FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 12. 12. 2024, svátek má Simona Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak vytvořit lidičky do scenérie? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak vytvořit lidičky do scenérie?   19. 1. 2006 / 10:02
jardas   
Měl bych začátečnický dotaz na tvůrce scenérií. Jaký je standardní způsob vytvoření postav do scenérie. Napadá mě postup udělat v gmaxu svislou plosku 0,5 x 2 metry a tu pak namapovat fotkou dotyčného. Dělá se to tak? Někde jsem slyšel, že jde zařídit, aby ta postava byla vždycky natočená čelem k pozorovateli, jak to udělat?
 

Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie? - pro PRISKINA   19. 1. 2006 / 10:33
OK-OPL (CSA107)
Já se taky přimlouvám k nějákému návodu jak toto udělat. Nechtěl by Priskin udělat zase tutorial? Moc mě pomohli.
Petr
 

Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie? - pro PRISKINA   19. 1. 2006 / 11:37
MilanP
Ja jsem to vzdycky delal v EOD. Udelas si plosku a na ni placnes texturu cloveka s transparentnim alfa kanalem okolo neho. Da se tam pak taky zakrtnout, aby se otacel po smeru pohledu a dalsi veci. Jinak ale na netu najdes uz lidicky predchystany, aby jsi se s tim nemusel delat, tedy pokud nechces nekoho specialniho.
 

Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie? - pro PRISKINA   19. 1. 2006 / 11:54
jardas   
Díky za radu, nějak takhle jsem to zamýšlel. Neznáš nějaký oblíbený link, kde se ty hotový lidičky dají stáhnout?
 

Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie? - pro PRISKINA   19. 1. 2006 / 14:27
MilanP
Urcite na avsim.com, zkus to tam prohledat, najeke knihovny s lidma tam jsou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie? - pro PRISKINA   19. 1. 2006 / 14:56
jardas   
jj, už sosám knihovny s lidičkama )
 

Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   19. 1. 2006 / 14:17
Priskac   
Zdravim,

takze co sa tyka toho ako to urobit je to v podstate jednoduche, princip nejaky taky aky ste popisali, plane o velkosti naprikla 2x0.7m cize vlastne 2 trojuholniky. Problem, pre bezneho pouzivatela gmaxu nastava az vtedy ked chce dosiahnut to aby sa dany polygon otacal stale k lietadlu (alebo k pouzivatelovi). Toto sa robi v ASM kode a programuje sa to rucne do zdrojoveho kodu za pomoci funkcii " rotate to user ".Takze pripadnym zaujemcom to mozem napriklad po ICQ, resp. Teamspeku dakedy vysvetlit, ale povazujem za zbytocne robit tutorial na programovanie, kedze su to trosku zlozitejsie operacie, pri ktorych by mal mat clovek aspon ako take skusenosti s nejakym programovanim, alebo podobne.

S pozdravom

Peto
 

Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   19. 1. 2006 / 14:25
jardas   
Mno, ja jsem spis grafik nez programator, takze to bude pro me asi dost velky orisek. Ale kazdopadne diky za radu a az to bude aktualni, tak bych te jeste jednou rad "vyuzil". Diky.
 

Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 13:29
PjSky   
Hele a to vas ani trosku ti staticti plosi lidickove nestvou? ja si tyhle vecicky pamatuju uz snad od dob DOOMA a v okamziku, kdy tahle technologie pocla z her mizet, se mi dost ulevilo... a ted koukam na FS scenerky [jinak velmi pekne] kde se vedle pohybujicich balonu "s horrorovou" uchylnosti sponuji sestavy statiku... no..? Nejdou alespon odebrat, plz? jsou ve zvlast bgl-ku?

Dik..
 

Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 14:08
bumper   
To budes muset asi pokacet i vsechny stromky v FS, je to uplne to stejny, taky z urcitych uhlu placaty a hnusny, klidne muzes udelat nejakou knihovnu 3D figurek s hejbajicim se telickem a muzou i behat po letisti )) Me osobne tyhle figurky vubec nevadi a letiste je zivejsi, nehlede na to, ze to jsou vetsinou " figurky " konkretnich lidi z aeroklubu a pod. Zvlastni bglka udelat samozrejme jdou, ale uz tak je kolem toho tolik prace a casu, ze delat kazdymu zvlast bgl, na keriky, na balony, na lidi, na staticke vetrone, na auta, na srnky na vetrne pytle ) ad. ... myslim ze neni teba pokracovat.
U Medlanek 2.0 bude prilozeno jedno jediny *.bgl navic, kde bude ocesany vsechno, tj. zbude jen hole a mrtve letiste, vim ze to tak nekomu vyhovuje a pomuze to snad i lidem s horsim HW.
 1x  

Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 14:31
PjSky   
v tve odpovedi cpi pelynek nebo sem vypil moc kafe.. vis uz jsem to tady zminoval, ne vsechno co se udela do FSky pak vypada k svetu pri plnem 3D. Zrovna technologie rotujicich objektu ma tu smulu - je to svym zpusobem polygonovy svindl. Ty krizkove stromy taky nejsou 100%, ale alespon jsou prostorove. - popravde receno, ve stereo modu vypadaji o kus lip, nebot nikdy nejsou ploche - druhe oko vidi stromek v posunu a tak jaksi opticky "nakyne".
 

Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 14:41
jardas   
Já osobně považuju lidičky ve scenérce za suprovej oživující doplněk. Když tam nejsou, tak je to prostě opuštěný letiště. Ale pokud na to dojde a já je budu do svý scenérky dělat, tak je udělám do extra BGLka pro lidi, co radši letiště bez statistů.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 15:44
Tragédie v JRD
no vidis... a me presne takovi lidickove pusobi jako rusici element.. navic jsou dost casto velmi osklive naskenovani a nejsou na ten polygon navleceni zrovna precizne... neni to jen v FS, ale treba v trainsumu vadi taky docela hodne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:05
bumper   
Dobre, jen se chci tedy jako tvurce scenerii optat, v cem spociva onen " rusici element " ? Ten clovicek te rusi pri startu, nebo pristani, nebo jak ? ))) Otazka kvality figurek ... skaner uz jsem nepouzival snad od Kuvajtu napadeni, takze myslim, ze na figurky, ktery jsem navlikal na polygon ja se da koukat )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:15
PjSky   
jsou neprirozeni. Letiste? ano. Puste? ano - i to se Vam muze stat, zvlast v tom pocasi co se leta v posledni dobe. Lidicky na letisti...
nemrkaji, nehybou se, jsou plosi... rotuji a sleduji kameru celem... hm..
urcite jsem zmlsany 3dcky, kde vojaci postavaji, drbou se na .... , vykuruji, tlucou pul litry v hospodach, mavaji, cuci, posedavaji... do FSky to asi neni, stejne jako delfini... a dynamicke scenery prvky jsou, tak staci najit clovicka, co radeji dela do clovicku jak do letist a udela nejake anim-bgl.. jestli to jde.. staci par fazi a par polygonu [cim min, tim lip...] nerikam ze to delas spatne. Jenom uz to povazuji za minulost - rotujici placky. Rekl bych rok 2000 a konec.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:37
bumper   
Tak hlavne nelitej do Jeseniku, tam jsou lidicky co ke kamere rotuji i zady ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:38
anatolij   
Se na některé usery prostě nemohou dívat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:40
bumper   
))))
 

Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:58
anatolij   
Když už tam má být panák, tak složený z deseti krabic a naanimovaný ti přijde přirozenější, než fotka reálného člověka? Jediným problémem nebo spíš vlastností je, že se stále točí ke kameře. Nevím kolik jsi toho už do FS skutečně udělal, ale než si začneš stěžovat na technologickou zastaralostí, tak si prosím všechny možné přístupy zkus a pak hodnoť. Brzy bys přišel na to, že sprajty jsou zatím pro dnešní FS X-krát vhodnější. Si spočítej polygony (minimálně 150 u 3D vs. 2 u 2D), vizuální kvalitu, čas strávený jejich vytvořením, množství různých panáků vytvořených za nějakou dobu (u sprajtů prostě změníš texturu a máš nového).

