FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules Jeden příspěvek | Celý strom
Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules   22. 11. 2005 / 11:56
Jet Willy
Docela zajimave:

Nov. 22 (Bloomberg) -- The sales outlook for the Airbus A380 superjumbo may be clouded by safety guidelines from the International Civil Aviation Organization, the Wall Street Journal reported.
Preliminary guidance for air traffic controllers issued this month says the A380 produces "significantly stronger'' air turbulence than the biggest airliners currently in service, and other planes may have to fly at least twice the normal distance behind it, according to the newspaper.
That, in turn, would undermine what has been advanced as one of the superjumbo's main selling-points: greater efficiency at hub airports, the Journal said.
The ICAO's guidance calls for minimum gaps of 10 nautical miles for aircraft coming in to land behind an A380, and 15 miles at cruising altitude, compared with the five-mile space typically in force for today's largest aircraft on final approach or at cruising altitude, the newspaper said.
The guidelines are probably more cautious than the formal rules expected next year, the Journal said.
 

Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 14:34
Už přistál   
Jak informuje Wall Street Journal, nad očekávanými prodeji superjumba A380 se možná stahují mračna kvůli bezpečnostním směrnicím od ICAO.
Předběžná směrnice pro ATC vydaná tento měsíc uvádí, že A380 způsobuje "podstatně silnější" turbulence než největši dodnes používané letouny a ostatní letadla za ním smějí létat nejméně ve dvojnásobné vzdálenosti než je běžné.
To by postupně mohlo podkopat jednu z největších výhod A380 - větší efektivitu provozu na velkých letištních hubech.
Směrnice ICAO vyžaduje za A380 minimální odstup 10 NM na přiblížení a 15 NM v hladině narozdíl od 5 NM na přiblížení i v hladině, jak je vyžadováno v případě současných největších letounů.
Směrnice je pravděpodobně opatrnější než formální pravidla, která jsou očekávána v příštím roce.

PS: Terminologie pravidla-směrnice je možná blbje. Nekamenujte mě.
 

Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 14:55
brendon (SVK832)   
Dik za preklad. No A380 tie maju pruser. Ale zujimave ze B747 ma takmer rovnke rozpetie a nema taky problem...
 

Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 15:20
zbysek
rozpeti SKORO jo, ale rozmery vubec, motory a vahu...
 

Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 15:24
Tragédie v JRD
no .. ono to IMHO tak nejak moc nesouvisi s rozpetim .))))

pruser? ale ne.. oni to nejak politicky osolichaji ....par lobbistu, par uplatku ... a oni ty hlavicky neco vymysli ... ta slavna EU si prece nenas*re do vlastnich rad a nenecha si zabit tak slavnej projekt .. zatlaci na vhodnem miste... udelaji bubu .. az se ostatnim protoci panenky...
 

Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 17:57
A.J.Scandall   
S rozpětím to souvisí, s počtem motorů nikoliv. Pokud se s tím Airbus nějak nepopere, bude to vážný problém. Na lobbismus bych nevsázel, 757 měla (a má) s tímhle taky problém, při přiblížení se klasifikuje z hlediska turbulence v úplavu jako heavy, tj. o třídu výš, a určitě se Boeing snažil za ni lobbovat...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 18:03
Tragédie v JRD
hhhmmm.. aha )) tak uz mlcim
 

Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 18:06
Svecik
Nojo, tak tomu se říka problém, od roku 1989 vytvářet projekt super-mega-bomba-jumbo, pak si postavit letadýlko a přijít na to, že to super, mega a bomba se prostě bude muset dat pryč - a už to bude jenom dnes už asi použiju pojem "normální" jumbo ( co se týče těchto problémů, tak každý vyrobený letadlo by mohlo v konečným důsledku na přepravních kapacitách prodělávat, než vydělávat... ) : ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 18:18
AndreW   
Hmm, rikate WallStreet Journal? A neni to nahodou americka zalezitost? Asi z toho Airbusu maji opravdu hodne velky bobky.
Utvrzuje me v tom, kdyz jsem vcera videl ve zpravach informace o tom, ze emericky prezident dohodl a podepsal v Cine prodej desitky Boeingu (celkove bylo receno 3000 letadel do 20 let). Dva se perou ale toho tretiho nevidet...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 19:03
Tragédie v JRD
no, zrovna ted bych na amiky moc nenadaval, wallstreet journal je sice amerika... ale icao je celosvetova organizace... a vetsinou se ji vicemene cely svet ridi ... a kupodivu sidli v evrope...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 19:13
Už přistál   
Tragéde, dneska z tebe padají perly. ICAO má sídlo v Montrealu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 21:54
Tragédie v JRD
ty vole... to mam zas dneska den ... ne kazdy den je posviceni ... me zmatla ta francostina .... ono vlastne kanada je dost frankofoni .. a stacilo zmacknout "contact icao" ..

