| | | Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 20:28 | |
| | Mohly byjste mi poradit jakou školu zvolit abych mohl být pilotem dopravním aerolinií ? Jaké předpoklady mít atp.. Nyní je mi 15 let a začínám v plachtařské škole.Děkuji. |
| |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 20:30 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:11 | |
| | Díky moc,co jsem se dočet tak nejvhodnější je asi škola v Žilině.Nejdůležitější pro mě je,aby škola poskytla všechno a po jejím ukončení bylo možné hned sednout za knipl. 1 mil. korun se zdá být asi nutností. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:22 | |
| | A co jsem ja slysel od panu pilotu co delaji Prahu a Zilinu, tak Zilina je pry asi i jednodussi (a myslim ze i o pul roku kratsi). V Praglu je i o dost tezsi matika a fyzika.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 14:53 | |
| | heh..pises to tak, ako keby v Ziilne tazka matika nebola.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 15:15 | |
| | Nemyslel jsem to tak ze proste pohodicka, ale ze co mi rikali pani kamaradi, tak ze je lehci nez v PRG, samozrejme je to porad vysokoskolska matika coz je humac asi vsude. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:23 | |
| | Mno.. ale kvuli tomu ze chces byt dopr pilotem nemusis mit nutne vejsku uplne to same ziskas kdyz zacnes letat u nejake letecke skoly, ktera nabizi ziskani prislusnych certifikaci apod... stat to bude vicemene stejne (i kdyz jses na vysoky dopravni tak pilotni vycvik zajistuje externi letecka skola, studenti CVUTu v Praze litaji treba v Benesove u FAiru) ale nebudes muset chodit dalsich X let do skoly ... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:26 | |
| | No to pockat, a co placena teorie v soukromy skole? To da taky nejakych par desitek tisic (mysleno az do ATPL), ale mam takovy pocit ze Latom delal Benesov, asi bude vedet vic.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:35 | |
| | To mas pravdu, to jsem si neuvdemoil ...no ale nadruhou stranu (minimalni) prakticky vycvik stoji pres mega, tak realny naklady budou jeste vyssi (treba o sto tisic) a v tom se par desitek tisic za teorii je takovy nic...) .. a kdo do toho jde s tim ze ma nasetrenou presne castku podle ceniku tak splace nad vejdelkem |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 09:31 | |
| | JJ to je pravda. Ale bude to zase mít levnější o teoretický výcvik který přináší škola. nevím jak je to teď s úvěrem ale když jsem šel na dopravku já tak byla možnost vzít si na to úvěr. Co se týče obtížnosti tak matika je celkem OK, musí si jen vybrat ty správný učitele . Fyzika je voser, to uznávam, tam si vybrat nemůžeš protože to učí dvě krávy a jeden blb. ale jinak si myslim že piloti na fd si rozhodně stěžovat nemůžou.
studium aspoň co vim tak bejvalo 3,5 roku (když jsem nastupoval, jinak ted se nejak měnily studijní plány, ale je to myslim pro piloty pořád 3,5 protože je to jen Bc. ) Jinak tady jsou nějaký informace: http://kld.fd.cvut.cz/
Dokonce je možnost dělat praktický výcvik modulově a teorii čerpat na FD |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:28 | |
| | Myslim, ze 1mil nestaci. Nemuzes pocitat s predepsanym min hodin pro tu kterou licenci. S cerstvim obchodnim pilotem ti asi nikdo praci neda. A udrzovani licence behem cekani na job taky neco stoji. V tve situaci bych sel 100% k armade. A nebo si udelej skolu, ktera ti pak umozni vydelat co nejvic penez.). Kdyby se ti povedlo dat ten balik dohromady tak zvaz ATPL v USA. Tohle je jen priklad (ale priznam se za fixed wings jsem podrobne nezkoumal):
http://www.ukft.com/index.htm |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:49 | |
| | u vojáků... vadí jim dioptrie nebo podobné vady a tam si to snad neplatíš??
Kolik můžeš mít dioptrií aby tě vzali? A třeba se ti u armády zalíbí a zůstaneš tam ( já bych tam taky šel, ale vzhledem k tomu, že tam asi neberou jen tak někoho tak nevím nevím ) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:00 | |
| | U armády bych to, být váma rozhodně zkusil. Ale počítejte s velmi vysokými požadavky. Já to zkoušel v roce 2002 a nevzali mě kvůli plochým nohoum. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:02 | |
| | U vojaku musis bejt 100% zdravej, myslim ze uz ani s pulkama D neberou... resp. kdyz uz nejakej ten rok litas treba na "rychlejch", a vymyslej si na tebe 1D tak te nevyhodej, ale kdyz chces teprve nastupovat, tak to si docela vybiraj....
