FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 4. 12. 2024, svátek má Barbora Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 13:54
Eurostar   
tak jsem si zaletel lkpr - lowi, řídící v rakousku jen LOVV_CTR, Letěl jsem se 737PIC , nejsem s tím ještě moc zžitej spoustu věcí asi dělám blbě ale základní věci zvládnu takže to jakž takž letí jak potrebuju ale příště si asi rozmylsím kam letet.Během letu totiž došlo k jakýmsi podivným postupům a chci se tady zeptat co jsem dělal blbě a za co si ze mně pak řídící a nějaký pilot z německa tam tropili legraci ( samozřejmě v NJ, a mysleli si že nerozumim ) )

takže letový plán: lkpr - rak9f - rak - letko- cerno - etima- madig - vibug - manal - tulsi - rtt - lowi.

Na tulsi jsem volal viena radar, oznamil výšku a polohu. bylo mi řečeno točit doleva na 110 , a abych odpovidac a abych ocekaval drahu 26 v LOWI, vsecko OK. Vzápětí podivnej příkaz točit zatáčku 360st. ( to nechapu proc když nikde žádný éro kolem. navíc řečeno takto. turn left 360dgr. takže jsem otočil na 360 a zustal tak , což je asi moje chyba to uznavam ,ale v tu chvili mi fakt přišlo nesmyslný že chce abych točil celý kolečko o 360st. nicméně pak jsme se dohodli. dál mi bylo řečeno z toho kolečka pokračovat přímo na RTT a klesat n a095 a rychlost na 220ias. vše ok. když už jsem byl skoro na RTT tak mi bylo řečeno očekávat LOC DME přiblížení dráhy 26 . opet no pbroblem. dál na rtt příkaz točit doprava na 220. vše ok i podle mapy. no ale pak už nic, najednou jsem se dostal už za osu dráhy. Neměl jsem ale povolení na LOC DME ( myslím že by mi měl dát něco jako fischer 6964 clear for LOC DME appr. rw 26 ne? ) ale to nepřišlo takže jsem krásně minul osu dráhy. dkyž to zjistil tak mne nechal točit doprava hdg 280, stále žádné povolení pro LOC DME, stále výška 9500, pouze reduce speed 180kn.. najednou když mne opět nechal přeletet osu dráhy zase nazpět tak se najednou LOC DME mění na clear for visual approach and descent to rw altitude nebo co. tak to už jsem fakt vůbec nechápal co chce. takže jsem prostě řek rgr visual app rw 26. jenže to už jsem by uplně mimo osu dráhy a vysoko jak prase. takže jsem to rval dolu co to šlo, 160kn na plný klapky. samozřejmě dlouhej jako prase... no přistání nádhera, co vam mam povídat.. ale už jsem fakt ani neriskoval opakovat nezdařilý přiblížení. když jsem zajel na stojánku tak probíhala živá debata v němčině mezi nějakým érem a lovv_ctr , diskutovaly to krásný přistání a co že je to za divný aerolinky se chlámal němec v letadle. byl jsem z toho trochu vyvedenej z míry, tohle se mi nestalo ani když jsem začínal. neříkám že z mé strany bylo vše super, to s tím otočením o 360st. jsem posral já a omluvil se za to., ale jinak nevim že bych udělal něco špatně. navíc když ještě se do toho přidá to že až tak neumim se 737PIC. Uplně mne přešla nálada tam lítat, i když LOWI je moje nejoblíbenější letiště samozřejmě po českejch.

nicméně už se těším až si zalítam doma s českými řídícími. To je jiný kafe a hlavně jak jsem zjistil i jinej přístup.
 

Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:05
Tomino
Kdo byl na oblasti v LOVV_CTR?Diter Salzl?
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:07
Eurostar   
jj proč?
 

Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:14
pseudoMates
Ahoj, tak za prvé by mě zajímalo, jestli sis na IVAE nezjistil, kdo že to tam vlastně seděl na LOVV_CTR... Sice je Dieter Salzl exot, ale nepřijde mi, že by dokázal třikrát po sobě zapomenout vydat povolení na LLZ/DME... To musel bejt nějakej amatér s S3, nebo tak nějak.
Teď k tomu, co popisuješ. Jestli ti řekl, "turn left 360 degrees", tak je idiot on, protože takhle ve frazeoulogii není popsána ani jedna zatáčka... Buď ti měl říct, "make 360 to the left", nebo "turn left, heading 360". To, že si zareagoval, jak si zareagoval, bych nebral jako tvojí chybu a už vůbec by mě nenapadlo se za ní omouvat. Na druhou stranu je pravda, pokud si nejsi jistej, co tím chtěl básník říci, měl si se zeptat... V tom bych viděl chybu na tvojí straně...
Na třikrát přeletěnej LLZ... Pokud si opravdu nedostal ani jednou povolení pro LLZ/DME app, měl ses už když si viděl, že se znovu blížíš k LLZ a opět bez povolení, zeptat. Ale hrubá chyba byla opět na straně ATC. Tvojí povinností to nejni. Jen ti to ušetří čas a evidentně i pár nervových buněk.. V případě, že ti na poslední chvíli povolil vizual, já tam sedět, tak bych mu řekl, že jsem unable a že žádám jiný instrukce... Neboj se ozvat. Ty seš pilot a za bezpečné provedení letu zodpovídáš ty. Takže je na tobě, jestli se rozhodneš do toho jít, nebo ne. Já bych mu ten vizuál nevzal už jen z principu...
No a pokud rozumíš německy, tak si měl po těch jejích posměšcích jim něco pikantního (ne vulgárního) říct po jejich, aby si uvědomili, že se tohle nedělá... Když už chtějí drbat, můžou po chatu...
Mám nalítáno na IVAO 300 hodin a z toho poměrně velkou část v Německu. A jestli tě to uklidní, tak drtivá většina německých pilotů, co jsem tak slyšel na frekvenci a viděl z okýnka, lítat neumí.. No a s ATC je to ještě horší...
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:17
Tomino
No já jsem si byl na 90% jistý,že tam Dietr seděl,protože jsem si tam chtěl taky zalítnout,nakonec jsem neletěl.Díval jsem se na IvAe.
Rakušani maji omezení minimalně C1 na CTR,ale to nevím,kecal bych..
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:19
pseudoMates
Jak říkám, je sice exot, ale nechce se mi věřit, že by nebyl schopnej vydat povolení na LLZ/DME app... Ale je pravda, že u něj je možný všechno...
 

Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:21
Serž   
ale ja bych tomu vazne veril protoze za posledni mesic jsem tam nikoho jineho nez salzla nevidel, kdysi tam sedaval snad at-ch ale rozhodne si nepamatuju nikoho s S3 na oblasti, na to maji dost C1+
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 15:55
Eurostar   
tohle řešíte zbytečně, seděl tam tenhle človíček. ) včera jsem letěl z LOWI do prahy a byl tam taky. JInak včera vše ok v nejlepším pořádku
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:21
OK-DAR
Salzl ta sedi ted a sedel tam i kdyz letel FFR***,takze nejspis Eurostar,ale byl tusim i nekdo na vezi...
 

Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:24
Serž   
salzl tam ted sedi a je online uz 1:20, takze od 13:00 a vzhledem k tomu kdy byl poslan prvni prispevek (13:54) tak to vic nez odpovida tomu ze fishera ridil prave on
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:25
pseudoMates
Tak snad mi i "nevěřící Tomášové" uvěří, že tenhle člověk prostě neumí řídit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:35
OK-DAR
Jak muze mit C3? Vcera jsem ho schodou okolnosti poslouchal a vcelku to bylo v pohode az na nejake dohadovani s jednim germanem,ktery prave vletel z vychodu do LOVV firu a dozadoval se vehementne pocasi ve Stutgartu,Atc evidentne nechtel vyhovet,takze presli plynule na nemcinu a pak uz jsem rozumel prd...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:52
Aldaran
Na tohle je celkem jednoduchy lek. Kdyz se Vam nejaka hospoda nelibi, jdete jinam. Jakmile se s ridicim nelze rozume domluvit (naposledy se mi to stalo nad Chorvetskem) zadam diverting a okamzite opustim jeho prostor. Nastesti je Evropa celkem mala. Kdyby se toto pravidlo dodrzovalo obecne, pomohlo by to sebereflexi ridicich a stafu danych FIR. Samozrejme je problem u pravidelnych letu ci pri plneni ukolu.
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 15:52
Eurostar   
s tou zatáčkou 360 opravdu nevím jak přesně mi to bylo řečeno. takže plně uznávám že je moje chyba že jsem se nezeptal . nicméně s tím clear to llz dme jsem si jistej jak tu ted sedim. to je informace na kterou člověk čeká a plně se na to soustředí takže to vím že jsem to nedostal. německy umim spíš pasive takž bych si s nima asi moc nepokecal, a udělal bych ze sebe troubu ještě většího. kdybych letěl s cessnou nebo něčim malim tak bych to prudký klesání asi ustál, vybrzdil to výkluzem , klapkama nebo všelijak, ale s bulíkem to nešlo. vzhledem k tomu že jsem tim vším byl trochu rozhozenej tak jsem už neopakoval přiblížení a prostě jsem s tím praštil. sice jsem to neroztřískal ale k regulernímu přistání jsem měl fakt daleko.... No nic, spravim si chut až bude někdo online z českých řídících. // nicméně abych lovv_ctr nekřivdil, tak prdel z toho měl spíš ten v tom éru //
 

Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:18
MaPa   
Asi to bude těžký OT, ale podle toho co tu píšeš bych já netrefil ani to letiště natož nějakou dráhu. Jak sem rád, když sednu se 142kou tak, aby moc nehopsala.
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:24
OK-DAR
ja tam predevcirem letel s B-1900,byl to muj druhy let s tim erem a sednul jsem docela v pohode...
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:30
MaPa   
Když mi do toho nikdo moc nekecá tak to vesměs zvládám. Ale tohle, co je tady popsaný, mi přijde jako zbytečně ukecaný LOVV_info.
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 14:41
Balooo   
Já tam třískám s Tu-154 a Jak-40 a skoro pokaždý se mě ptají, jestli mám a znám mapy a jestli jsem tam už byl ))
 

Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 15:06
Gustav ( BHA576 )   
Dieter je Dieter.Já naštěstí jeho oblast fičím ve výšce 34000 takže mně vlastně jenom identifikuje a za chvíli se pak zase rozloučíme. No a zpět na LANUX mu za Štokerovem řeknu , že budu klesat na 28000 k bodu LANUX on se ujistí,jestli dobře rozuměl a je to. Pak si dáme pá pá a mám Rakousko za sebou.Rozhodně se ho nechci zastávat - já mám prostě štěstí , že po něm moc nechci - no a jak přišel ke třem zlatým ? I u nás je pravidlo,že když třeba skutečně lítáš a našim Staffům to doložíš - tak tě čekají povyšování také celkem rychle.Dieter, jak jsem s ním jednou klábosil, létal někde v Insbruku jako komerční pilot , ale už je to "trochu déle."
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 15:19
pseudoMates
Ježiš marjá, ani mi to neříkej...! Pilot nejni ATC..!!! Jako pilot o tom ví kulový a taky to tak vypadá... A jestli ty tři zlatý dostal "za zásluhy", tak to je fakt síla... A už vůbec mi neříkej, že si sám řekneš o klesání na Lanux do FL280... Odkdy si piloti zjišťujou koordinační FL na hraničních bodech..? To je povinnost ATC tohle hlídat a na to existuje taková frázička, kterou tenhle Dieter evidentně nezná..: when ready descend to FL280 to be level at Lanux.
Gustave, tohle nejni mířený na tebe, ale spíš tak jako směrem do Rakouska, protože tohle mě fakt vytáčí... Pilot si říká o klesání do koordinační FL... no to je vrchol... za chvíli se tam budeš i sám vyhejbat provozu podle TCASu, ne..? Že on na to bude jen dohlížet a dívat se, jak se tam piloti řídí sami...
Fuj, to se mi zase zvedly saze...
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 15:25
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo nikdy mne nezklesal sám.Však ho znáš.Jednou jedinkrát jsem čekal jestli mně na těch 28 000 hodí a pak už jenom lidi v Jumbíku plnili pytlíky a já si rozpomněl na zlaté časy ,když jsem ještě mastil IL 2 a kosil tanky letem střemhlav.: ))))))))))))
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 16:02
Eurostar   
heh když už jsme u toho TCASU tak včera když jsem startoval z lowi z 08 tak když jsem měl po startu tak 7000 ft, tak proti mně o 600ft níž sedala cessna na 26ku . TCAS se moh pos.... škoda že nemam screenshot. ještě jsem v tu chvíli dal externí pohled protože jsem tomu nejdřív nevěřil
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 21:12
Waterfight (TVS379)   
Jj, mě Dieter pravidelně předává ve flight levelu a Marky Parky nebo kdo to tehdy měl LKAA mi udělil příkaz abych měl rate minimálně 2500, docela jsem nechtěl být v tom letadle doopravdy. No, až na mě zas bude příště FMC řvát, abych mu snížil výšku na AP, asi si o to vážně požádám, ale nejsem si jistej, jestli se s Dieterem domluvim...
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 21:16
Gustav ( BHA576 )   
Neboj - domluvíš. Sice mu to budeš muset zopakovat,protože to "nečekal",ale pak řekne "Roger" a je to domluvený. ))))))))))))))))))
 

Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   13. 1. 2006 / 00:38
Teflon_490   
Tak tohle je fakt super veta, nema to chybu !!! ))
 

Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 15:53
Rozšafín Ctibum   
Jak to tu pročítám, nestačím se divit ). Ne, vážně, taky mě někdy zaráží, jakým způsobem se někdy v LOVV řídí. Ale k věci. Dieter je online stále a slíbil mi dnes, že bude až tak do osmi. Takže kdo máte čas, pojďte se mnou otestovat kvalitku. LKTB - LOWW, letový plán : MIKOV (nic víc), FL 170, ať se vejdeme do LOA. Počítám že postartuju v 1700LOC. Čím víc, tím líp .
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:06
Gustav ( BHA576 )   
Borku neboj já ho tradičně dneska testnu okolo 18:30 UTC z Atén a nebudu mu říkat o klesání na LANUX jsem zvědavý na jaké výšce si mně pak LKAA_CTR převezme ))))))
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:16
Jaakov   
Mě při letu z LDSP taky nevyklesal a musel jsem si o to říct...pro LOVV_CTR používám systém: co nejvejš a co nejrychlejc...
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:28
pseudoMates
Pokud tam bude Dieter, tak ti to řeknu velmi přesně... v cestovní hladině...
 

Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:56
kuma   
i pro nás off-lajny to vypadá zajímavě - nebylo by od věci, kdybyste sem pak někdo napsali ty dnešní zkušenosti, sem docela napnutej, jak (hromadně) dneska dopadnete!
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:58
pseudoMates
(hromadně) se na Mikově srazí...))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 17:02
Eurostar   
Já bych to zas nevidel tak hrozně . troufnu si říct že jeslti to bude jen přelet tak to bych zvládl odřítit snad i jako pilot pokud se éro jen ohlásí a pak až bude opouštět oblast tak mu říct a't přejde tam a tam ... to už by byl fakt mazec když by tohle neuměl. Akorád mne štve že jsem si to přes teamspeak nenahrával ten let.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 17:07
pseudoMates
V tom je právě ten fór, že on to bere asi stejně, jako si to popsal... Je to daleko složitější... Musíš hlídat spoustu věcí a mezi ně patří i dodržovat koordinační dohody.. Tzn., že letadlo na výstupním bodě musí být v (nebo v klesání/ve stoupání) předem, papírově, dohodnuté FL... Na což zrovna tenhle lázeňskej švihák docela zvysoka kašle... Nebo spíš, a to mi přijde pravděpodobnější, o tom nemá ani páru... Stejně jako si psal, že si nějakej pilot říkal o počasí ve Stuttgartu... ACC by mu takovou informaci měl poskytnout, aspoň co já vím...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 17:09
Eurostar   
Nejsi na icq nebo tak něco?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 17:15
pseudoMates
Jo, jsem. Mám v profilu, a klidně napiš... jsem téď online i když se to tváří jinak...
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 18:40
Rozšafín Ctibum   
Tak jsme teda hromadně nedopadli. Startovali jsme tři, do LOVV_FIR jsme vlétli jen dva (RTV357+OKYGA). Prakticky všechny příkazy byly konfliktní ). Začněme sestupem. Byl jsem první ve FL110, kousek za mnou OKYGA FL90 myslím, nebo 100. Dostal jsem descent to 4000 dct WGM (dost o hubu s Airbusem v zádech). Cca v době, kdy jsem míjel FL60, dostal OKYGA naprosto stejný příkaz, dct WGM desc 4000. Ničím zajištěný rozestup, rejty, výšky, rychlosti nic... Poté jsem dostal povolení do ILS jako první, bohužel kousek za mnou dostal OKYGA naprosto stejný příkaz. Kouknu, vidím 3,7 majlí rozestup, opět bez jakkoliv hlídaných rychlostí. Vzhledem k mému B736 a A320 za mnou se rozestup začal rapidně zmenšovat a na frekvenci se objevil příkaz OKYGA turn right 340 for ILS rwy 34....zajímavé docela by mne zajímalo, jak často to v LOWW praktikují, usadit se, a zase vyletět .