Když už občas v FS letím, tak lítám po aeroklubech a k těm lidé kolem hangárů a na ploše rozhodně patří. Tak nevídím důvod, proč by měli být rušivým elementem. Stejně tak technika - navijáky, ale i statická letadla, na kterých se právě cvičí atd. A rozhodně se "líp" cítím na letišti, kde alespoň nějaký ikdyž statický život, než na trávníku, vedle kterého stojí hangár, věžka, plotek a 10 stromů.

Jak píšeš, že jseš zmlsaný 3Dčky, tak to máš asi pravdu. FS ale není hra, kde běháš ve městě, ale hra, kde lítáš a ty lidi bych opravdu bral jako dobré zpestření jinak mrtvých scenérií.

... toť můj názor

A jak psal bumper, pokud někdo udělá knihovnu 3D lidí, kteří budou vypadat reálně a nebudou žrát FPS, tak prosím. Autoři scenérií je rádi použijí.
 

Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 17:26
Cesmina
Zase jsem si nepřečet příspěvek a opakuji se
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 17:18
Cesmina
No problem, udělej knihovnu 3D dynamicky se pohybujících lidiček a tvůrci scenerek ti budou nadosmrti vděčný , akorát se najde hodně uživatelů , kteří budou nadávat že to žere FPS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:29
Tragédie v JRD
Prekazi mi ... nehybou se ... stoji tam .. jsem asi divnej, ale lidickove nejsou jedina vec co mi vadi ... jeste mi docela vadi staticka mechanizace na plose (rozny vozejky, zavazadla, "zapomenute" schody), pokud je nekde u steny "zaparkovana" tak v pohode. Bytostne mi vadi staticka letadla (kdekoli) - pokud to jde, tak jdou okamzite pryc, stejne tak mi vadi dynamicka letadla kodovana natvrdo do BGL , naopak AI Traffic mi nevadi, naopak - preferuji ho (pri offline) ..

ad ty skenovany lidicky - ja jich moc nevidel, co tak vzpominam tak tato vzpominka hnusnych lidicek pochazi z austrian airports LOWI ... (tusim) ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 17:02
Irena
Tak si myslím, Tragéde, že pro Tebe nastal nejvyšší čas, abys skončil s FS a našel si jinou hru, kde budeš mít nejen 3D mrkající sexbomby a svalnaté supermany, ale všechno, co Ti jakkoli překáží, budeš dokonce moci kulometem rozstřílet či vyhodit do povětří)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 22:30
Kachna   
No, ty mrkající 3D sexbomby není tak špatný nápad. A když přistaneš u T a dojedeš na Start, tak by se mohli obdivně k větroni rozběhnout. Teda Inko, Ty jsi hlava, to by mi nenapadlo. ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 17:14
Marky Parky   
Těš se tedy na FSX, kde budou pravděpodobně obecné AI objekty
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 17:18
Tragédie v JRD
No ... ) toz ni zajimave ) to bych se mozna zaradil i mezi sceneristy a delal genericke dynamicke ai scenerie )) nebo jejich jizdni rady .)

snad ty vtaky nebudou udelany tak, jako dynamicky provoz v starych FSkach ... natvrdo zakodovany v BGL .... :/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 17:20
anatolij   
Bude tam nějaká proměnná na testování přítomnosti tragéda a pjsky?
IF (traged_blizko OR pjsky_blizko) THEN lidi_utect, technika_schovat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   21. 1. 2006 / 11:37
PjSky   
Pekne dekuju. a pro HWY letce by tam mohlo byt IF PLANE[HWY] THEN PEOPLE[all,POS-hall-chek-in,] MAKE[runout and wave and cheer]
 

Re: Jak vytvořit lidičky do scenérie?   20. 1. 2006 / 16:59
anatolij   
Trošku se tu rozjel OT, ale kdybys potřeboval s něčím helpnout ohledně 2D panáků, tak se ozvi na icq.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