| | | Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 10:51 | |
| | 18.01.2006, 16:25 Přeplněné nebe (1/3) - Co je příčinou tragických leteckých nehod? Dokumentární cyklus BBC
Neviděl jste někdo tento dokument? Bylo to něco pěkného nebo ztráta času? A pokud to doporučujete ke shlédnutí, nevíte, zda se tento díl opakuje?
Díky zy info! |
| |
|
| | | Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 11:11 | |
| | Viděl jsem to, pitomost to nebyla, akorát mi to chvílema přišlo přitažený za vlasy. Opakování by se mělo dát zjistit z webu CT podle mě. Jinak jsem moc nepochopil, když nějaký anglický řídící, říkal, že v Anglii jsou oblasti bez řízení a že se jim tam pořád sbližujou vojenskej a civilní provoz, to moc nechápu. Snad všude musí bejt řízení ne? Mlele tam něco vo tom, že nevede třeba přímá cesta do EHAM a že se jim nechce lítat okolo a tím pádem letěj v oblasti bez řízení? Chápu, že to neznamená, že tam opravdu jsou místa bez pokrytí ATC, ale že je to evidentně špatně přeložený, ale ejste to někdo schopni vysvětlit?
PS: Naprosto skvěle tam byla popsaná situace na LFPG...žabožrouti na sebe mluví žabožroutsky a zbytek anglicky, tudíž vzniká šílenej bordel a všichni si na to stěžujou. Už to stálo život jednoho pilota - britská přepravní společnost s dvoumotorovým Shortsem letěla asi EGLL-LFPG a zpátky. Při odletu z LFPG dostali povolení přejet RWY, přičemž druhý letadlo dostalo povolenej vzlet z identický RWY, ale jelikož angličanům to říkali anglicky a žabožroutům francouzsky, tak angličani nevěděli co se dějej, nemohli si udělat obrázek o situaci a jeden zahynul. To mě celkem dostalo. A bylo to několik tejdnů poté, co se všichni piloti Air France vzbouřili proti tomu, že jim vedení nakázalo mluvit i ve francii Anglicky, vedení to vzdalo a za pár tejdnů ejhle...JEstli jsem doteďka o francouzích neměl valný mínění, tak teď už je opravdu nechápu. |
| |
|
| | | | Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 11:48 | |
| | NO FLAME
No vidíš a já myslel, že zrovna ty seš ten typ člověka, kterýmu absolutně nikdo nevadí, když ses na mě tak obořil tenkrát při tý rozpravě o jednom mrňavým státečku na blízkém východě o kterém nemám valného mínění zase já...
NO FLAME
Dokument jsem viděl jednou v práci v rámci "výcviku". Všechny tři díly. Chvílema se tam říkají blbosti, dle mého vlivem špatného překladu, ale jinak je to zajímavý a někdy až hrůzostrašný, co všechno se musí stát, aby došlo k letecký nehodě velkých letadel. Kolik souher nešťastnejch náhod za tím stojí... Občas z toho až běhá mráz po zádech.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 12:06 | |
| | Jasný, mě to tak přišlo divný.
NOFLAME
Takhle jsem ty svoje příspěvky vůbec nemyslel já jsem kolikrát velmi zaujatej, ale jenom co se týče Izrale jsem to schopen logickou argumentací vyvrátit
NOFLAME
PS: Neřikej, že nesouhlasíš s tím, že by za tohle frantíci zasloužili nakopat. Ten bordel v éteru tam v tom dokumentu dokonace pouštěli...Mě osobně stačilo na IVAU párkrát přelítnout belgii a párkrát letět na LFPG.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 13:45 | |
| | Jo, souhlasim. Jenže bohužel, obávám se, že jeden lidskej život je nepřesvědčí o tom, něco měnit. A trpce to bude znít, ale už vůbec ne, když se jedná o Brita. Co si budem povídat o "lásce" mezi F a GB... Viz film Johnny English..
NO FLAME
Mě asi nepřesvědčí nikdo, protože kdo si s nima neprožije svoje, tak to nikdy nepochopí..
NO FLAME |
| |
|
| | | | Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 19:32 | |
| | To s řízenými a neřízenými oblastmi by mě taky zajímalo. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 20:54 | |
| | Neřízená oblast to mi přijde divné. Spíš se jednalo o prostor třídy E, nebo spíše G, kde se už neposkytují služby ŘLP, ale jen INFO.
Řízená oblast (CTA),zpravidla prostor třídy C,D, se zřizuje tam, kde je oblast letových cest, nebo oblast hustého provozu. Pokud tam letové cesty nejsou, např. tedy mezi EGNT/Newcastle a EHAM, tak tam holt nemusí být ani CTA.
Jedina Airway, která tam vede je tuším UL602, vedoucí i přes ČR.
http://www.euroutepro.com/fr_cache/7a/7ab190fd635fbda9a413481b1e21bcb9.png
Jirka |
| |
|
| | | Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 11:55 | |
| | Kdysi jsem to viděl a připadalo mi to zajímavé.
První díl opakuj dnes v noci.
V jednom z dílů je např. popsána srážka Tu-154 s B757 nad Bodamským jezerem - neuvěřitelný řetěz nešťastných náhod, chyb a opomenutí vedoucích k tragédii... |
| |
|
| | | | Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 12:07 | |
| | Nejdrsnější bylo na tom prvním díle to jak ten indickej řídící musel dořídit směnu poté, co se mu srazila dvě letadla... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 13:47 | |
| | To jo, za to by si ten pak Duta, zasloužil metál, doživotní prezidentskou rentu a harém... Klobouk dolů před ním, že po takovýhle tragédii dokázal bez další kolize řídit dál... |
| |
|
| | | Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 12:23 | |
| | Opakovali to dnes v 03:10..... |
| |
|
| | | | Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 12:30 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 15:44 | |
| | Zkusím si to natočit na video a pak se na to mrknu. |
| |
|
| | | Re: Dokument na CT2 19. 1. 2006 / 16:24 | |
| | Vcera sem si to nahral, lec asi sem uplne tupej na praci s kompem, takze se mi nahralo jen 30min.
Zkusim to znovu nahrat v patek ve 3:10 (DVB-T, pak to prevedo do DivX a pokud by mel nekdo zajem, muzu poskytnout). |
| |
|
|