FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tvorba letadel Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Tvorba letadel   17. 11. 2005 / 20:29
Kobos   
Letadlo se sklada z nekolika veci:

3d model - ten lze vytvorit v Gmaxu ktery je zadarmo nebo v FSDS v2.24 ktery je placeny stoji asi 50US$ , nebo jinem softiku ktery dokaze vyexportovat 3d model ve formatu .X
3d model musi obsahovat venkovni model ,+ virtualni kabinu coz jsou vlastne 2 rozdilne modely ,pripadne jeste model pro stin.

letova dynamika se zkopiruje z nejakho defaultniho letadla z podobnou dynamikou toho letadla co chces delat a pak to musis upravit podle toho jak potrebujes , na upravu je nekolik free utulitek jako napr AirED, AAD , atd .linky si nepamatuju .
letova dynamika je ulozena v souboru s priponou .air v adresari letadla to je hlavni dynamika ,cast toho je v aircraft .CFG ktery se da upravit udaje v aircraft .CFG maji prednost pred tim co je v .air souboru.

v 3d modelu je treba provest animaci kormidel ,pacek a vseho co se hejbe ,to se vecinou provede nazvem soucastky a vytvoreni animace pomoci keyframe podle otaceni osy nebo posunu cele soucastky ,
nektere veci nemusi mit animaci staci nazev soucastky a dobre nastavna osa otaceni simulator to naanimuje sam , napr ,smnerovka ,vyskovka atd. presne nazvy soucastek pro animaci jsou v make mdl SDK od microsoftu.

dale 3d model musi mit polygon na palubni desce ktery bude zobrzovat budiky ve vyrtualni kabine ,tech poligonu muze byt vice podle clenitosti panelu ,polygon ma zvlastni texturu bez zadne pripony
jako .bmp .jpg atd je to proste jen "File"

vytvoreni panelu je to vlastne podkladovy obrazek na kterem jsou nasazeny budiky bud lze pouzit defaultni nebo si vytvorit svoje , dns pouzivame 2 druhy budiku ,jedny s priponou .gau coz je vlastne dll typ suboru a snim se neda delat nic lze to pouzit tak jak to je , a nebo lze udelat .XML coz lze jednoduse editovat v notpadu prikazy jsou psany slovy (anglicky) coz je celkem srozumitelny , a prilozeny jsou k tomu obrazky v normalnim .bmp ktere tvori pozadi pro budiky a rucicky ,atd . jako priklad se muzete podivat napr defaultni piper j3cub
, vickers jimy , nebo vega , budiky jsou v adresari panel kazdeho letadla ,je to .zip.

budiky ve vyrtualni kabine se promitaji na polygon,(y) ktery jsem zminoval vyse v 3d modelu .

panel lze editovat napr, v FSpanel studio (placeny addon) vse je zapsano v panel CFG jaky budik kde je umistnen .

textury na malovani musi byt namapovany pri tvorbe 3d modelu a potom se uz jen maluji.

jeste k letove dynamice , budiky ,panel a letova dynamika trosku sovisi , napr pokud pouziju dynamiku ktera je z jednomotoroveho letadla ,tak by zadny vypinac nezapne 2 a 3 motor , proste nektere veci budiky a dynamika spolupracujou , napr . vodni kormidlo u hydroplanu se ze nezvedne pokud to neni zadano v letove dynamice.

to je velmi zjednodusene to jak lze vytvorit letadlo , odhadyju ze tak normalni cas pro vytvoreni letadla jednim clovekem po vecerech je plus minus pul roku, pokud nekdo vi jak na to a ma vice casu tak ta doba muze byt kratsi.

Pavel
 1x  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