V armade neplatis, ale samozrejme NENI MOZNY si tam proste jit odlitat ty jejich osnovy, vypadnout od nich hned potom bezet na UCL aby ti uznali hodiny... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:06 | |
| | Aha asi se mi právě rozplynul sen o pilotovi u armády sice nemám brýle ale odhaduji tak půl dioptrie na pravém oku holt smůla no |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:08 | |
| | Presne tak, jsou tam dlouholety zavazky. A taky se tam ani zdaleka nepriblizis platu pilota civilnich linek. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:11 | |
| | Ale na plat piloti samozrejme nehledi, protoze to delaj kvuli zabave )))) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:28 | |
| | Celkově to vyjde asi na 1,2mil soukromně a zhruba o 60tis Kč méně na Vš třeba na Báňské je to 3,5 roku ale jenom Bc. a máš teorii zadarmo...a u armády bych to neviěl tak růžově málo lidí líta většina zkončí jako technik zbrojíř apod. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:29 | |
| | No co jsem slysel, tak ten plat u armady neni az tak nejhorsi. (Zaslechl jsem neco o nastupnim platu 48000,-). Jisty si nejsem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:30 | |
| | no Kolem 40 000 a po 10letech do konce zivota 10 000 mesicne |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:30 | |
| | Ale, chcesmi rict ze pilot kterej je u Army , se nastve ze se malo líta pujde na technika ?? (BLBOST) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:31 | |
| | ne ale málo se dostane až do kokpitu většina končí na zemi |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 05:33 | |
| | To podle není zas až tak přesný, když už splníš všechny požadavky a přijmou tě do oboru "pilot vojenského letadla". A pokud tě sami nepřevedou na něco, kde se nelítá - kvůli zdravotnímu stavu, tak lítat budeš. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 06:56 | |
| | Proč škola v Žilině??? Stačí, když půjdeš na ČVUT dopravní fakulta přímo obor PROFEIONÁLNÍ PILOT. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 17:00 | |
| | Tak ted jsem te fakt nepochopil.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 17:06 | |
| | no jako že nemusíš chodit do žiliny ale na čvut fd v praze na obor pp |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 17:10 | |
| | No to chapu, ale jako kdyz mu tam napisu neco ve smyslu jako ze od FD v Praglu vim ale ze Zilina je takova a takova, tak proc mi najednou pise zase od Praze? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 17:11 | |
| | to nevím ???
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:33 | |
| | No... tak třeba Izraelci to mají u ČSA celý zadarmo... Výcvik, místo, let.hodiny, ... To jenom my si to tady ztěžujeme milionama... |
| |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 21:08 | |
| | Není to jen o školách, ale hlavně o penězích. Absolvování všech školení, zkoušek a hlavně nalétání povinných hodin v potřebných kategoriích se pohybuje pokud vím, tak minimálně okolo 1mil. kč. Tak aby jsi pomalu začal šetřit Levnější, ale složitější a mnohem delší cesta je přes vojáky. Ale přeji štestí, ať ti to vyjde. |
| |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:25 | |
| | Armáda je nej. Jenom u Armády jsou pravý PILOTI a stejne i kdyby sis udelal na dopravaky za milion , tak stejne pozaduj mit nalitano nekolik set hodin , aspon na zlinech , a jeste se otviraj konkurzy a vsechno mozny a je to slozity se tam dostzat . Armada je nejlepsi , jenom je sice moc moc moc tezka . Ale Pilot u ARMADY je nekdo treba jako TONDE ,Být pilot u Armády je ta největší pýcha jaka může být , a u Dopravnich si skoro vubec nezaridis takze stejne , a vetina stihacu potom prechazi k stari na dopravaky .Ja doporucuju udelat Hlavne MATURITU , a pak to až řešit . kdyz tak neaky primacky na skolu k Armade mas na www.vabo.cz |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:27 | |
| | hele, to je dobry PR na armadu .. nechces tam delat tiskovou mluvci? jinak ty hodiny co vetsinou aerolinky vyzaduji mit minimalni nalet, uz mas casto davno nalitano z vycviku .... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:29 | |
| | Haha ,cože ?? Já mám armádu ráád tak proč to nedávat na jevo |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:32 | |
| | No jak mi jednou rikal kolega, tak asi nejvetsi pycha je litat zachranku. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:35 | |
| | No sice si zalítáš pořád , ale že bych musel videt porad OGRISH to ani ne , Podle me je nej pocit byt Promovanej za inzenyra letectvi |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:41 | |
| | Tak s tím souhlasím létat u army je sice pýcha ( já bych tam šel taky ) ale zachraňovat lidi je pořád víc než jednou za měsíc doprováze Tureckej B737 přes naše území. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:48 | |
| | Kdyz uzmluvi o stihacich , tak aspon litaj kazdej den , kolem kraje a ja bych teda nejradeji na vrtulniky , takova MI2 NEBO 17 nebo sokol parada..a VRTULNIKY FOREVER a i se dostanes do neaky mise , treba Bosna atd co vic si muzes prat
MI-2 forever |
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 08:42 | |
| | Kamaráde,
nerad se hádam, ale asi zapomínáš na jeden faktor. Jesli chceš jít k armádě, tak běž, je to přece Tvoje volba a možná Ti to ledacos přiese, ale nezapomeň! na to, že voják je polorobot na zabíjení, musí cvičit jak se mu píská. Dříve to bylo samozřejmě drsnější, ale když půjdeš do války, tak Tě to poznamená na celý život. V dnešní době už ve válce tvoří drtivou většinu mrtvých civilisti. Válka Tě nepoznamená ani tak fyzicky (nedovedeš si představit, kolik radioaktivního odpadu rozprášili Američani v Iráku a jak se pak divili jejich veteráni, když se jim rodili postižené děti) jako psychicky a to je mnohem horší a o tom už se moc nemluví. Zvláště pak nováčkům to neřeknou, to si piš! Vojáci jsou mistři světa, jo možná, ale zeptej se Tondeho, čim si musel projít...
