FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jedna dobrá zpráva Jeden příspěvek | Celý strom
Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 13:13
Kachna   
Nevím, zda to tu bylo, Ale:
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article61067.html?POSTNUKESID=18f9ab45716081c03667bac45ce96cbf
 

Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 13:24
MaPa   
Teď už chybí jen porod na palubě ponorky, vesmírné stanice ISS a máme to jako lidstvo za sebou Fšude!
 

Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 13:31
Bossman
No docela by mne zajímalo,jaké tomu dítěti dají místo narození.Mám pocit,že se něco podobného stalo u nás v ČR,kde se narodilo dítě na palubě záchranářského vrtulníku.Pak zkoumaly kde v době porodu zrovna letěly,aby mu mohly napsat adekvátní místo narození.Každopádně to musí být pro posádku zajímavá zkušenost.
 

Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:01
Marky Parky   
No o komplikaci míň mají tím že je to francouzska na palubě francouzského letadla. Protože jinak můžou začít třeba patálie s občanstvím novorozeněte, paluba letadla je výsostným územím státu ve kterém je letadlo registrováno.
 

Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:16
MaPa   
Jak by to bylo s občanstvím novorozeněte narozeného na palubě UFO?
 

Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:35
kuma   
Myslím, že se to tady už řešilo. Moje máma měla známou, která se narodila uprostřed Atlantiku na palubě anglického parníku z Ameriky do Evropy. V rodném listě ale mě+la napsáno: "Místo narození: Uhlířské Janovice" Nekecám, viděl jsem na vlastní oko. Myslím, že v letadle je to stejné jako na lodi a asi to záleží na mnoha okolnostech....

PS pro Knedlíka: nepochybně Ufoun a jmenoval by se Raoul!
 

Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:43
MaPa   
Vřelé díky pane doktore. Přesně to jsem potřeboval vědět.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:51
kuma   
doktora nech ležet... Nebo že by ti ňák ležel v žaludku? Nebo já? A co na to Jan Tleskač? Mně ňák nenapadá proč by - tak doufám, že se mýlím...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:55
MaPa   
Nu tedy dobrá. Nebudeme si tady říkat plnými tituly, ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 15:13
kuma   
Dík
 

Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:49
Latom   
Co jsem se už dávno ptal, tak to dítě by mohlo mít i víc občanství najednou. Poletí se letadlem Francie, tak získá jeho občanství a rovněž může mít i občanství země, nad kterou se právě narodilo nebo ještě další extrém, snad by bylo i možné mít občanství země, kam přiletí. Ale to už je pak na právních vztazích každé země a do toho nevidím.
Jen mohu říct, že rodit na palubě, tak to je velká nezopovědnost té matky. Ale to je můj názor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:53
MaPa   
Ono je už tak velká nezodpovědnost od matky to dítě rodit. Chudák, jak je pak z toho celý upachtěný.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 14:57
kuma   
Je tam moc věcí, které nevíme. Třeba chtěla doletět a rodit jinde, akorát to nestihla - byla na záchodě, páč jí bylo blbě... Taky tomu doktorovi nezávidím, těch papírů, co musel vyplnit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 15:09
MaPa   
no, já bych řekl, že ty na záchodě už vyplňovat nemusel (teda ty papíry).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 15:30
kuma   
No na záchodě ne, ty už by byly v modrý laguně...

Ale málokdo ví, že když je nějakej prů.er a letuška řekne "není mezi přítomnými lékař?" tak první s kým to sekne o zem je doktor, protože jednak:

- na palubě letadel většiny solidních společností je poměrně bohatá výbava léčiv a nástrojů, často ale lékař jiného oboru a zejména z jiné země má problémy se v nich vyznat (léky se nejmenují v celém světě stejně). Je-li ale před tu brašnu postaven, předpokládá se, že všecko dokáže použít - a při tom správně. Už v tu chvíli má jednu nohu v kriminále.

- na palubě letounu se smí provést pouze úkony a zákroky proti bezprostřednímu ohrožení života. Jakýkoliv výkon či úkon (podání léku) navíc, by mohl být hodnocen jako tzv. "potulná praxe" a je nepřípustný. Může toho doktora stát existenci, doma přijde o licenci. Přitom každý stát má ta pravidla tak trochu jiná. Je často sporné, zda na palubě letounu platí pravidla země, kde je letoun registrován, nebo země, které patří společnost provozující letoun, nebo (a to bývá častější) země, nad kterou se letí. V tom všem se ten chudák musí zorientovat - krom toho, že mu pod rukama vyhasíná něčí život.