Tím jsem asi vyčerpal své postřehy tohoto letu. Za 15 minut letu, z toho 10 minut komunikace s LOVV_CTR mi to přijde jako hooodně moc nesmyslů na vyhození i z C2 Exam.

...Wind čvacht....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 19:09
pseudoMates
Heh.. Tak takhle by to snad "neukočírovali", ani ti nejhorší v CZ..)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 19:37
Tragédie v JRD
to je uz pomalu napsat nekam na vyssi mista.... pokud to bylo tak jak popisujes.... tak je to opravdu des a bida.. nemas to nahrany na TS?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 23:12
Rozšafín Ctibum   
Mno, na TS jsem to nahraval, nicmene to je nam nahouby, bo OKGEA jel po textu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 23:33
Tragédie v JRD
skoda...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   13. 1. 2006 / 19:01
pseudoMates
Nehledě na to, že i kdyby jel na voice, tak stejně chybí optická kontrola situace, nebo-li přehrávka a bez toho nám stížnosti budou prd platný... Holt se budeme muset smířit s tím, že kolega Salzl je prostě amatét, který nešťastnou shodou náhod a dobrých konexí získal zcela nepochopitelným způsobem hodnost C3 a jediné, co s tím můžeme dělat, že prostě lety přes Rakousy v době jeho řízení omezíme na nutné minimum...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   13. 1. 2006 / 19:15
Rozšafín Ctibum   
Což se rovná omezit lety přes Rakousy vůbec, bo Dieter tam sedí snad 25 hodin denně...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   13. 1. 2006 / 21:19
Fabo™   
Minule 28. Teraz ale zrovná sedí na LOWK_APP takže kto má len prelet tak môžte... for Gusto: dá sa letieť aj cez LZBB.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   13. 1. 2006 / 22:36
Zaremba   
Teď jsem byl v Klagenfurtu a pilot po vzletul ohlásil XXX airborne passing XXX to XXX a Dieter mu řekl, že to se hlaásit nemá. Že v reálu se to také nehlásí jenom pokud si to řídící vyžádá. Osobně si myslím, že by to asi takhle neklapalo, ale vzhledem k tomu, že zde padla Dietrova pilotní minulost, měl by to vědět. Takže jak to všechno je? Je to jak si myslím, že se to hlásit má? Prosím zkušenější a hlavně ty z oboru objasnění. Díky, Honza
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   14. 1. 2006 / 00:38
Marky Parky   
Obecně předpis říká, že se musí hlásit všechno ( po vzletu, přelety význačných bodů a radionavigačních zařízení, opuštění či dosažení hladin, polohy na letištním okruhu (po větru, base, finále). Regionální dohody pak mohou tato hlášení redukovat, například pokud je zajištěno dostatečné radarové pokrytí (více L4444, Hlava 8).

V čechách je stanoveno regionální dohodou (a je to vypublikováno v AIPu), že pokud řídící jednoznačně identifikuje letadlo a pilotovi to oznámí frází "radar contact", znamená to, že může tato hlášení poloh vynechat. Ovšem hlášení po vzletu je logicky pŕedtím, než řídící letadlo identifikuje a proto je ho nutné hlásit. Jedním z důvodů je mimojiné fakt, že řídící musí provést kontrolu korelace volacího znaku na obrazovce a kontrolu zobrazované výšky/letové hladiny. Teprve poté co jsou tyto kontroly úspěšné, může řídící dát "radar contact".