Možná se mnou nebudete souhlasit, ale měli by jste vědět, ze tohle na světě často stává.
Fanda |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 11:36 | |
| | Tohle jsem moc nepochopil....Myslím, že šance v našem letectvu se dostat do války, myslím jako prvosledová jednotka je prakticky rovná 0. A ten zbytek...Holt na druhou stranu musí každý počítat, že když jde do armády tak musí počítat s tím, že ho můžou někam poslat no, ale u letectva bych to moc neviděl. A jak se k tomu připlet radioaktivní spad a Ilumináti, to už jsem moc nepobral. Ale jedním jsem si jist: všichni se necháváme ovládat ještírky!!! ))))))))
www.vesmirnilide.cz |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:36 | |
| | Vrtulnikari se dostavaj casto na mise , a k armade mam nej vztah takze ,.,neni co resit ,, Ale vrtulnikari u nas litaj malo , treba ve Kbelych je to fakt hodne malo |
| |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 07:52 | |
| | Neodpustím si poznámku k "dopravnímu lítání přes armádu". Jistě, je to cesta, jak získat výcvik zadarmo, ale já bych se styděl. Jak k tomu přijdou ti, kteří si na kvalifikace museli našetřit sami během mnoha let a ještě na ty vaše přispívali ze svých daní?
Tohle samozřejmě není případ, kdy vojenští piloti, ať už ze zdravotních důvodů, nebo kvůli deziluzi ze stavu v armádě, odcházejí do civilu. Ale pokud někdo jde do armády od začátku s tím, že si levně udělá kvalifikace a pak zdrhne k aerolince, je to podle mě nefér jednání. Znám řadu pilotů ze všech zmíněných kategorií, a kroutím hlavou, když slyším jednoho z nich říkat "ještě rok na L-410, abych měl pět set ifrových hodin, a pak vypadnu k ČSA". |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 08:53 | |
| | Jasně, však já z toho nejsem zrovna nadšený, zvlášť proto, že to platíme z našich daní. Ale pokud vím, tak máš smlouvu s armádou, že u ní musíš nějakou dobu zůstat. Otázka je, jak je to nastavené, mělo by to být tak, aby na tom armáda neprodělala a pokud odejdeš dřív, tak jedině za podmínky, že alespoň část výcviku zaplatíš. Ovšem jak přesně je to ve skutečnosti, to nevím. Toto jsem jen zmínil jako jednu z možností, ale určitě to nemá smysl pro někoho, kdo nemá k armádě žádný vztah. Ten by tam asi stejně nevydržel ani tu povinnou dobu. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 09:08 | |
| | To nebylo konkrétně na tvůj příspěvek, jen mě to v souvislosti s ním napadlo Je fakt, že armáda v posledních letech přitvrdila ve smluvním zavazování pilotů a už není tak jednoduché se po pár letech ze závazku vyvléknout. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 11:39 | |
| | Když jsem se tam v tom roce 2002 hlásil, tak chtěli myslím trojnásobek délky studia nebo dvoj...už přesně nevim. Odejít mohl člověk kdykoliv, ale musel potom splácet...po vyřazení ze školy, celý studium zpětně. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 21. 1. 2006 / 01:51 | |
| | Myslim že po pár letech u armády člověk procitne z prvotní euforie.
V této zemi nemáme vojenské letectvo, pouze "vojenské letectvo". Osnova bojového výcviku je po růných haváriích a předpokladech LN značně seškrtaná, létá se již skoro jen rovně a vrcholem výcviku je sólo akrobacie v zóně 20 km od letiště. V té chvíli mnoha lidem dojde že nic dalšího je nečeká, toto bude jejich denní chléb po zbytek života. Jejich profesionální růst se "zastaví".