- při rozpečetění doktorské brašny se musí sepsat protokol, proč tak bylo učiněno, co bylo použito, jak a proč, komu co bylo vydáno. To pochopitelně doktor vypisuje až po přistání, když už všichni ostatní cestující míří od letiště a doktorův kufr opuštěně krouží na gumovém pásu v terminálu.

Nevymýšlím si. Jsou to zkušenosti mých kolegů, kteří to zažili - pochopitelně se na výzvu letušky zvedli - a pak nezávisle na sobě prohlásili, že kdyby to byli bývali věděli předem, snad by i zapřeli, že jsou to doktoři. Těch stránek k vyplňování je asi 7... (nevím jak u ČSA, ale asi to nebude jiné). U obou to dopadlo dobře, pasažér přežil a obě dotyčné společnosti (už si napamatuju, ale jedno byly myslím Delta, druhou nevím) pak doktorům obstarala letenku na nějaký následující spoj, protože oba to kvůli těm papírům prošvihli (!).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 17:12
tonde   
...no, furt lepší, než kdyby se letuška zeptala "není mezi přítomnými pilot?" )
Ale chvilku vážně, Václave, mně to docela vyrazilo dech, myslel jsem si, že lékař má zachránit život všemi možnými způsoby (i třeba tracheotomií propiskou - viděl jsem to ve filmu ))) a po tvém příspěvku mi připadá, že první uklidní umírajícího pacienta na palubě a začně se hrabat ve spoustě předpisů té dané letecké společnosti, které tuti budou v jiném jazyce, než zrovna umí, aby zjistil co může a co ne.... a s tím podáním léku, že by to nějaký idiot hodnotil jako potulnou praxi (jiný výraz mne fakt nenapadá) - no to už mi zůstává rozum stát.... Myslel jsem si, že hlavním bodem té lékařské přísahy - teď si rychle nemohu vybavit její název - je něco v tom smyslu, že jako lékař budeš ochraňovat lidský život....Fakt to nechápu - v extrémním případě lékař zachrání život na palubě a doma bude mít popotahovačky, kam ten svět spěje..... i když se ty léky jmenují všude jinak, podle složení přece jako lékař dokážeš určit, zda tomu chudákovi pomůže či ne, takového lékaře by podle mně spíš měli vychválit do nebe a ne ho buzerovat.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 17:26
MaPa   
Toníku, jde tady hlavně o kšeft.
Když ten nebožák cestující za letu natáhne (ne že bych mu to přál) ráfy, tak to potom zároveň vyúčtujou jako repatriaci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 21:43
kuma   
Toníku, v klídku. Já tam píšu "všechno pro záchranu života" nebo tak nějak. Takže když bych měl resuscitovat, tak budu lítat a ti co mi budou pomáhat kolem taky, než mi vyskočí všechny plotýnky, nebo nezkolabuju nad pacientem sám - a na ostatní kašlu - dokud jsem pacouchovi aspoň něco platnej.

Ale jeden z těch kámošů, co o nich píšu, je jeden velice fajn člověk a přesto mezinárodně uznávanej profesor - a letěl do Jižní Ameriky přednášet na nějakej panamerickej kongres - a za letu zkolaboval ňákej amík (v takovym tom létajícím kinu - 50 řad po 50 sedadlech vedle sebe) a ten popisoval, že z těch několika set se přihlásil jen on, jakýsi fyzioterapeut z itálie a nějaký černý zubař. Velmi rychle mého přítele zdendu postrčili dopředu, protože je internista - a ten jen primitivními kroky probral omdlelého amíka (nic moc u nebylo) k životu. Pak jej letušky posadily do "first class" klubovky a dělaly moü pomyšlení (v rámci slušností) - a po příletu musel vypsat ty formuláře, takže mu v Riu uletěl spoj do Manaosu, nebo kam to pak měl pokračovat. Protože je to zběhlej šťouravec, zjistil si ty pravidla hry a z nich pak vyplynulo to, co jsem psal výše. nejde o to "nezachraňovat" nebo, probůh, "hrabat body". Jde o to, aby (a doktoři jsou všelijací - stejně jako zbytek populace) se kromě té nejnutnější záchrany nedělalo víc. Když to přeženu - tabelty na migrénu, vypalování bradavic - až po "umělá přerušení těhotenství". Víc než ti doktoři jsou n a to háklivé ty letecké společnosti, protože, zejmna v Americe, je lékařská praxe nad rámec licence velice citlivé téma (my nemáme představu, jak jsou amíci upjatí a pokrytečtí - já bych tam teda asi měl dost problémů...)
 

Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 15:58
MAV
Tak třeba na palubě ČSA by to bylo dosti jednoduché ČR a jméno letadla, třeba Plzeň i jiné, horší by to bylo, pokud by to bylo se slovenským názvem třeba Košice
 

Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 16:31
tonde   
helééééééééééééééééééééééé, chlapéééééééééééé, co máš proti Košicím, he?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 17:53
MAV
Já proti nim nemám absolutně nic, jen se podle nich jmenuje letadlo ČSA OK-XGE, tak mě napadlo, když jsou na území ČR, tak je blbé psát na místo narození město v SR...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 18:08
Jaakov   
No, co se týče právní stránky věci, tak zaprvé: paluby lodí a letadel jsou vždy územím státu na jehož území jsou zaregistrovány. A zadruhé: dítě nemůže mít dvojí občanství a v žádným případě by se podle mě nebrala v úvahu země nad kterou se právě letí. Prostě v letadle ČSA kdekoliv na světe by byla země narození ČR. Je otázka jak by to bylo např v letadle Fischer Air, který je zaregistrovaný v ČR, ale pronajmutý lítá v Itálii (přepokládám, že by se brala Itálie).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 18:10
Lowmick   
Vidis jak dobre to umis kdyz celej den nesedis u compu a pekne se ucis. ))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 18:14
tonde   
moje děti mají dvojí občanství, ale tvá připomínka se asi týkala toho porodu na palubě, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 18:15
Tragédie v JRD
si sam v tom prispevku odporujes )

nejdriv pises ze jsou uzemim statu kde jsou registrovany..

a o par radek niz kdo je ma pronajate.... (ja bychj se priklanek k zemi registrace)

rada statu umoznuje dvojite obcanstvi a rada statu ma sve zakony nastavene tak, ze dite (bez ohledu na obcanstvi rodicu), ktere se na rodilo na jejich uzemi (cili i na palube letadla) ma narok na jeho obcanstvi
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 18:23
Jaakov   
Neodporuju si v ničem, jenom říkám, že pokud jsou země, kde je letadlo zaregistrovaný a země provozovatele identické, tak bude mít občanství země na jejímž území se nachází. Pokud by to byl ten druhej příklad, tak si právě nejsem jistej, ale přikláněl bych se k zemí provozovatele. A co se týče dvojího občanství tak samozřejmě u Tondeho dětí to je možný, ale to, že mají vojí občanství je založený na specifickým režimu. Myslel jsem to hlavně tak, že nemůže mít dvojí občanství a to země nad kterou se narodil a země ve kerý je zaregistrovaný letadlo. Max občanství matky a země pod kterou to letadlo lítá...
 

Re: Re: Re: Jedna dobrá zpráva   4. 1. 2006 / 18:13
Kryštof
Mám jistou zkušenost..., ale není to žádná legrece ani v sanitce. Jednou jseme vezli rodičku v noci do Ostravy, čekala dvojčata. Začala mít stahy, měl jsem ji na kontinuální terapii léky co povolují děložní kontrakce, ale ty mají svoje než. účinky. Představa, že budu rodit někde nad Jeseníkama v mašině, ve 3h ráno byla dost šílená. Taková 300% úmrtnost - to jen tak někdo nemá. Dopadlo to dobře, ale nutil jsem piloty letět čumákem dolu, by měla nohy nahoře
Ta dáma v letadle AF mohla třeba taky mít měsíc do porodu, ale příroda se rozhodla jinak. Nejde to vždy naplánovat a pak je holt fičák, že.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