| | | VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 12:39 | |
| | Ač jsem hledal ve fóru a leccos i našel a mnoho věcí pochopil, stále nejsem plně uspokojen...
Rád bych věděl co který řádek (záznam) v souboru xxx.air znamená = rozsah hodnot, na co (na jaké vlastnosti) má vliv, s čím souvisí atd. A jak jsou vlastnosti letadla ovlivňovány souborem Aircraft.cfg.
Pokud někdo máte něco jako "manuál", nebo víte kde ho stáhnout, budu na vrcholu blaha.
Jestli neexistuje taková věc v češtině, rád ji napíšu (a dost podrobně). Potřebuji ale znát o xxx.air a Aircraft.cfg VŠECHNO.
Pokud se mi tedy s vaší pomocí podaří do hloubky porozumět těmto souborům, napíšu k tomu česká "skripta" (v létě 2006). |
| |
|
| | | Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 13:21 | |
| | do hlouby porozumnet to se asi jeste nikomu nepodarilo protoze Microsoft nikdy nic ohledne .air souboru nenapsal prave zde jsou hlavni parametry letove dynamiky ,jinak prednost ma aircraft.cfg pred .air ovsem v aircraft je jen par informaci ,vice doporucuji cist aircraft container SDK a jeste jedno SDK ale to si ted nepamatuju jak se jmenuje je to u tech ostatnich SDK .
ALE stejne jednomu cloveku se to podarilo celkem slusne "rozkodovat " co co znamena v .air souboru. pro praci to potrebuje Excel a hlavne se nelekejte kolik tam toho je k ustaveni ma to celkem logiku a neni to tak strasny jak se na prvni pohled zda .
pokud Znate dobre anglictinu tak by to nemnel byt problem se v tom orientovat.
ke stazeni tady http://www.mudpond.us/utilities_index.html
je potreba Flight Dynamics Workbook a AirUpdate Utility navod je u toho prilozen.
Zadnou paniku nad slozitosti pokud mate trpelivost a znalosti anglictiny tak to zvladnete )
GOOD Lock !! |
| |
|
| | | | Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 13:35 | |
| | Kobosi, mos děkuju! Zase jsem o pořádný kus dál. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 13:44 | |
| | Este doplnim Kobosa ze existuje soft s nazvom AirEd v ktorom sa spracovava letova dynamika (*.air), ono niektore veci v tomto programe su logicke, ale zial vacsina premennych je zial dost nezrozumitelnych. Svojho casu som chcel urobit takto presnu letovu dynamiku na MiG-21 kedze som mal k dispozicii letove charakteristiky 21cky, ale zial zrejme je asi rozdiel v chapani letovej charakteristiky na ruskej (sovietskej) casti / literature a na zapadnej, respe. skor v ponimani moznosti FS, takze este skuste tento program, snad pridete na nieco na co sme my ostatny neprisli. Ono je pravda ze MS moc veci o tomto moc nepustil do sveta, ono v podstate az na nejake male zmeny sa *.air subor moc nemenil takze este eventualne skusit SDK pre stare FS, viem ze napriklad z pohladu scenerii bol velmi obsiahli FS2000 SDK, su veci ktore tam su napisane ktore v novych SDK niesu popisane a funguje to, takze eventualne este zalovit v kalnych vodach internetu a preskumat stare SDK, k FS2000 alebo este k starsim, FS98...
Peter |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 14:01 | |
| | No a já bych doplnil, že ten aircraft.cfg nemá přednost, ale že slouží k doladění toho, co je v *.air dohromady s modelem, aby se to chovalo, jak má. Je to taková spojka mezi vlastní FSkou, modelem, texturama, zvukama, přístrojema a souborem *.air. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 14:09 | |
| | No nechci se hadat ale prednost ma
hned to vysvetlim :
kdyz se podivame napr na umistneni a obsah palivovich nadrzi do .air souboru a do .cfg
tak vetsinou je v obou rozdil a kdyz se podivame v simulatoru na palivo a paiload
tak zjistime ze simulator ukazuje pouze to co je zapsano .cfg
dalsi veci jako obsah motoru vrtule plocha kridla atd. jsou cteny z .cfg a ne z .air. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 14:25 | |
| | Jako informace určitě, ale pro vlastní letovou dynamiku se bere obsah *.air a v cfg jsou jejich ladící parametry. Například pro tzah motoru, vrtule, odporů, atd... Bez toho *.air by to prostě neletělo, protože PRD x jakejkoliv parametr je zase jen PRD. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 14:34 | |
| | lze udelat takovy pokus vymaz vsechno z cfg mimo hlavicky kde jsou udaje o texture a jmena letadel ,spust simulator a letadlo se normalne nacte a do cfg ti to samo zapise vsechny udaje z air samozrejmne budou jiny nez byly ty puvodni a dynamika se zmneni .
No nehodlam se dohadovat neni to tak dulezity , protoze tvorba dynamiky je pakarna a chce to silny nervy a hodne testovani casto zpusobem pokus omyl .
ti co to skouseli vi o cem mluvim ,a ti co to neskouseli preji hodne stesti a silnych nervu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 14:42 | |
| | Tedy dobrá, ustupuju, ale vycházím z logiky, názvu souboru a jeho obsahu. Mohl bych nadhodit jiný pokus, třeba s tím, že necháš původní aircraft.cfg a přehodíš tam *.air z jinýho éra a hned uvidíš, jak se to v luftu motá úplně jinak i když uvidíš původní údaje.
