FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pilot Datasheet a Load Manifest Jeden příspěvek | Celý strom
Pilot Datasheet a Load Manifest   3. 12. 2005 / 09:51
Pjotr   
Nevíte, co v tomto hlášení je zkratka CG udávaná v procentech? Pokud letím s A320 pohybuje se mi tento údaj v plusových hodnotách, ale letím-li 747-400, ať naložím, jak naložím, vždycky je výsledek - 105 až -150%.
Existuje nějaký prográmek, který by mi pomohl s výpočtem V1, VR a V2?V PMDG to za mě udělá FMC, ale žel 747-400 používám default pouze s lepším panelem, a tam to jaksi neovládám
 

Re: Pilot Datasheet a Load Manifest   3. 12. 2005 / 16:44
Teflon_490   
Z PMDG manualu:

cruise flight CG percent of MAC (Mean Aerodynamic Chord).

Ale co to presne znamena to nevim.
 

Re: Re: Pilot Datasheet a Load Manifest   3. 12. 2005 / 18:56
PetrS
Ahoj,

CG=Centre of Gravity - neboli poloha těžiště letadla vzhledem ke střední aerodynamické tětivě křídla. Jde v podstatě o to, že éro musíš mít při startu vyvážený tak, aby jeho těžiště zhruba souhlasilo s polohou působiště aerodynamického vztlaku. To "zhruba" závisí na tom, jak moc se daný letadlo dá vytrimovat. Pokud máš těžiště moc vzadu, éro se při určité rychlosti vzepne čumákem do nebes, neutrimuješ a nepotlačíš ani za boha, nejprve spadne rychlost a hned potom ty.
Je-li CG naopak příliš vpředu, neurveš to ze země ani při velké rychlosti.
Proto je u letadla Loadsheet, který říká kapitánovi, jak má letadlo naložené, kam mu vyšlo CG a z tabulek si najde jak pro danou polohu CG má nastavit trim pro start.

PetrS
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