Asi jsi si spletl IAF (Initial approach fix=počáteční bod konečného přiblížení=mez povolení pro ILS proceduru) a FAF (final approach fix=konečný bod konečného přiblížení=mez povolení pro samotný ILS sestup).
Pokud přiletíš k IAF na příletové trati a nedostaneš od ATC žádné instrukce, zahajuješ vyčkávání, jak je publikováno. (pro rozdíly, čtěte příbalový leták, popř. charts daného letiště).
Pokud přiletíš na FAF a nedostaneš clrd for ILS approach, tak zahájíš buď vyčkávání, pokud je publikováno, nebo pokračuješ procedurou nezdařeného přiblížení. V žádném případě neklesáš dále podle glide path.
Pokud přiletíš k IAF, můžeš slyšet tyto fráze:
1) After passing "IAF", continue present hdg, vectoring for ILS rwy XX (=to je myslím jasný)
2) After passing "IAF", follow ILS procedure rwy XX (v tomto případě pokračuješ podle horizontální situace na mapě, klesání nadále určuje ATC)
3) After passing "IAF", clrd for ILS approach rwy XX (v tomto případě pokračuješ podle horizontální i vertikální situace na mapě, klesání si určuješ sám tak, aby si nejpozději na FAF byl ve výšce nalétnutí GP)
Aby toho nebylo málo, dozvěděl jsem se, že např. v LKPR, ATC klesá až do výšky nalétnutí a až potom dává clrd for ILS...
Možná je to výjimka potvrzující pravidlo... |
|