A vo vo votom to je |
| |
|
| | | | | | | | | | | 9x Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 17. 1. 2006 / 08:21 | |
| | Na to chovani souboru aircraft.cfg a *.air je potreba taky koukat s historickeho pohledu.
Drive ( do FS98 ) byla cela dynamika jen v tom *.air souboru a v aircraft.cfg opravdu jen ty zakaldni informace o modelu a odkazy na panel, zvuky, textury atd.
Pak zacalo pribyvat vice paramertu i pro dynamiku primo do aircraft.cfg - nektere doladuji veci z *.air souboru a nektere je primo nahrazuji a maji prednost pred tim, co je v *.air souboru ( pokud to tam stale je, ale casto je, zrejme opet pozustatek histrorie ).
Diky tomu se daji zakladni veci nastavit primo v tom aircraft.cfg a staci na to jen obycejny text editor. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: 9x Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 17. 1. 2006 / 08:28 | |
| | Díky za vyjasnění. Tak nějak sem si to představoval, ale některé vazby mi dodnes unikají. Prostě "bojová hra Šmudlo hledej". |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 14:03 | |
| | Ano Aired je take pouzitelny ale je tezko rozumnet nekterym vecem protoze chybi vysvetleni co urcity radek znamena. ja jsem prave zjistil ze v grafech kde jsou krivky jsou dost podstatny veci ktery maji vliv na dynamiku prave ten worbook pro ten excel to dost dobre vysvetluje a je mozno to snadno upravovat zadavanim udaju a ono to "samo "mneni ten graf.
dalsi dobra vecicka je tady:
http://www.aircraftmanager.com/index.php?cn=Download%20Area
ACM je placeny ale da se taky stahnout ovsem nefunguje funkce ulozit,
AAM (zdarma) je pro otvirani a editovani .air souboru je zde i jednoduchy popis co co znamena
a vyse zminovany AirEd si muzete stahnout zde:
http://www.simradar.com/File/2363/AirEd_Version_1_51.html |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 16:12 | |
| | Hm, co sa tyka toho ACM, ono v ACM nezapisuje iba veci do cfg, myslim ako editacia dat *.cfg suboru? nikde som tam nenasiel definovanie *.air suborov, resp. veci tykajucich sa, alebo spadajucich do kompetencie *.air suboru...? Alebo ze by som len ja nejak blbo hladal? (este pre info pouzivam ACM 2.3)
Peto |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 16. 1. 2006 / 23:13 | |
| | nova verze ACM zapisuje uz i do .air automaticky, ale jen nektery udaje , ve starsi to tusim psalo You must run FSedit to see these changes.. ted uz to nepise a zapise to samo . jinak v .air souboru to nedela nic a neda se editovat v ACM, ktomu maji na strankach ten AAM
ten je primo na .air soubory. V ACM nic moc noveho psali ze by mnela byt jeste novejsi verze do vanoc lonskeho roku ale jaksi to asi nestihly. veze 2.5 je asi 6 mnesicu stara. |
| |
|
| | | Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 17. 1. 2006 / 08:48 | |
| | Jeste bych doplnil informace od ostatnich.
Jak uz nekdo zminoval, na aircraft.cfg nezbyva nez doporucit AircraftContainerSDKFS2004.doc z FS2004 SDK, tam je vsechno podorobne napsane.
Kdybys chtel psat neco cesky, musel bys prelozit v podstate i cely tenhle dokument
Jen je otazka, jestli to ma smysl - kdo uz se zabyva hloubeji letovou dynamikou ( a vubec vececma okolo vyvoje, vestinou musi sledovat vselijaka diskusni fora a cist vselijakou dokumetaci, coz je stejne prakticky vsechno v anglictine )
Na *.air soubor oficialni dokumentace neni, takze je to vsechno takovy "zpetny inzenyring".
Ale treba zminovany AirEd obsahuje i informace o jednotlivych polozkach ( pres prave tlacitko a INFO ), zvlaste pak s upravenym a doplnenym *.ini souborem, ktery jsem kdysi nasel myslim na tehle strance:
www.avhistory.org
coz je dalsi adresa, kterou doporucuju - resi tam letovou dynamiku, sice spise pro MS Combat Flight simulator, ale sa se to vyuzit i pro civilni FS.
Kdysi jsem dal na svou stranku i par odkazu ohledne dynamiky:
http://mlk-airbase.wz.cz/msfs/utility.html
Doporucuju tyhle soubory:
Introduction to Flight Dynamics.pdf ... 154kB - by Rabbijah Guder
Flight Dynamics for MSFS.pdf ... 221kB - by Tom Goodrick
tykaji se spis toho *.air souboru, ale jsou tam i obecny veci.
M.L.
|
| |
|
| | | | Re: Re: VÝVOJÁŘI a LADIČI! Tvorba a editace dynamiky. 17. 1. 2006 / 09:16 | |
| | Vřelé díky. Netušil sem, že to je až takhle detailně propracovené. Zatím sem spíše experimentoval v AirEdu a dolaďoval v configu metodou "pokus-omyl", což se spíše podobá pozvolné evoluci. Ale tohle je pro mě revoluční změna.
Asi se pustím do svého prvního modelu. A pro tuto cestu se nechám inspirovat genetickým inženýrstvím a tedy začnu s mouchou octomilkou. Nejtěžší bude letová dynamika pro přistání na stropě. |
| |
|
|