Je docela dobře možné, že v Rakousích je to jinak, ale můj skromný odhad zní, že to jinak není, neb silně pochybuji, že naši jižní sousedé, kteří (v reálu) mírně zaostávají za českou technikou si dovolí tuhle část hlášení vynechat. Jediné co mne napadá jako logické zdůvodnění je možnost že se (stejně jako třeba v Praze) nehlásí po vlzetu na věži, ale rovnou na app a źe Dietr to prostě jen špatně pochopil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   14. 1. 2006 / 03:32
pseudoMates
Dieter to špatně pochopil....
...asi stejně jako LOA, speed control, separace letadel...de facto v kostce řečeno, nepochopil vůbec princip ATC, např. to, že pokud se dvě letadla, letící proti sobě míjí a mají mezi sebou zajištěny minima rostupů, že se nemusí dávat info o provozu, neb to zbytečně zabírá čas na freq, což tento pán, asi nikdy nepochopí...
Chjo... a je to stejně "neprůstřelný", jako např. donutit německý ATC na IVAO, aby předávali éra nejpozději dvě minuty před vstupem do CZ FIR a samosebou "clear of conflict"...
Chytrému napověz, blbého kopni, ale tady u Rakušáků a Němců, by snad nepomohl ani varovný výstřel...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   14. 1. 2006 / 09:19
Marky Parky   
Traffic info ze za určitých okolností dává i když jsou dodržena minima rozstupů
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   14. 1. 2006 / 10:24
Serž   
kdyz jsi tu psal o vizualni kontrole nebo jak jsi to pojmenoval... prece se da zvlast nahrat zaznam z TS a zvlast ulozit video z Ivacu, nekdo pripojeny treba jako CZ-TC urcite uvidi i do celeho rakouska a programu na ukladani deni na obrazovce do avi jsem nasel aspon 10, z toho 6-7 free
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   14. 1. 2006 / 11:45
nimbo
no to by mohlo byt zaujimave, urobit zaznam a potom to patricnym ludom poslat. Ja napriklad kvoli tomu do Rakuska vobec nelietam a to LOWI je velmi zaujimave letisko
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... mám dotaz   14. 1. 2006 / 12:46
pseudoMates
Obávám se, že by tě ani ve snu nenapadlo, stejně jako mě, dávat traffic info dvoum mašinám, letícím proti sobě, např. po UL984, když jednoho stoupeš do FL280 a druhýho klesáš do FL290...
Chápu, že seš teď nabitej předpisů a teorie, ale asi jsem ten příspěvek nepodal úplně přesně tak, aby sis to právě takhle nevysvětlil...
 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:30
pseudoMates
Tady si trošku ale přestřelil, Bóřo... Koordinační FL na Mikov pro odlet z LKTB na přílet do LOWW, je FL90. Takže s cestovní FL170 se do LOA nevejdeš ani omylem..))
I když, u Dietera je to jedno, on to stejně neví...
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:39
Eurostar   
prosímtě ještě jedna otázka... když už teda mně nařídil tu zatáčku o 360 chtěl mne asi nějakým způsobem zbrzdit, i když v okruhu nidke žádný éro nebylo. to se přece nemůže v reálu používat takováhle procedura nebo jo?. ... možná někde při přiblížení ale takhle v hladině v cestovní rychlosti??, nestačí reduce speed nebo něco takovýho??? alespoň já jsems e s tím setkal poprvé , proto jsem na to taky z počátku blbě reagoval. Jestli se to používá jakej je náklon v takový zatáčce? přece je rozdíl jestli jí letim 270 IAS nebo 220 IAS to pak jsou uplně rozdílný rádiusy při stejným náklonu... no prostě nechápu...
 

Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:45
pseudoMates
Víš, já bych se to bejt tebou ani nesnažil pochopit, protože Dietrovo řízení je pro mě dodnes jedna velká neznámá... NORMÁLNÍ ATC by tě samozřejmě brzdil, když by se mu zdálo, že letíš rychle (apropos to je ale tvoje starost si hlídat rychlost podle charts), ale třistašedesátka... no, nepřekvapilo by mě to ani v Rakousku a ani v Německu... Prostě bych to neřešil... Udělal si podle mě pár pilotních chyb, který ale nebyly nic hroznýho... Podělal to on, a to tak, že dost...
Holt, lítat přes Dieter radar, je někdy dost o ústa, proto se tomuto území snažim vyhýbat, sec jen lze..
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:47
Rozšafín Ctibum   
Takže až zase poletíš ke Špagetám a Tvůj první bod bude HDO, tak se nebudu divit )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:49
pseudoMates
pche...) ke špagetám lítám já osobně přes "Koláč"...))
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:54
Eurostar   
hlavně jak ještě si se 737 PIC tak je pro mne každý neočekávaný úkon velká neznámá ) nejradši s tím lítám bez autopilota )
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící - malý testík   12. 1. 2006 / 16:45
Rozšafín Ctibum   
jop, chyba, popletl jsem si LKTB a LKMT .

Přetaženej no...
 

Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 17:56
MarekK
Prilejem aj ja olej do ohnika

Tiez mam s Dietrom "zazitok". Bol to jeden z mojich prvych letov. Pekny slnecny pracovny den, doobeda a ja som mal volno. Kuknem ServInfo- kontrola je, vytlacim mapy, load editor, fuel planer a ideme.

A330, LZTT-LJLJ. Letel som cez LZIB a preto aj LOVV. Ohlasil som vstup cez ABLOM, no na moje prekvapenie sa hned ponukol ze LJubljana nie je kontrolovana tak mi spravi "LJ APP" a "LJ Radar" ... kuknem ServInfo, Diether mal viac ako 2000h, wow, to bude profik) takze ako zaciatocnik som bol poteseny, ved preco nie, aspon sa to naucim poriadne.

No ale sranda zacala pri zostupe. Davno pradavno som uz minul "descent point" niekde okolo Grazu a vyletel z LOVV_CTR zony vo FL300. Cakal som lebo ako novacik som vedel ze mam cakat na prikaz od ATC. Nestalo sa... ked som bol este stale vo FL300 cca 30nm od LJLJ, Dieter sa zobudil. Na tu vetu nezabudnem... mal som heading 160, FL300 "SVK074 heavy, descend to 4600, turn right heading 200 expect vectors ILS 31" ... Tak, najprv rychly prepocet na papier ( zatial co som to zadavla do FMC a AP) 30nm/250-280kt - cca 5-6min , FL300 do 4600 na zaciatku ILS - za 6min... 4300 fpm! ) Divil som sa, ale to som si vtedy este myslel ze ATC je "panboh" a co povie, to urobim.... az po cca minute sa zarazil a spytal sa ma na typ, kedze som "heavy"... dopoved Ja: "A330-300 sir" Dieter: "And can you make it?" ... povedal som ze asi nie, tak to pokracovalo navedenim nad LJLJ, 360°+180° otocka, vyklesavat, downwind, base, visual RW31. Pripadal som si ako Blanik nad Vajnormi ))

Dufam ze ste sa zasmiali (zhrozili ) rovnako ako ja ked si na to dnes spomeniem. Nebojte, dnes uz by som mu to nezozral, ale bola to dobra skola na pochopenie ze ATC nie je neomylny A prosim nepiste mi teraz ake som porobil chyby, ja o nich viem, bol to len moj treti let (prvy mimo LZBB - LKAA ) a bol som zelenac

 

Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 18:01
Eurostar   
heh, něco jako můj descent rate dnes odpoledne ))
 

Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 18:10
kuma   
Jestli se démonický Dieter věnoval za mlada jachtingu, tak by 360 kolem dokola mohla taky být půlka tzv. "alternativního trestu" (podle olympijských pravidel...). Ale to by před tím na Eurostara musel někdo řvát : "PROTÉÉÉST!" a mávat červenou vlaječkou. A to asi nemával, že? °-)
 

Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 18:12
Eurostar   
ne ale při tom sestupu na finále na mne řvalo spoustu věcí v 737 PIC ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 18:14
kuma   
Eště že ty blitlíky vzadu pak uklízí steward, co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVAO v rakousku... zaplať pánbůh za vás čeští řídící   12. 1. 2006 / 18:16
Eurostar   
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