FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. Jeden příspěvek | Celý strom
VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 12:39
Suglid   
Ač jsem hledal ve fóru a leccos i našel a mnoho věcí pochopil, stále nejsem plně uspokojen...
Rád bych věděl co který řádek (záznam) v souboru xxx.air znamená = rozsah hodnot, na co (na jaké vlastnosti) má vliv, s čím souvisí atd. A jak jsou vlastnosti letadla ovlivňovány souborem Aircraft.cfg.
Pokud někdo máte něco jako "manuál", nebo víte kde ho stáhnout, budu na vrcholu blaha.
Jestli neexistuje taková věc v češtině, rád ji napíšu (a dost podrobně). Potřebuji ale znát o xxx.air a Aircraft.cfg VŠECHNO.
Pokud se mi tedy s vaší pomocí podaří do hloubky porozumět těmto souborům, napíšu k tomu česká "skripta" (v létě 2006).
 

Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 13:21
Kobos   
do hlouby porozumnet to se asi jeste nikomu nepodarilo protoze Microsoft nikdy nic ohledne .air souboru nenapsal prave zde jsou hlavni parametry letove dynamiky ,jinak prednost ma aircraft.cfg pred .air ovsem v aircraft je jen par informaci ,vice doporucuji cist aircraft container SDK a jeste jedno SDK ale to si ted nepamatuju jak se jmenuje je to u tech ostatnich SDK .
ALE stejne jednomu cloveku se to podarilo celkem slusne "rozkodovat " co co znamena v .air souboru. pro praci to potrebuje Excel a hlavne se nelekejte kolik tam toho je k ustaveni ma to celkem logiku a neni to tak strasny jak se na prvni pohled zda .
pokud Znate dobre anglictinu tak by to nemnel byt problem se v tom orientovat.
ke stazeni tady http://www.mudpond.us/utilities_index.html
je potreba Flight Dynamics Workbook a AirUpdate Utility navod je u toho prilozen.
Zadnou paniku nad slozitosti pokud mate trpelivost a znalosti anglictiny tak to zvladnete )

GOOD Lock !!
 

Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 13:35
Suglid   
Kobosi, mos děkuju! Zase jsem o pořádný kus dál.
 

Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 13:44
Priskac   
Este doplnim Kobosa ze existuje soft s nazvom AirEd v ktorom sa spracovava letova dynamika (*.air), ono niektore veci v tomto programe su logicke, ale zial vacsina premennych je zial dost nezrozumitelnych. Svojho casu som chcel urobit takto presnu letovu dynamiku na MiG-21 kedze som mal k dispozicii letove charakteristiky 21cky, ale zial zrejme je asi rozdiel v chapani letovej charakteristiky na ruskej (sovietskej) casti / literature a na zapadnej, respe. skor v ponimani moznosti FS, takze este skuste tento program, snad pridete na nieco na co sme my ostatny neprisli. Ono je pravda ze MS moc veci o tomto moc nepustil do sveta, ono v podstate az na nejake male zmeny sa *.air subor moc nemenil takze este eventualne skusit SDK pre stare FS, viem ze napriklad z pohladu scenerii bol velmi obsiahli FS2000 SDK, su veci ktore tam su napisane ktore v novych SDK niesu popisane a funguje to, takze eventualne este zalovit v kalnych vodach internetu a preskumat stare SDK, k FS2000 alebo este k starsim, FS98...

Peter
 

Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 14:01
MaPa   
No a já bych doplnil, že ten aircraft.cfg nemá přednost, ale že slouží k doladění toho, co je v *.air dohromady s modelem, aby se to chovalo, jak má. Je to taková spojka mezi vlastní FSkou, modelem, texturama, zvukama, přístrojema a souborem *.air.
 

Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 14:09
Kobos   
No nechci se hadat ale prednost ma
hned to vysvetlim :
kdyz se podivame napr na umistneni a obsah palivovich nadrzi do .air souboru a do .cfg
tak vetsinou je v obou rozdil a kdyz se podivame v simulatoru na palivo a paiload
tak zjistime ze simulator ukazuje pouze to co je zapsano .cfg
dalsi veci jako obsah motoru vrtule plocha kridla atd. jsou cteny z .cfg a ne z .air.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 14:25
MaPa   
Jako informace určitě, ale pro vlastní letovou dynamiku se bere obsah *.air a v cfg jsou jejich ladící parametry. Například pro tzah motoru, vrtule, odporů, atd... Bez toho *.air by to prostě neletělo, protože PRD x jakejkoliv parametr je zase jen PRD.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 14:34
Kobos   
lze udelat takovy pokus vymaz vsechno z cfg mimo hlavicky kde jsou udaje o texture a jmena letadel ,spust simulator a letadlo se normalne nacte a do cfg ti to samo zapise vsechny udaje z air samozrejmne budou jiny nez byly ty puvodni a dynamika se zmneni .