Nemohu soudit současnou situaci u "Gripenů", i zde se ale šetří, jak se dá, výcvikové lety jsou na Gripenech zakázané, lidé od L-159 nalétají 20-30 hodin za rok - většinou se jen protahují aby jim nepadly podmínky (den/noc, vfr/ifr). Navíc povolání letce jde dnes již trošičku stranou za povinnostmi řadového profesionálního vojáka. V první řadě voják = sužby (sedět v budce u telefonu a hlídat "celé letiště"), po té tělesná příprava, pak příprava na létání a po té jakoby mimochodem ve "volném čase" můžete jít létat, pokud ovšem splníte dalších 10 přezkoušení, jejichž účelem je daného jednotlivce vyškrtnout z plánové tabulky letů, aby zbylo více pro "vyvolené".
Pak přijde "celorepubliková" akce typu škatulata hejbejte se (změna dislokací základen), kde všeobecnou nejistotu podporuje rušení a znovuvytváření systemizovaných míst.
V tomto chaosu velitel rozdá výpovědi,aby je po 3 měsících vzal zpět s tím, že po příchodu nové vlády se může vše opakovat. Po této zkušenosti mnoho lidí dojde k závěru, jestli má toto vše zapotřebí - většinu času tráví na ubytovnách a ve většině případů bez rodin.
Budu citovat kolegu z jedné pražské základny: "ČSA dělá z lidí piloty, armáda z pilotů blbce". Omlouvám se za ta slova, ale vystihují podstatu.
Co se týče platových podmínek, není na tom dnešní vojenský pilot nikterak růžově. Tarifní třída se odvíjí od dosaženého vzdělání a funkce. Většina příplatků (na bydlení, za práci v rizikovém prostředí apod.) je přiznávána všem vojákům. Výše citovacé cifry (48 tis.) je holá utopie, k tomuto číslu se člověk přiblíží zhruba po 7 letech. Výsluhový příspěvek (důchod) je pravdou, ale závisí na počtu odsloužených let a po 10 letech je ještě skoro NULA. Zajímavé to začíná být po 30 a více letech - vše lze najít v zákoně o vojácích z povolání (nebo z "povalování", jak se nadneseně s humorem říká )
Armádní výcvik je preciznější než v Aeroklubu, s tím souhlasím, ale je to dáno spíše motivací lidí. V AK se po každé sérii letů nevylučuje z dalšího výcviku. V armádě to je běžná praxe - z těchto lidí se stávají navigátoři nebo operátoři palubních zařízení (Kalibra). Úvodní výcvik na Z-142 není jen pro zábavu, slouží k rozřazení k druhům letectva. Proudové, dopravní, vrtulníkové. Na Z-142 se nelétají sóla, každý let je podrobně sledován a vyhodnocován instruktorem. Po 25 hodinách se instruktoři scházejí a rozhodují o účelnosti pokračování každého jedince v dalším výcviku. Následuje opět úprava zaměření nebo i vyřazení. Takových lidí není moc, ale občas se to stane.
Tímto nechci případné zájemce odradit od vstupu do armády, je to krásné povolání, záleží pouze na tom, co od toho člověk očekává a co vše je tomu ochoten obětovat (volný čas tráví na cestách mezi základnou a bydlištěm, které je většinou na opačné straně republiky).
AD zdravotní požadavky: Medical 1 nestačí, vojáci jsou každým rokem podrobováni daleko rozšířenějšímu typu vyšetření tzv. LA v kategorii:
(Ž) - žáci škol, řekl bych že toto je nejpřísnější vyšetření, po nástupu k útvaru následuje
(1) - proudové typy (barokomory)
(2) dopravní a vrtulníkové letectvo
Tlakové komory ve Střešovicích: tolerance na přetížení, reakce člověka při počátcích hypoxie, přetlakové dýchání. A každá z těchto věcí může být při obtížích konečnou pro daný typ letectva a přeřazení na nižší stupeň.
Ještě jednou sorry za delší příspěvek, ale rád bych vnesl trochu řádu do různých spekulací, které se tu začínají stále častěji objevovat. Dobrou noc. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 21. 1. 2006 / 10:36 | |
| | Proc se omlouvas za delsi prispevek? kdyby tady takovych bylo vic, tak by se vubec nic nestalo, clovek by se aspon neco kloudneho dovedel ... a necetl by nekriticke obdivovani armady v podani ZuNuse... |
| |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:18 | |
| | Zdravim! Chtel bych se zeptat ohledne financovani: netusite, jestli banky na tohle pujcujou? Ptali jsme se na to tusim u KB a rekli nam, ze na STUDIA pujcujou cca 300 000... Ale tohle fakticky neni studium na VS. A kdybycho pujcku dostali, nevadi pak, ze sice penize ma clovek na studia, ale platby jdou do letecke skoly?
