FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 12. 2024, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATC komunikace: CLR 4 ILS approach Jeden příspěvek | Celý strom
ATC komunikace: CLR 4 ILS approach   11. 1. 2006 / 16:00
Krizoch
Vazeni poletavci. Nekolikrat za poslednich par dni se mi stalo nasledujici. Letim si takhle k FAFu, ve FL070, a dostanu od ATC clr for ils approach rwy xy. V mapach se do ILS ma nalitavat trebas rekneme v 5000ft, ale ja sem porad ve FL070. Znamena povoleni "ILS approach" take to, ze mohu nejprve sklesat do vysky dane v priblizovaci mape? Vzdy jsem byl zviklej na povoleni typu "desc 5000ft, clr for ILS approach..." ...
 

Re: ATC komunikace: CLR 4 ILS approach   11. 1. 2006 / 16:16
Serž   
pro upresneni, letadlo se nachazi kousek pred koncovym bodem HLV4Z (tj OTA VORem) ve FL70 a ma proceduralne povoleno pokracovat az do LLZ
 

Re: ATC komunikace: CLR 4 ILS approach   11. 1. 2006 / 16:22
Gustav ( BHA576 )   
Tak na toto ti odpovím,tak jak jsem to zažil já a chlapi od řízení k tomu jistě dodají ty přesná slova v angličtině.Česky: jsou dva typy příkazů pro přiblížení ILS:
1. Řídící tě zklesá a buď vektoruje nebo povolí zachycení ILS a to ve výšce,kterou ti správně nechal sklesat pro zachycení ILS a nebo a teď pozor.
2. Povolí ti standardní procedůru zachycení ILS a to musíš klesat sám přesně podle mapy na výšku pro zachycení.
Já jsem se na to taky nachytal,protože jsem v té angličtině neviděl,žádný moc velký rozdíl.No a protože mne chlapi na Ruzyni "už znají" tak vždy zdůrazní ten rozdíl slovy :" Pro Jumbo - to znamená,že si klesáš sám Gusto " ))))))))))))
 

Re: ATC komunikace: CLR 4 ILS approach   11. 1. 2006 / 16:31
pseudoMates
Asi jsi si spletl IAF (Initial approach fix=počáteční bod konečného přiblížení=mez povolení pro ILS proceduru) a FAF (final approach fix=konečný bod konečného přiblížení=mez povolení pro samotný ILS sestup).
Pokud přiletíš k IAF na příletové trati a nedostaneš od ATC žádné instrukce, zahajuješ vyčkávání, jak je publikováno. (pro rozdíly, čtěte příbalový leták, popř. charts daného letiště).
Pokud přiletíš na FAF a nedostaneš clrd for ILS approach, tak zahájíš buď vyčkávání, pokud je publikováno, nebo pokračuješ procedurou nezdařeného přiblížení. V žádném případě neklesáš dále podle glide path.
Pokud přiletíš k IAF, můžeš slyšet tyto fráze:
1) After passing "IAF", continue present hdg, vectoring for ILS rwy XX (=to je myslím jasný)
2) After passing "IAF", follow ILS procedure rwy XX (v tomto případě pokračuješ podle horizontální situace na mapě, klesání nadále určuje ATC)
3) After passing "IAF", clrd for ILS approach rwy XX (v tomto případě pokračuješ podle horizontální i vertikální situace na mapě, klesání si určuješ sám tak, aby si nejpozději na FAF byl ve výšce nalétnutí GP)
Aby toho nebylo málo, dozvěděl jsem se, že např. v LKPR, ATC klesá až do výšky nalétnutí a až potom dává clrd for ILS...
Možná je to výjimka potvrzující pravidlo...
 

Re: Re: ATC komunikace: CLR 4 ILS approach   11. 1. 2006 / 16:57
Krizoch
OK diky, takhle je to jasne ... (a ano, prohodil jsem samozrejmne FAF s IAFem .. sorry..)
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