|  |  | Jaká RWY v používání? 9. 12. 2005 / 22:56 | |
|  | Poraďte mi prosím,ví někdo,dá-li se nějak nastavit funkce,aby ATC ve FS vybírali u více drahových letišť dráhu nejvhodnější dle počasí?Mám na mysli dle větru dohlednosti atd.Stává se mi že ATC volí dráhu ,která má vítr např. z boku a né druhou,která je téměř proti momentálnímu větru a tedy pro provoz vhodnější a bezpečnější?Třeba u LKPR tady na PERISKOPU to dokázali.Jak je to možné?Jde to nějak nastavit třeba při tvorbě letiště v AFCADu jako frekvence?U LKPR tam dali několik neexistujících drah(v ATIS možno poslechnout 122.15MHz)a funguje to.Díky předem za pomoc. |
| |
|
 |  |  | Re: Jaká RWY v používání? 9. 12. 2005 / 23:15 | |
|  | Volba drahy v užívání ve FS je poměrně komplikovaná záležitost. V zakladu se ale dá říct že FS volí dráhu nejvhodnější vzhledem k počasí. Rámcově vychází FS z následujících pravidel:
Pokud není příliš silný vítr, vybere nejvhodnější dráhu pro daný typ vybavenou ILS. Pokud je v nějakém směru více paralerních drah, je tento směr preferován
Pokud je silný vítr a je nějaká ILS dráha proti větru, vybere tu.
Pokud je silnÿ vítr a není ILS dráha proti větru, vybere nejvhodnější proti větru a dá vizuální přiblížení.
Pokud je malá viditelnost a není silný vítr, opět vybere dráhu vybavenou ILS.
Pokud je silný vítr nízká dohlednost a je nějaká ILS dráha proti větru, vybere tu.
Pokud je silný vítr, nízká dohlednost a není ILS dráha proti větru, vybere nějaké jiné přístrojové přiblížení.
Pokud není na jinou přístrojové přiblížení, vybere ILS dráhu proti větru.
Tahle pravidla ale nejsou všechna rozhodující, další dodatečné vlivy jsou například typ letadla a jeho MTOW či typ motoru.
Pokud cheš měnit tyhle vlastnosti, jde to, doporučuji mrknout na ActiveApproach v LOWI.
Finta, která je aplikovaná na LKPR je o něčem jiném - ty falešné runwaye jsou tam proto, aby ATC AI používala obě dráhy současně., |
| |
|
 |  |  | Re: Jaká RWY v používání? 9. 12. 2005 / 23:17 | |
|  | No, ATC by správně měla vybírat dráhu podle větru a mám pocit že to tak dělá, otázkou je , zda-li je ten tvůj bočák tak silnej, aby bylo nutno přehodit provoz. A to o čem mluvíš v druhé části jsi si vlastně odpověděl sám... Multi-rwy finguje na principu vytvoření několika neexistujících drah od letiště tak vzdálených, že je nevybere ATC a povoleno je tak přistání na dvou rwy skutečných současně, ovšem to už nemá s větrem mnoho společného, jenom místo 4 sigle runwayí volí ATC 2 dvojice...  |
| |
|
|