A jeste jeden dotazek: nevite, jak dlouho dopredu si clovek musi domluvit prohlidku 1. tr. na UZL?
Diky za reakce |
| |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:26 | |
| | prez banku bych se bal ... pucis si mega (pokud ti nejaka mega puci) , nebo mpul mega.... to je docela adrenalin... udelas si papiry, vyflakas na to vsechny prachy.. ale porad nemas zajisteny, ze se vubec dostanes k aerolinkam, nebo ze ty papiry vubec udelas ... a pak nastane ten okamzik, kdy zacnes splacet.... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 11. 1. 2006 / 22:35 | |
| | Bohuzel to bude asi moje jedina sance... Teda pokud udelam prohlidku... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 09:42 | |
| | většina lidí to tak dělá. a většina lidí kteří šli na FD obor PP budou piloti ) škola už se postará . takže pokud si zdravej, ne úplně tupej na matiku a fyziku, tak bych se toho nebál.
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:17 | |
| | já nevím proč řešíte pořád tu mat a fyz, když tyto dva předměty jsou pouze 2 semestry (myslím) a létat se začíná až ve třetím, takže nejdřív udělat 2 semestry a pak shánět money.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:24 | |
| | Koukám máš pravdu. osnovi se pilotům poněkud "změkčili" nicméně ti z kabinetu fyziky se tě nebudou ostýchat vyhodit ani v tom jednom semestru ) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:36 | |
| | Mno .. kdyz jsem onehda prohlizel stranky CVUT FD tak tam bylo ze uz pred zacatkem a prijetim na skolu musis dat zaruky, ze ty prachy budes mit... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 17:57 | |
| | když jsem tam byl minulý rok, tak říkali, že ty money mít nemusíš, pač ten prakt. výcvik můžeš dělat třeba X let... Moc jsem to nepochopil, ale ani jsem po tom moc nepátral, pač banka je mi schopna půjčit 500 000 a to bohužel nestačí... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 11:14 | |
| | Jo je to stres.Staci,aby ti dal na ulici nekdo do huby tak blbe,ze ti privodi takovy zraneni,ktery ti ukonci moznost letani na cely zivot (.Nic dobryho nad tim takto premyslet,ale to je realita.Zivot pilota,aspon co se tyce zdravý, je tak krehky ! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 15:30 | |
| | To uz je bohuzel riziko, vim. Na druhou stranu je tohle riziko v mnoha povolanich. I kdyz tam clovek neda za vystudovani tolik penez, taky fakt |
| |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 15:11 | |
| | Takže jestli jsem to pochopil správně tak nejdůležitější jsou osvědčení které si obstarám buď sám v kurzech od nějaké společnosti a nebo je udělám v rámci školy.K armádě určitě nechci,neláká mě to tak jako být dopravním pilotem a pomyšlení na to ,že budu jednou povolán abych zabíjel (i když je ta pravděpodobnost 001) mě moc netěší.Radši bych šel na vysokou,která poskytne všechny osvědčení,než abych je postupně "sbíral" sám.Díky za příspěvky , aspoň v tom mám trochu jasno. |
| |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 15:14 | |
| | A ještě k těm školám.Asi zřejmně požadují maturitu z matematiky,fyziky,.. ? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:14 | |
| | maturitu můžeš mát z čehokoliv, hlavně když uděláš příjmačky... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:38 | |
| | let skolam je to sumak, v zadny letecky skole jsem jako podminku vstupu do vycviku CPL a vejs ze bys musel mit maturitu , ale pak kdyz nekam budes nastupovat do prace (treba k CSA ale i k jinejm) tak alespon dokoncene stredni vzdelani vyzaduji ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 12. 1. 2006 / 16:56 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:09 | |
| | Neviete kolko je taky nastupny plat po ukonceny skoly ? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:22 | |
| | Tam jde spis o to, aby te vubec nekam vzali ))))
A ne si hned zarizovat plat. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:24 | |
| | Mna zaujima ci beru ludi aj s dioptriami ... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:25 | |
| | Myslim ze uz se to tu nejak vic resilo.
Na ATPL potrebujes Medical 1st Class, na ten je max 3D. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:25 | |
| | Jo musí tě vubec vzit , musis jit na ruzny konkurzy atd , a jiste te hned nevezmou , musis mit strasne hodne nalitano , a ruzny prezkouseni z AJ(ted nevim jak se to deli na ty skupiny)
ale budes rad ze te vubec vezmou a ne hned po skole , proto je lepsi ARMADA tam to mas jisty |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:27 | |
| | U armady jde zase o to, ze musis bejt pomerne dost zdravej (a taky te nesmej behem studia vylejt, coz si myslim ze zase takovej problem u vojaku neni. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:30 | |
| | Já považuju pilota , jenom toho kdo byl jako pilot u armády , výcvik vse , a ne v neakym AK a potoom vis , vsak stihaci prechazej casem na dopravaky |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:32 | |
| | No tak to pockat, ted se te asi docela dotknu ale to je asi jenom kvuli tatovi, ne?
