| | | Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 09:12 | |
| | Dotaz: kudy přesně se lítá tato trasa v reálu ? Je rozdíl ve FL když to letí dejmetomu ATR nebo 737 při této vzdálenosti? Díky. |
| |
|
| | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 16:03 | |
| | Na flightsim.knaifl.cz je trasa VOZ L984 TBV. Asi to bude podle reálné předlohy. |
| |
|
| | | | Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 16:12 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 20:23 | |
| | To je ovšem teorie. Linka PRG-OSR, ač jedna z nejkratších, je z hlediska směrování docela pestrá. Výše uvedená trať se skutečně dává do FPL, realita se ale liší poměrně dost a to v závislosti na vojenském provozu. Není-li, letí se úplně přímo, kupříkladu z OSR přímo na RASIM. Ovšem poměrně často je v poslední době uzavřený úsek tratě BODAL-TBV a pak ATC nařídí přesměrování po trati BODAL-BNO-HLV-POLOM. To se ovšem člověk dozví až po vzletu a je to docela nepříjemný, let to vcelku protáhne. Stejně tak při cestě zpět, někdy je odletové povolení "po vzletu přímo TBV", to to ohnem po odlepení na ucho, a pak je to buď vytoužený RASIM, nebo alespoň VLM. Jindy je to ale po vzletu z dráhy 22 rovně na HLV a pak opět BNO |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 22:19 | |
| | Já mám ale pocit, že úplně první dotaz byl trochu o něčem jiném... On se tuším ptal, jaká je trať do FPL a cestovní hladina pro ATR a B737...
Zkratky, aspoň v tom žiju, dává až ATC, pilot je do FPL nevyplňuje.. Mě by třeba taky zajímalo, jakou cestovní FL si plánujou ATRa a jakou bulíci...Čili, předpokládám asi správně, že se do FPL píše ona zmiňovaná VOZ-L984-TBV? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 22:33 | |
| | J ... nebo mozna i BODAL L984 TBV (nevim ted z hlavy, jestli jsou jeste SIDy z LKPR na BODAL? .)
mmch, plati jeste to co bylo driv, cili pro vnitrostatni IFR lety byla max. hladina FL245 ? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 23:28 | |
| | Bodal nevim, pač odletovky z 06 a 13 vedou na Bodal, ze 13 je RNAV i na VOZ, z 06 je jen NON-RNAV.
Těch 245 by dávalo smysl v případě, že by bylo omezeno používání upper airways pro vnitro lety... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 23:39 | |
| | no jasne.. to jsem tim mel na mysli .. bylo omezeni jenom na lower airspace pri vnitro lety... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 23:42 | |
| | No jiný řešení mě nenapadá... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 23:50 | |
| | chichi .) jeste jednou si precti co jsem psal ) jsem s eptal , jestli to stale jeste je |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 21. 12. 2005 / 23:53 | |
| | A jak to mám vědět, neéé móre...?))) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 22. 12. 2005 / 05:43 | |
| | Díky, to mi právě vrtalo hlavou, jestli ta trasa jde přes TBV nebo BNO, je i zajímavá informace co psal A.J.S., že se někdy letí hned i přímo na RASIM, což prochází přímo nad čáslavským a pardubickým prostorem. A k těm FL? Ten rozdíl mezi ATR a 737 by mě opravdu zajímal.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 22. 12. 2005 / 09:03 | |
| | Se 737 jsme to létali maximálně ve FL220 |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 22. 12. 2005 / 09:19 | |
| | | |
|
| | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 22. 12. 2005 / 10:54 | |
| | PRG-OSR VOZ L984 TBV
VOZ W32 HLV (pokud vojáci vojákujou...)
