Jaký gauge myslíš? B-RNAV není žádný přístroj. B-RNAV neboli Basic Area Navigation znamená, jestli je dané letadlo schopno zaletět RNAV tratě a dále je B-RNAV zohledněno při konstrukci nejenom oblastních, ale i příletových a odletových tratí. Pokračováním B-RNAV je P-RNAV - Precision Area Navigation, kde požadovaná navigační přesnost na letadla (respektive jejich nav. systémy) je daleko větší. U nás zatím P-RNAV tratě nemáme. B-RNAV jsou u nás prakticky všechny oblastní tratě (až na BALTU W32 HLV, která záměrně spojuje všechna naše hlavní letiště pro letadla bez RNAV) a jako varianta ke standardním SID a STAR. Rozdíl mezi B-RNAV a P-RNAV je jenom v požadavku na větší přesnost navigace. Pokud chceš typický příklad přístroje, který "poskytuje" RNAV, tak je to prachobyčejná FMSka, vyskytující se na palubě všech moderních letadel a zobrazující údaje na jednom z displejů v kabině. U starších letadel bez displejů PFD a MFD, se údaje z FMS nezobrazují a častokrát jsou tato letadla vybavena doplňkovým GPS, kde jde poloha vidět.
PS: Ve kterém kursu řlp jsi? APP nebo ACC? |
|