No nehodlam se dohadovat neni to tak dulezity , protoze tvorba dynamiky je pakarna a chce to silny nervy a hodne testovani casto zpusobem pokus omyl .
ti co to skouseli vi o cem mluvim ,a ti co to neskouseli preji hodne stesti a silnych nervu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 14:42
MaPa   
Tedy dobrá, ustupuju, ale vycházím z logiky, názvu souboru a jeho obsahu. Mohl bych nadhodit jiný pokus, třeba s tím, že necháš původní aircraft.cfg a přehodíš tam *.air z jinýho éra a hned uvidíš, jak se to v luftu motá úplně jinak i když uvidíš původní údaje.
A vo vo votom to je
 

9x Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   17. 1. 2006 / 08:21
Milan Lisner   
Na to chovani souboru aircraft.cfg a *.air je potreba taky koukat s historickeho pohledu.
Drive ( do FS98 ) byla cela dynamika jen v tom *.air souboru a v aircraft.cfg opravdu jen ty zakaldni informace o modelu a odkazy na panel, zvuky, textury atd.

Pak zacalo pribyvat vice paramertu i pro dynamiku primo do aircraft.cfg - nektere doladuji veci z *.air souboru a nektere je primo nahrazuji a maji prednost pred tim, co je v *.air souboru ( pokud to tam stale je, ale casto je, zrejme opet pozustatek histrorie ).

Diky tomu se daji zakladni veci nastavit primo v tom aircraft.cfg a staci na to jen obycejny text editor.
 

Re: 9x Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   17. 1. 2006 / 08:28
MaPa   
Díky za vyjasnění. Tak nějak sem si to představoval, ale některé vazby mi dodnes unikají. Prostě "bojová hra Šmudlo hledej".
 

Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 14:03
Kobos   
Ano Aired je take pouzitelny ale je tezko rozumnet nekterym vecem protoze chybi vysvetleni co urcity radek znamena. ja jsem prave zjistil ze v grafech kde jsou krivky jsou dost podstatny veci ktery maji vliv na dynamiku prave ten worbook pro ten excel to dost dobre vysvetluje a je mozno to snadno upravovat zadavanim udaju a ono to "samo "mneni ten graf.

dalsi dobra vecicka je tady:

http://www.aircraftmanager.com/index.php?cn=Download%20Area

ACM je placeny ale da se taky stahnout ovsem nefunguje funkce ulozit,
AAM (zdarma) je pro otvirani a editovani .air souboru je zde i jednoduchy popis co co znamena

a vyse zminovany AirEd si muzete stahnout zde:
http://www.simradar.com/File/2363/AirEd_Version_1_51.html
 

Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 16:12
Priskac   
Hm, co sa tyka toho ACM, ono v ACM nezapisuje iba veci do cfg, myslim ako editacia dat *.cfg suboru? nikde som tam nenasiel definovanie *.air suborov, resp. veci tykajucich sa, alebo spadajucich do kompetencie *.air suboru...? Alebo ze by som len ja nejak blbo hladal? (este pre info pouzivam ACM 2.3)

Peto
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   16. 1. 2006 / 23:13
Kobos   
nova verze ACM zapisuje uz i do .air automaticky, ale jen nektery udaje , ve starsi to tusim psalo You must run FSedit to see these changes.. ted uz to nepise a zapise to samo . jinak v .air souboru to nedela nic a neda se editovat v ACM, ktomu maji na strankach ten AAM
ten je primo na .air soubory. V ACM nic moc noveho psali ze by mnela byt jeste novejsi verze do vanoc lonskeho roku ale jaksi to asi nestihly. veze 2.5 je asi 6 mnesicu stara.
 

Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   17. 1. 2006 / 08:48
Milan Lisner   
Jeste bych doplnil informace od ostatnich.

Jak uz nekdo zminoval, na aircraft.cfg nezbyva nez doporucit AircraftContainerSDKFS2004.doc z FS2004 SDK, tam je vsechno podorobne napsane.
Kdybys chtel psat neco cesky, musel bys prelozit v podstate i cely tenhle dokument
Jen je otazka, jestli to ma smysl - kdo uz se zabyva hloubeji letovou dynamikou ( a vubec vececma okolo vyvoje, vestinou musi sledovat vselijaka diskusni fora a cist vselijakou dokumetaci, coz je stejne prakticky vsechno v anglictine )

Na *.air soubor oficialni dokumentace neni, takze je to vsechno takovy "zpetny inzenyring".
Ale treba zminovany AirEd obsahuje i informace o jednotlivych polozkach ( pres prave tlacitko a INFO ), zvlaste pak s upravenym a doplnenym *.ini souborem, ktery jsem kdysi nasel myslim na tehle strance:

www.avhistory.org

coz je dalsi adresa, kterou doporucuju - resi tam letovou dynamiku, sice spise pro MS Combat Flight simulator, ale sa se to vyuzit i pro civilni FS.

Kdysi jsem dal na svou stranku i par odkazu ohledne dynamiky:

http://mlk-airbase.wz.cz/msfs/utility.html

Doporucuju tyhle soubory:

Introduction to Flight Dynamics.pdf ... 154kB - by Rabbijah Guder
Flight Dynamics for MSFS.pdf ... 221kB - by Tom Goodrick

tykaji se spis toho *.air souboru, ale jsou tam i obecny veci.

M.L.


 

Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky.   17. 1. 2006 / 09:16
MaPa   
Vřelé díky. Netušil sem, že to je až takhle detailně propracovené. Zatím sem spíše experimentoval v AirEdu a dolaďoval v configu metodou "pokus-omyl", což se spíše podobá pozvolné evoluci. Ale tohle je pro mě revoluční změna.
Asi se pustím do svého prvního modelu. A pro tuto cestu se nechám inspirovat genetickým inženýrstvím a tedy začnu s mouchou octomilkou. Nejtěžší bude letová dynamika pro přistání na stropě.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