chjo ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 19:26
kuma   
spíš mne překvapuje, že píšou, že obvyklých 5 mi stačí na všechny obvyklé těžké typy. Je to fakt pravda? myslel jsem, že u heavy a zejména jumbo je to 7 mi a 9 mi úplavy, tak to byzas nebyl tak velkej rozdíl. Zvlášť jestli to ta definitivní regulace změkčí (A380 např. 9mi) tak už by to nebyl skoro žádnej rozdíl...
 

Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 19:47
LuckyB
Zvláštní. Nedávno jsem viděl na Discovery dokument o stavbě A380 a tam přesně tohle skoumali při návrhu křídel na modelu. A kladli důraz především na to, aby to nemělo větší turbulence než B747. Tak nevím.
 

Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 20:11
Luděk Ch.
No, vzhledem k tomu, že to píše americký tisk, tak v tom vidím spíš snahu o diskreditaci ze strany konkurence. Tento parametr byl jeden z velmi důležitých při konstrukci A380 a Airbus si byl moc dobře vědom, že by hodně poškodil využitelnost A380, kdyby se kvůli němu musely zvětšovat rozestupy mezi letadly. Bphatě stačí ty nutné úpravy letišť obecně.
 

Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 20:20
LuckyB
Taky si myslim.
 

Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   22. 11. 2005 / 23:45
roastbeef
Moje troška do mlýna:

Zpráva je od Bloombergu, ten ji převzal od The Wall Street Journal... Obě tyto firmy jsou celosvětově uznávané společnosti a jedny ze špiček ve svém oboru. Dovolím si tvrdit, že pokud na těch informacích není aspoň půlka pravdy, nikdy bychom si tento článek nečetli. Vždyť i u nás v českých luzích a hajích se říká: Na každém šplouchu, pravda trochu....

Jinak bych si nedělal iluze ani o Boeingu ani o Airbus Industries co se týče "čistoty" businessu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   23. 11. 2005 / 08:58
Glagol
>>Zpráva je od Bloombergu, ten ji převzal od The Wall Street Journal... Obě tyto firmy jsou celosvětově uznávané společnosti a jedny ze špiček ve svém oboru.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   23. 11. 2005 / 09:33
PjSky   
Bloomberg je hlavne trzni kanal. Pokud se neco zverejni na Bloomberg, jde krasne sledovat jak drobni investori zmatkuji... tot cela vec.. patrne jde o hype ktery ma zatrast investory.. ale vetsinou se nic vaznejsiho nedeje.. Nedokazu si predstavit, ze by nakupci dali na nejakou verejnou tv... a mezi nami, cestujici to spis prilaka nez zastrasi ) reknete jim ze tohle letadlo bude mit velky kus vzduchu jen pro sebe a pujdou do toho... ) to jsou lidi...
Doporucuji srovnat s nejakym tech. magem, nebo studie ve vedeckych casopisech atp..
Wall Street journal je kapacita, ale od dob Nixona velmi proflakla.. zapomente na USA jako zemi novinarske svobody.. ctu leccos napr. o shipping biz denne a rekneme ze vnitrni audity co mam k dispozici ve srovnani stim, co o nas pisou takovehle platky jsou diametralne odlisne numera... a snusky blabolu.. pokud dane noviny nepripojili, ze se jedna o tiskove prohlaseni ICAO nebo Airbus.. bylo to tam?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules PRO NECIZINCE   23. 11. 2005 / 10:30
Tragédie v JRD
Tohle se objevilo uz 7.10:

Turbulent air for Airbus 380


Potentially unanticipated issues related to turbulence caused by the new Airbus 380, may cause the USA FAA to come up with new and special safety regulations.
An FAA working group will also make recommendations to the International Civil Aviation Organisation, which oversees aviation internationally.

The good news is that the FAA's Laura Brown said, “There won't be any separate US standards that are set for the A380, other than the international standards decided by ICAO".

The Wall Street Journal recently reported that US officials might try to require increased distances around the A380 for safety, with the first A380 aircraft expected to be delivered late next year, with Qantas as a leading customer and the A380 visiting Sydney very shortly.

 

Re: Airbus A380 Sales Outlook May Be Hurt by Safety Rules   25. 11. 2005 / 12:31
PjSky   
Tak uz je to v hospodarskych novinach..
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