak co víc si ještě můžeš přát? ))) A mělo to dohromady 273 budíků, kontrolek a čudlítek, který jsi musel znát všechny nazpaměť, prostě krásný éro, kvůli dvacettrojce jsem šel na školu, s ničím jiným jsem lítat nechtěl..... A hnout se tam trošku, samozřejmě dalo....... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 02:02 | |
| | Možná kvůli tolika budíkům tam sotva zbylo místo pro pilota Ne, vážně, obdivuju Tě, žes do toho dobrovolně vlez a letěl s tím. Na zemi bych do toho vlez taky a strašně rád, ale lítat s tím, kdepak.
Ostatně četl jsem kdysi, jak se Sovětům dostala do rukou takřka nepoškozená F-5 z Vietnamu. V SSSR to testovali proti MiGu 21 a prý si soudruzi testovací pajloti, mimo jiné, náramně pochvalovali pohodlný a prostorný kokpit F-5ky. Inu holt rozdílná filozofie v přístupu ke konstrukci stroje. Ale co do výkonů měli Rusové vždycky dobrý letadla, to zase jo. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 20. 1. 2006 / 08:01 | |
| | Píšeš, že bys do toho nevlezl. Ten kdo chtěl v 70. a 80. letech létat, tak byl rád, že do něčeho takového vlézl mohl. Myslím, že nás ten kapitalismus nějak rozmazlil. A ber to tak, že vojenská mašina je z pohledu potencionálního válečného konfliktu jen spotřební materiál a rozhoduje cena. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 19:14 | |
| | Mimochodem,co je to za letadlo? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 19:15 | |
| | Novy projekt PT. Buď to je 204/214 alebo 334. |
| |
|
| | | Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 15:57 | |
| | Všechny kokpity ale měly obrovskou výhodu - v té jejich zimě se dal každý vypínač v pohodě zapnout ikdyž měls na rukou tlusté palčáky. |
| |
|
| | | Re: Ruske kokpity 19. 1. 2006 / 17:36 | |
| | asi najväčšiu srandu zažil asi navigátor to musel byť zážitok |
| |
|
|