|  |  | dotaz 16. 12. 2005 / 12:30 | |
|  | prosim poradte - co znamenaju na FD hodnoty GS a TAS , a ked mam flightplan cez EUroute -jednotlive nav. body aj v FMC co treba zapnut aby letel AP atomaticky podla nich -lietam s Airbusom A321 a tam nie je nikde tlacitko nav - sorry za kopu primitivnych vyrazov |
| |
|
 |  |  | Re: dotaz 16. 12. 2005 / 12:53 | |
|  | GS: ground speed - rychlost letadla vůči povrchu země, TAS: true air speed - skutečná rychlost letadla vůči okolnímu vzduchu. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: dotaz 16. 12. 2005 / 12:57 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: dotaz 16. 12. 2005 / 14:45 | |
|  | jo  |
| |
|
 |  |  | Re: dotaz 16. 12. 2005 / 12:57 | |
|  | GS=Ground speed(rychlost vuci zemi)
TAS=True air speed(prava vzdusna rychlost)
ostatni nevim |
| |
|
 |  |  | Re: dotaz 16. 12. 2005 / 14:54 | |
|  | ad letadlo - zalezi na tom jakym Airbusem .. pokud se jedna o komercni addon s pocitacem, tak trat nabouchas do FMS (vice viz manual prislusneho letadla).
pokud letad nejakym free abusem, ktery nema navigacni pocitac, tak se to lisi typ od typu ... muzes trat nakreslit v fsnavigatoru (pokud ho mas), pokud se jedna o jednodussi model, tak by to mohlo jit pres letovy plan v FS Planneru... a pak pres autopilota (ale opet, funguje to typ od typu) .. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: dotaz 16. 12. 2005 / 15:45 | |
|  | mam A321 od iFDG - konkretne - v FD aj v FMC uz mam z EUroute natiahnutu trasu , cez jednotlive nav. body letim tak ze zadavam HDG rucne do AP a neviem ktori z knoflikov FD, LS , LOC , LVL sa presne naco pouziva... v B737 je myslim cudlik NAV na to aby AP letel sam podla tychto bodov |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: dotaz 16. 12. 2005 / 17:34 | |
|  | No ... v buliku je VNAV a LNAV... NAV je v defaultnich bulikach pro let tusim k VORx.
Bo Airbusovy ovladani neznam, tak Ti ani moc neporadim ... ale LOC a LVL to urcite nebude...
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: dotaz 16. 12. 2005 / 22:12 | |
|  | A pokud vim, tak iFDG je freeware a FMC nema, takze pokud chces pouzivat fixy a airways, tak jak je vyhodi treba EUroute, tak je potreba nejak vytvorit flightplan bud pres fsnavigator nebo v deafult fs flightplanneru a jakmile budes v cocpitu tak jako navigaci zvolit GPS a pak zmacknout NAV, potom ti AP bude sledovat dane body. Pokud by si prepinac NAV/GPS nechal na NAV, pak po zapnuti tlacitka NAV sledujes nejaky kurs treba k VOR. |
| |
|
 |  |  | Re: dotaz 17. 12. 2005 / 11:56 | |
|  | Pokud máš nainstalovaný panel, který alespoň trochu odpovídá airbusovské logice ovládání (např. od E. Marciana), tak to, co potřebuješ, se ovládá kolečkem/čudlíkem HDG. Jeho zatlačení (obyčejně levé myšítko) znamená, že předáváš kontrolu letadlu a AP drží trať podle toho, co je v FMC (nebo v defaultní GPS, pokud není FMC) - je to tedy totéž jako u defaultu NAV. Jeho povytažení (pravé myšítko) znamená, že přebíráš kontrolu ty a nastavuješ heading ručně otáčením toho kolečka (totéž, jako u defautu čudlík HDG). |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: dotaz 18. 12. 2005 / 11:04 | |
|  | samozrejme - prave tlacitko mysi - nikdy by ma to nenapadlo , uz to ide skvele - dakujeeeeem |
| |
|
|