| | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kupte zážitek na celý život.- CO JE PUMPÁŽ, aneb nepleťme si pojmy s dojmy. 23. 11. 2005 / 20:45 | |
| | Tak ještě pár detailů k těm přistáním s nepracujícím motorem na MiG-21F.
Cituji z publikace "414, asi jsme se srazili" Ing J.Faul, vydal Zlínek 1994.
....1. Jaroslav Krýda MiG-21F NPP září 1975 Hořovice.
Zálet po výměně motoru:
Po zkoušce akcelerace na výšce 13 000m vysadil motor. Pilot se pokusil 6x o nahození motoru neuspěšně. V H 3 000m dal ŘL rozkaz ke katapultáži. Pilot se rozhodl přistát na neobsazené letiště Hořovice. Za mimořádně odvážné přistání s nepracujícím motorem byl povýšen na majora.
Příčina: Zadření šoupátka odstředivého regulátoru.
....2.Jaroslav Krýda MiG-21F NPP leden 1977 Hořovice.
Zálet dle II programu:
Na výšce 12,5km vysadil motor, což bylo doprovázeno tupým úderem a chraplavým zvukem. Pilot ohlásil na vel. stanoviště, klesal a pokoušel se opakovaně o nahození motoru - neúspěšně. Mezitím přešel na kanál ŘL, který mu vydával správné pokyny a na H 3 000 m nařídil katapultáž. Pilot na základě zhodnocení situace si vyžádal povolení k pokusu o přistání na neobsazené letiště Hořovice. Před 4. zatáčkou vysunul nouzově podvozek, klesal rychlostí 450 - 470 km/h, na výšce 1 200m nabyl jistotu o reálnosti rozpočtu, dráha byla bez překážek. I. podrovnání při klesání 40 m/s provedl ve výšce 100 - 150m. Po dosednutí 120 - 150 m za okraj dráhy intenzivně brzdil až praskly pneumatiky. Vypustil padák. Přistání ohlásil přes jiného pilota.
Příčina: Odpojení disku 1. stupně turbíny od hřídele RVT a jeho následná destrukce - důsledek prasknutí labyrintového kroužku, který zajišťuje kolíky spoje soustrojí RVT.
Tolik oficiální hodnocení. Dál tu je vyprávění od samotného p. Krýdy a poměrně podrobný popis postupu po vysazení a možnosti přistání s nepracujícím motorem MiG-21F.....výpis ze směrnice a předpisu Let-3-27.
Pro šťastné majitele MiG-21 ve FS bude-li zájem rád oskenuji a pošlu, případně přepíšu. Třeba byste si to v Hořovicích chtěli zkusit
|
| |
|