Krom toho co se ti nelibi treba na postupu jednomotoraku, noc, CPL, ME, IFR, ATPL? Vzdyt kdyz jdes k vojakum, tak taky zacinas na Z-142 a pak podle toho "jak se jim libis" jde k dopravakum, mixerum nebo rychlejm. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:39 | |
| | Ne to zas vubec , ale proste podle me ma armada nejlepsi vycvik. ja vim ze zacinas na zlinech a potom az dal , ale stejne rozhodne bych veril pilotovi od armády nez neakymu aeroklubovakovi |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:41 | |
| | Tak Ti děkuju a myslím, že i ostatní kluci, kteří se na papíry pěkně nadřeli! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:42 | |
| | Ty dokazes cloveka vytocit
Tohle uplne nesnasim, proc proboha??!! Vzdyt tak jako tak to letadlo pilot musi ovladat dobre (ne-li perfektne) a to at je malej, velkej, sirokej, tenkej, jednu ruku delsi, jednu nohu kratsi, vojak nebo civil.
Neda se rict komu verit vic, krom toho se mi docela nelibi i to "nejakymu aeroklubakovi"! to si myslis ze to je neco podradnyho? Ze jsme nejakej povl v letectvi?! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:47 | |
| | Ne to vůbec , jen jsem říkal svůj názor . Ptal se přece na začátku jak se stát pilot . |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:49 | |
| | Ptal se jak se kolik je plat po dodelani VS - "Neviete kolko je taky nastupny plat po ukonceny skoly ?". A tys najednou zacal vykladat jak je (jinymi slovy) civilni litani na *****, at jde k vojakum, tam z nej udelaj chlapa jak v americky armade, jinak ze z nej nic nebude a nedejboze at nejde litat do aeroklubu, jinak by nemoh ani na ulici... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:53 | |
| | AK je sand jenom pro radost ne? Jak chlapa v americky armádě ?? USAF je snad dobrý ne? nebo USMC |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 22:59 | |
| | Hele ZuNusi jestli považuješ člověka, který "nalétá" za rok cca 30 hodin za vycvičenýho, tak nevím. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:04 | |
| | Asi nemáš o tom moc přehled viz , www.vabo.cz podivej se kolik mas vyvik v poslednich rocnicich hodin |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:05 | |
| | A pak těch 10 let, na který se upíšeš? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:05 | |
| | Milý kolego. Tak si nejsem jstý, jestli máš opravdu zdravý nízor na věc a uvědomuješ jeden veledůležitý aspekt vojenského letectví. Uvědomuješ si vůbec,že jedním z úkolů vojáka je umět taky zabíjet? Myslím, že tohle bys zrovna ty mohl vědět (nechci tu rozebárat proč). A AK je jistě zejména pro radost, ale zodpovědnost a dřina při zvládání výcviku je to stejná. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:25 | |
| | Na video jsem se podival, jeste me preloz tohle, at vim do ceho teda clovek jde.
" ale louzit vlati je nej pocit " ..... budu vláti někde v louži ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:31 | |
| | Po té, co jse mi podařilo snad úspěšně dekódovat tvé šifry (už jsi psal lépe, tak nepolevuj ve snaze), si myslím, že by jsi se měl nad sebou zamyslet; ten odkaz se ti líbí? Mě ne, tohle by se fakt nemělo dít. Služba vlasti - jistě super a nebýt toho, že jsem ze zdravotních důvodů nemohl, tak jsem možná taky kočíroval nějakého MiGa, ale je třeba si uvědomit všechny aspekty takové služby. Omlouvá tě snad jen nerozvážnost mládí. Už to tu nebudu dále rozvádět, jelikož se to dostává úplně jinam.
