FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
hlavne pro charlieho : ) Jeden příspěvek | Celý strom
hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 14:16
zelí
a samozrejmne pro vsechny ostatni taky maly pozdrav z Handonu : )
img_forumn/r77337_1.jpg (500x375)
 

Re: hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 14:54
Charlie   
Krasavec...licenční Avro 671 Rota I v předválečném zbarvení RAF, nepletu-li se. Jinak též první vírník, který létal na našem území.
 

Re: Re: hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 15:09
Peetrs (Robert)   
toto jako fakt létalo ?? To už bych spíše více věřil Tleskačovu kolu
 

Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 15:35
tonde   
když může lítat vrtulník, proč by nemohlo tohle? má to náznak křídel a vrtuli normálně vepředu - teda aspoň jednu )))))))))))
 

Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   15. 11. 2005 / 08:25
Aldaran
Já bych přeformuloval.... Když nemůže létat vrtulník, samozřejmě nemůže létat ani tohle. Každé malé dítě ví, že létat může jen něco co má křídla, helium, nebo vodík. Již J.D.Cimrman popsal specifický jev, že Země odpuzuje všechny extrémě ošklivé věci, což je právě důvod, že je možné občas spatřit na obloze i vrtulníky a vírníky, jímž tato JDC síla nahrazuje absenci vztlaku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   15. 11. 2005 / 09:46
Už přistál   
Amen.
 

Re: Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   15. 11. 2005 / 10:36
j.s.
Vrtulníky a vírníky jsou nádherné stroje. Ovšem ne každý "fixed wing" pajlot zvládne jejich náročné ovládání (někteří jedinci nejsou sto ani ovládání pochopit) a z uražené ješitnosti takových lidí pak vznikají takovéto nepěkné pomluvy a posměšky )))))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   15. 11. 2005 / 11:10
JM   
Asi začnu rozdávat zákazy přispívání do fóra za urážení vrtulníků a vírníků )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   15. 11. 2005 / 11:40
Peetrs (Robert)   
No co se týká mne tak já jsem nechtěl urazit ani vrtulník ani vírník. Jen mi ten stroj na obrázku připadl jako z kategorie BRUTAL EXPERIMENTAL, (aneb vzlétl jsem jen jednou a pak už se mnou měl každý strach letět). Kdyby ty vírníky byla taková suprovost, tak by byli přinejmenším rozšířenější jako heli. Celkově kategorie vírníku byla dle mého názoru velkou mílkou v tak mladé vědě jako je aerodynamika.

Chybama se člověk uči....

Ale jak říkám nikoho nechci urazit ale raději bych se proletěl s autem od FANTOMASE (ten citroen s vysouvanými křidly a turbínou) ))))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : ) - vírníky   15. 11. 2005 / 13:01
j.s.
Pozor, vírník má svoje zcela nesporné výhody, a to myslím vážně. Neumí sice zaviset, jako vrtulník, ale přesto potřebuje výrazně kratší plochu pro vzlet i přistání než klasické letadlo. S nějakým protivětrem přistane takřka na místě. Proti vrtulníku má mohem jednodušší konstrukci rotoru. Ovládání probíhá naklápěním rotorového disku, ale vírník nemusí mít stavitelné listy rotoru. Pohon rotoru zajišťuje proudění vzduchu při pohybu vírníku a vírník se tak vlastně drží ve vzduchu díky autorotaci, kterou vrtulník může použít k nouzovému přistání.
Některé vírníky mají náhon od motoru i k rotoru a jsou vybaveny i kolektivem (tj. umí měnit úhel náběhu všech listů rotoru zaráz), takže zvládají tzv. "jump start." Ten probíhá roztočením rotoru na max. otáčky, pak se odpojí náhom motoru a po zvýšení úhlu náběhu listů rotoru se vírník vznese, přičemž pilot okamžitě dává plný plyn, aby nabral dopřednou rychlost než otáčky rotoru klesnou pod kritickou mez.
Vírník tak vlastně "vyskočí" kolmo vzhůru a rozbíhá se až ve vzduchu.

Další výhodou vírníku je, že ho téměř nelze přivést do pádu. Rotor se volně otáčí a po překročení minimální rychlosti začne pouze prosedat. Pouze hrubou pilotní chybou nebo úmyslem lze pádu docílit. Paradoxně návyky z řízení klasických letadel mohou být osudné. Rotor vírníku musí být neustále zatížen, jinak velmi rychle ztrácí otáčky. Záporná G jsou pak pro vírník smrtená. Při poklesu rychlosti pilot instinktivně potlačí knipl a přidá plyn, čímž u klasického letadla nabere rychlost, ovšem ve vírníku v takové situaci dochází k odlehčení rotoru provázeném rapidním poklesem otáček a pádu. Ve vírníku je při ztrátě rychlosti naopak nutné přitáhnout, čímž se rotor zatíží.
Tahle vlastnost vírníku se může vymstít zejména při přistávání, kdy pilot zjistí, že je příliš vysoko a potlačí. správný postup je přitáhnout a stáhnout plyn (podobně jako u vrtulníku - přitáhnout cykliku a povolit kolektiv).

Ve srovnání s vrtulníkem je vírník levnější v provozu (vztlak vzniká jako u letadla, tj. motor může mít menší výkon, čímž klesá spotřeba a hmotnost), jednodušší na výrobu, při úpravách je schopen i kolmého startu a může dosáhnout vyšší cestovní rychlosti.

Takže kdepak mýlka, naopak Jen to lidé zatím moc nevyužili.
 

Re: Re: hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 15:19
zelí
hmmm umí : ) a v Duxfordu je jeste jeden v kamuflazi
 

Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 17:37
Neo OK AAA
Toho v Duxfordu jsem viděl nádherný kousek škoda že nemám jeho fotku
 

Re: Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   14. 11. 2005 / 21:07
zelí
ja ji budu mit asi tak za tyden tak pak ji sem poslu
 

Re: Re: Re: hlavne pro charlieho : )   15. 11. 2005 / 08:13
Charlie   
No, když se připravuji na nějakou speciální akci, tak hledám informace...o době, o technice a to najde člověk plno zajímavých údajů. Je to mnohem užitečnější než plácnutý dotaz do fora "hledám něco, nevíte kde to je?" Třeba původní Cierva C30A do fsky existuje, ale nakonec jsem na historický flyin vzal Kelleta, neb fungoval lépe a je přímo pro FS2004.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