ATR FL170, B737 FL210
OSR-PRG TBV L984 BODAL
HLV W32 BODAL (pro B737 a nebo když vojáci vojákujou)
ATR FL180, B737 FL220
|
| |
|
| | | | Re: Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 22. 12. 2005 / 14:29 | |
| | | |
|
| | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:18 | |
| | jak vysoko mam letet z lhr do J.f kennedy??? |
| |
|
| | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:24 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:28 | |
| | on mel na mysli EGLL (lhr je iata kod heathrow)...
nechapu ale proc to dava do vlakna o trase ostrava - praha..
ale uz vime, do kolika ma sobieski v patek skolu .. ach jo |
| |
|
| | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:29 | |
| | kdyz to hrajes tak snad vis v kolika feet litas |
| |
|
| | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:30 | |
| | Taky ale záleží na tom, s čím letíš... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:38 | |
| | To je snad úplně jedno jak to vysoko letíš ne? můžeš letět nad oceánem a třít si podvozek o vodu nebo vzít SRko a letět skoro až na hranici vesmíru...ale řekl jsi, že si mě nebudeš všímat tak se ti omlouvám že ti to píšu. |
| |
|
| | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:32 | |
| | ? Nic, jdu radej domu za svym stenetem, to ma vetsi inteligenci. BTW, Tragede, nechystas se v Ne do BRQ? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 15:35 | |
| | cece.. chystam ... ale ne na letadylka .... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:11 | |
| | v kolika feet litate???? staci to rict ne napsat zeptej se pani učitelky |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:18 | |
| | ale to sa neda urcit len takto sfleku..myslim ze sa to lisi vahou a hlavne typom lietadla..pre 747 je myslim optimum zvacsa okolo FL370 |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:27 | |
| | tak 370 asi nie ked sa ide na zapad musia byt parne hladiny. Typovel by som FL420 pre 747 by to nemal byt problem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:32 | |
| | hej n napisal som okolo...mi nenapadlo ze musi byt parna hladina...a nie je 420 moc vysoko?Na DVD ITVV Virgin Atlantic B747 EGLL-KSFO leteli polku letu na FL340 a druhu polku na FL360 tak neviem.Ale to je aj tak jedno ved optimum flight level aj tak vypocita FMC.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:34 | |
| | to se neda tak jednoznacne rict... nad pevninou asi ne.. ale nad oceanem tech 370 klidne mit muze ...
a .. videl by jsi to spatne... FL420 by 747 rozhodne nedal ..
jinak, ta vyska jako takova se neda dost presne urcit.. ten boeing (pokud se bavime o 767, 747) bude plny paliva .. tak ten zacne nekde na FL260 (+/-) a postupne bude dostupavat podle toho, jak bude spotrebovavat palivo.
.. hele, fakt, nebylo by lepsi, nez se k necemu vyjadris, trosku popremyslet?
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:33 | |
| | hele, fakt uz me dost seres...
1) kdyz mas dotaz na let z londyna do nju jorku, tak to NEDAVEJ do vlakna, kde je dotaz na let z prahy do ostravy - zaloz si nove vlakno
2) uz asi dva lidi ti tady napsali, aby jsi upresnil svuj dotaz .... nepises jakym letadlem, nic...
3) odpovedi tu na to najdes - zajimaji te dve vysky. jedna nad pevninou, druha nad oceanem.. oboji dvoji je dost odlisna zalezitost..