A ještě poznámka na okraj. Pokud je mi známo, tak z vojenského pilota na dopraváka taky vede ještě poměrně dlouhá cesta. Nejde jen o to umět ovládat letadlo co do vlastního letu, ale i znát dokonale všechny jeho systémy a taky vše co se týče předpisů a pravidel v civilním letectví, mnohdy odlišných od vojenského provotu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:40 | |
| | Vím že jsem to přehnal s tou armádou , takže se omlouvám AEROKLUBÁKŮM .A ještě k tomu dopravnímu , Sice je to delší , ale určitě rychlejší než si udělat za 1 000 000 KČ Výcvik . Např unás soused byl dříve stíhač ve Kbelích a asi kolem roku 93 nebo 4 se dal k dopravním , a teď létá za Travel Service , Je pravda že s armádou je blbá finanční situace, takže se moc nelétá . Např unás v baráku byl vrtulníkář u armády , málo se lítalo , malej plat tak odešel k záchrance do Ostravy . A dost Pilotů odešla po 10letech služby - 10 000 kč každý měsíc . Jinak ještě jednou OMLUVU všem AEROKLUBÁKŮM |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 21. 1. 2006 / 00:44 | |
| | Já myslím,že když pujdeš do armády,tak nám všem (nějakým aeroklubákům) spadne kámen ze srdce. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:09 | |
| | sorry, ale nepo**r se z ty armady.... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 20. 1. 2006 / 23:39 | |
| | Hele zuNus, to je pěknej hnus co to tady píšeš...je vidět, že asi o tom moc nevíš...tohle je hoooodně odvážná věta "Já považuju pilota , jenom toho kdo byl jako pilot u armády" a tu si nikdy neobhájíš!!! Bacha na to příště! |
| |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 13:28 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 13:37 | |
| | jenom upozornim ze je to cena bez dane, takze je treba pricist jeste dalsich 19% .. |
| |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 14:13 | |
| | Mě by spíš zajímalo jak se potom postaví aerolinky k výběru člověka.
Jesli vezmou mladýho absolventa FD nebo šáhnou po starším a zkušenějším....
My co nemáme to štěstí a meloun na kontě bohužel musíme postupovat pomaleji.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 14:24 | |
| | Myslím, že při současné konstelaci na trhu ATPL máš dost času... (viz Fischer air, příliv zahraničních pilotů atd.) Ale jinak z logiky věci vyplývá, že prioritně vezmou piloty z FD... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 14:34 | |
| | Jo to je někde daný, že je to nějaká priorita ? Nic proti FD
Já kdybych o tom měl rozhodovat. Tak mrknu do zápisníků dotyčných uchazečů a podle toho rozhodnu |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 14:41 | |
| | Nevím to jistě, jelikož tam nestuduju, ale FD dost úzce kooperovala s ČSA, dokonce ČSA dotovalo praktický výcvik. Dneska už ho snad nedotujou, ale už ve druháku (alespoň myslím) se chodí na konkurz právě do ČSA a tím když projdeš, tak se dostaneš na jakousi "listinu čekatelů"... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 16:43 | |
| | Ne že by to nebylo demotivující Když si člověk řekne, že to taky jednou zkusí a pak mu řeknou je nám líto je Vám 30 ste starej ... A na to že má za sebou už pár tisíc hodin ve vzduchu , je instruktor kde čeho, se nehledí..
Znám jednoho, který tam studuje. Všude se chlubí jak bude lítat s jumbem ale v Blaníku v životě neseděl .... Tím zase nechci házet všechny do jednoho pytle Jen to občas zamrzí... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:07 | |
| | Mno, ten Blaník asi nebude nejdůležitější... Důležitý je mít něco nalétáno v dospělejším éru (PPL). Z vlastní zkušenosti vím, že ani ULLa se moc nebere - teď mám na mysli kvórum na nalétané hodiny.
PS: Jinak znám dva, kteří se tam dostali a bylo jim něco ke čtyřicítce = nevěš hlavu, jde opravdu jenom o to, vědět co chceš a tvrdě za tím jít. Tzn. udělat si nejdřív vstupní zdravotní prohlídku 1. třídy (čím si starší tím přibývá neduhů), postupně CPL(A), IFR, MEP, ATPL(A), angličtinu, lítat a lítat, no a to ostatní je stejně o štěstí... zkrátka musíš bejt v pravý čas na pravém místě... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:10 | |
| | A ještě jedna rada - když si seženeš peníze i na typovku, myslím, že se tvoje šance zvětší Jó peníze, to je vždycky dobrej motiv... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:15 | |
| | No peníze furt jenom peníze A kde sou duchovní hodnoty
S tím Blaníkem sem to myslel tak, že nechová žádnou úctu k letectví.. Jen byznys... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:24 | |
| | Nechci ti brát iluze, ale velký lítání u aerolinek je pouze a jenom o penězích. Žijeme v něčem čemuž se snažíme říkat tržní hospodářství a to má neblahej vliv i lítání jako takový - AK nemají peníze, ČSA a i jiné společnosti stále více šetří a šetří, což se promítá i do výcviku a samotného lítání a práce pilotů... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:20 | |
| | jen bych poprosil nekoho o upresneni veku a veci kolem toho. zahledl jsem v prispevku ze 2 uchazeci meli ke 40. jakou oni meli pripravu? jde vubec vystudovat/absolvovat kurz jiny nez treba dopravku nebo strojarnu na VSB a mit pripravu na letani? u RLP je dost omezeny vekovy rozsah a tam nemuzu kvuli svemu soucasnemu zamestnavateli.