4) pokud chces, aby ti tu nekdo odpovedel, tak se chovej slusne. jinak se na tebe vsichni vykaslou |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:34 | |
| | veci jako step climby apod. radeji ani nezminuju ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:35 | |
| | z lhr do jfk s 747-400 landmark airlines pres atlantik rychlostí 0,95 mch v kolika feet??? mam letet ???pls |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:38 | |
| | asi blba poznamka, ale nema nahodou 400vka max. speed 0.92 M ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:42 | |
| | i to je sakra hodně, tou rozhodně nepoletí, zvlášť přes Atlantic.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:46 | |
| | po druhe : v kolika feet se lita zhruba pres atlantik |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:49 | |
| | Můžeš jak vysoko chceš, protože se lítá jenom v jednom směru, zhruba od FL290 do FL600 (to dával teda jen Concorde, ale když už tak pořádně... )... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:51 | |
| | Jestli nevíš, kolik je to feet, tak doporučuji zůstat nad pevninou, mohl by ses ztratit... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:53 | |
| | FL290-29000,FL360-36000,FL340-34000 atd...s tohto by si mal pochopit ako sa to prepocitava |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:56 | |
| | a este moja jedna rada-vies si vytvorit IFR flight plan?A podla tvojich prispevkov by som radsej chytil nejakeho zlina alebo cessnu a lietal na ruku a nie hned lietat 6,5hodinove lety.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:03 | |
| | Ještě mu do toho zaplantejte QNH a to bude teprv sranda Chtělo by to nějaký dozor nad ním, aby se učil a nesnažil se zvládat bez jakýchkoliv znalostí nejnáročnější lety... Ale je to sranda... začínat nad atlantikem v B744 a postupem času, až se dozví spoustu věcí skončí na Cessně na okruzích kolem letiště |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:05 | |
| | tak pre spravne nastavenie QNH staci stlacit B (teda pri offline lietani) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:11 | |
| | funguje to i pri onlinu ... to jako ze ne... jenom v urctem rozmezi (v cechach mezi 5000 - 18000 feety +/-) ukazuje spatne... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:15 | |
| | Je to trochu zádrhel, ale možná by bylo lepší nastavovat tou klávesou reálný tlak ve všech výškách. Standartní tlak je všude stejný, ale ten reálný ne a není úplně nejlepší ho tipovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:28 | |
| | ted nechapu .. ta klavesa funguje i v onlinu uplne normalne (nastavi tlak podle toho, co je na meteo serverech ivaa)... jediny problem je, ze fska ma natvrdo prevodni hladinu 180 .. a tak pod 180 nastavi "B"cko tlak okoli a nad 180 nastavuje 1013 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 18:05 | |
| | Jo s tím souhlasím, já jen vyblil svůj názor na to, jak to vylepšit...
Těch 180 tam bude myslím proto, že USA mají převodní hladinu FL180. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:13 | |
| | Při online vlastně taky, ATC se zobrazí výška na základě toho co si myslí FSka, takže je vlastně lepší nastavit tlak správně podle FSky než podle řídícího... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:46 | |
| | ...a inac ako Ti tu hovorili ludia, lieta sa tzv. Step climb, to znamena ze postupne stupas, napriklad zacnes vo FL280 a postupne stupas napriklad do FL360, cize urcitu cast letu letis vo FL280, potom nastupas napriklad do FL320, letis zasa urcitu cast letu v FL320 a potom nastupas do FL360. Ked sa na pozries z hladiska hmotnosti, tak cim mas lahsie lahsie lietadlo tak tym mozes vystupat do vyssej vysky. Preto zacnes v nizsej vyske, a ked spalis urcite mnozstvo paliva tak vystupas vyssie, akoby po schodoch (preto ten nazov step climb). Rovnako zavisi vyska letu od viacerych faktorov, pocasie, pocet pasazierov, nakladu, kolko natankujes a podobne, ale tych FL360 nieje az taka nerealna vyska.
Peto |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 16:52 | |
| | a este ked sme pri tych preletoch cez atlantik, tak sa lieta cez tzv. NATs - North Atlantic Tracks. Su to predpisane trate, a kazdy den sa menia (zavisi to prevazne od pocasia). Ak vies po anglicky tak nejaky zaklad mas napisany tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks
Peto |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Trasa LKMT - LKPR a zpět 5. 9. 2008 / 17:14 | |
| | Prosím tě, než se příště zase začneš ptát, zkus si nějaké tréninkové lety, které jsou vytvořené přímo v FSce, "learning center" sa to volá.
Aby ses tu příště takto neztrapňoval. Výcvik se i v reálu začíná létat na malých mašinách, tak zkus nejdřív ovládnout je a až posléze větší stroje. Věř nám... |
| |
|
|