a jeste prihodim info pro zajemce o airlinery... zhruba v techto mesicich na VSB, strojni fakulte, oboru pilot dopravniho letadla zacalo studium teorie na ATPL. naklady cca 50000 czk hradi bud skola nebo sponzor (CSA?) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:25 | |
| | Co to??? To je od letoska? Maji to nekde na webu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:32 | |
| | netusim, rikal mi to byvaly spoluzak ktery se to ATPL uci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:34 | |
| | Jedná se o informaci zhruba 1 rok starou (tehdy byly dveře ČSA otevřeny dokořán), takže prosím o určitou míru tolerance. Jinak se stačí podívat na to, v kolika letech berou vojenské nebo policejní piloty - jenomže ty mají právě tu výhodu, že už nejsou pro leteckou společnost pouhým polotovarem ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:56 | |
| | ja bohuzel delam do neceho jineho nez vojenskeho pilotovani, i kdyz sance tu je ale chce to moc a moc snazeni |
| |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 23. 1. 2006 / 17:47 | |
| | | |
|
| | | Re: Cesta k dopravnímu pilotu 26. 1. 2006 / 22:43 | |
| | Zatím se tu řešila pouze letecká armáda, ale co normálníp pozemní vojsko. Jak je to tam s dioptriemi a nějakými vadami????? |
| |
|
| | | | Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 14:26 | |
| | Tak nevíte mě by to docela zajímalo.
Díky |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 15:33 | |
| | Byl jsi u odvodu? Pokud máš tříku A,B. Tak by Ti neměli dělat problémy. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 15:42 | |
| | je mi 14 a o armádu se jenom zajímám ( žádnej odvod ) a za další co znamená věta Pokud máš tříku A,B??????? moc se v to nevyznám? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 16:40 | |
| | Takhle si Tě zařadí podle zdravotního stavu. A = nejlepší. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 17:11 | |
| | Jinak Schopen, odveden! Uvidíš, za nedlouho si tě pozvou. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 17:32 | |
| | kde zijes ? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 17:58 | |
| | Já to slyšel na vlastní uši. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 18:42 | |
| | Jina, vim že už sem totady řikal, ale osobně mám třídu A, a na vojenskou vysokou (na pilota podotýkám) mě nevzali kvůli diagnóze pedes plani... Ale na jiný obory to absolutně nevadí, cituji doktora na ortopedii: "Kdybyste se hlásil na něco jinýho než na pilota, tak to de zařídit v zásadě i zatlouct, že nemáte nohu, ale na pilota a paragána bohužel." |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 17:19 | |
| | zkus se vyjadrit presneji co te u pozemniho vojska zajima, treba k tomu neco vedet budu
ale pospes si, zitra uz tu nebudu. vim ze uz nejsou vanoce ale radost vam muzu udelat i jen tak
ale radeji nez forum na icq...
A, B a snad i nejake dalsi jsou skupiny zdravotni klasifikace kterou ti stanovi ve vojenske nemocnici. rozhodne potrebujes A-cko protoze zajemcu je vic nez dost a armada si ma z ceho vybirat, takze zadne "becka". na "acko" potrebujes mit vsechny koncetiny, nemit dedicne nebo jine vazne nemoci, nemit epilepsii, strach z vysek, alergii, kozni nemoci no a proste byt ve vsech smerech zdravy. vcetne dusevniho zdravi a zavislosti (treba na FS). u dioptrii jsou tolerovany tusim 4 v souctu, ale neni to tak ze jedno oko mas +2 dprt, druhe -2 dptr a jakoze mas orli zrak
ve VN ti zkontroluji vsechno co na tele (i v nem) mas, snad jen rektoskopii nedelaji
RTG srdce a plic, 4 hodiny psychotestu. celkem asi 12 stanovist po celem arealu VN (mluvim o brnenske) takze mapa je zakladem uspechu. pozitivni je to ze pro ucely tohoto vysetreni mas pred ostatnimi prednost
jinak odvod, jak jsme jej mnozi zazili u odvodni komise uz neexistuje, protoze vyse uvedene komise byly zruseny, takze se to bude resit nejspis cele ve VN (o to hur pro tebe )
pak uz jen par navstev na rekrutacnim stredisku, kde si muzes vybrat jestli vojenskou vysokou nebo hledat misto u utvaru. a pak uz se vezes do vyskova, kde z tebe udelaji spravneho gumo-bojovnika
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cesta k dopravnímu pilotu 27. 1. 2006 / 18:39 | |
| | Serži jestli můžeš pojď prosím na to icq jenom na chvíli.
díky moc |
| |
|
|