FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 13. 11. 2024, svátek má Tibor Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ivao - unicom Jeden příspěvek | Celý strom
Ivao - unicom   12. 11. 2005 / 23:19
Rajcan   
Chcel by som sa este spytat. Ked lietam na IVAU, som na malom aeroklubovom letisku a mam naladeny unicom mam hlasit vsetko (na vyckavacom, vzlet, po vetre, finale)? Ako to mam napisat, ked to vsetci vidia? trebova info okpnc po vetru praveho okruhu drahy 26 alebo niejak inac?
 

Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 08:12
Gustav ( BHA576 )   
Já osobně jsem vypozoroval,že na Unicom píše jen velmi málo pilotů,kteří zrovna letí v neřízené oblasti.Nevím,jestli Unicom sám třídí zprávy podle oblastí,kde zrovna letím - asi ano.U těch letů v okolí letiště s výškou letu né vyšší než 2000,bych asi napsal pouze začátek provozu v okolí letiště a pak bych hlídal jestli někdo nepíše,že se blíží na přistání ke tvému letišti.Ovšem znovu říkám - velmi málo pilotů na Unicom píše.Zrovna předevčírem už točím závěrečné přiblížení na rwy24 LKPR a v tom "mám přímo v zaměřovači" ČSA,který dělal to samé - ale v tichosti a inkognito.Pravděpodobně se zde spustí delší diskuze,která bude pro nás většinou poučná,zvláště očekávám reakci "pánů Staffů",ti by mohli vnést do tohoto problému jasno.
 

Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 08:41
tomS   
mám ještě horší zážitek, kdy napíšu do Unicomu, že začínám pojíždět a v tu chvíly mě zezadu sejme jiný letadlo, které ovšem mlčí jako hrob a pak se ještě hloupě vymlouvá (ty asi víš viď na LKKV?). neřikám, že píšu všechno, ale pokud je v mé blízkosti nějaký provoz, tak mu přece musim dát nějak vědět, že tam je i někdo jiný, a stejný je to na Ruzyni, tak i třeba v Benešově na okruhu.
 

Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 11:28
Rozšafín Ctibum   
JJ, to víš že vím...problém byl v Celebce, což jsem si neuvědomil, měli jsme dvě oblastní frekvence, jednu pro celebkáře a jednu pro necelebkáře. Žel, byli jsme každý na jiné, proto jsem 1) nemohl nic napsat na UNICOM 2) nemohl jsem si vsimnout, ze ty komunikujes s LKAA_CTR (pamatuješ ? "Kdybys poslouchal rádio, věděl bys o mne" ) protože jsem byl na celebkový frekvenci. A když jsem přilétal, ještě jsi tam nebyl, když jsem začal couvat, taky ne. A v době, kdy už jsem pojížděl na rwy, najednou mi napíšeš, že jsem tě srazil, když jsem tě viděl o 30 metrů jinde.

3) A taky už jsem se omlouval, a tím jsem chtěl celou záležitost uzavřít :-/
 

Re: Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 11:43
OK-Milda (BHA410)   
Z toho co tady pánové uvádíte musím konstatovat, že TomS se tady nad "neúčinností" psaní na unicom rozčiluje zcela bezdůvodně. Pokud to byl Celbkový den, tak potvrzuji, že byly dvě oblastní frekvence (LKAA_CTR a LKAA_FSS), z čehoš ovšem vyplívá, že tomS neměl co psát na unicom, ale pěkně komunikovat z jedním z výše uvedených ATC. Pokud byl na unicomu a vesele si pojížděl po LKKV tak je to jeho hrubá chyba. Nepochybuji, že oba ATC spolu spolupracovali a tudíž by asi těžko poslali dvě letadla na sebe.
 

Re: Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 12:37
tomS   
díky, že ses ozval, o tom vím a to jsme si opravdu vysvětlili. já jsem myslel podobnou věc, která se mi tam stala jindy a ve chvíly, kdy nebyl na sítí žádný řídící
(a viník se mi nemusí ozývat, už jsem mu to odpustil ;o) )
 

Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 09:15
OK-Milda (BHA410)   
No vidíte, a já zas mám opačnou zkušenost, kdy mi na finále ze země dobrá duše napsala že počká až přistanu a pěkně počkal na vyčkávacím místě dráhy.

Jinak podle mě jde o to, dát vědět co zrovna dělám a hlavně co se dělat chystám (okruh, přistání, let někam apod.), tzn. v podstatě to, co bys normálně hlásil AFISákovi. Ostatně i v reálu se může stát, že AFISák není zrovna na příjmu pak vysíláš vlastně naprázdno, ale hlásit musíš právě pro případný okolní provoz.
 

Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 11:01
LS
No takze podle pravidel, mas oznamit pojizdeni na letisti, kudy kam, vstup na drahu (u ktere samozrejme chvili pockas zda nekdo neodpise, a take se podivas zda neni nekdo na finale), potom vzlet, nasledne halsis polohy a stoupani, polohy hlasis nad bodama, takzeš nad kazdem bode ohlasis ze mas tento bod, dalsi ocekavas v tolik a tolik, a dalsi mas tento, take pripojis FL....Oznamujes zahajeni klesani, pribilizeni, finale, OM, uvolneni drahy, pojizdeni na stojanku...I toho VFR bych ale rozhodne nehlasil kazdou polohu po vetru atd. vzdyt pilot si ma zajistovat rozestupy sam...Normalne bych ohlasil cinnost a potom jenom ukonceni cinnosti, samozrejme byých hlidal zda tam nekdo neni, pokud bych se prihlasil, tak teprve pote bych vysilal vsechny povinne hlasne body a umysly...Snad mne FD doplni...

LS
 1x  

Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 12:12
Radoslav   
Já bych snad ještě doplnil, že je dobré hlásit u přiblížení, pojezdů a pod. i o které letiště se jedná, (např. Final App LKPR rwy24) protože se mi jako lamě už stalo, že někdo hlásil přistání, a já z toho byl vykulenej, protože v okolí nikdo, a pak jsem až teprve zjistil že přistával úplně na jiném letišti )
 

Re: Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 14:30
Teflon_490   
Toto vzdy resim se zacatkem priblizeni jako: LKPR traffic, des 4000ft....
Staci si ctrl+c zkopirovat LKPR traffic a pak uz vzdy crtl+v jen vlozis a dopises co delas.
 

Re: Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 14:55
Rajcan   
Dik za rady. Hned v tom mam jasno...
 

Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 12:28
Aldaran
Panove, snazim se na to jit selskym rozumem. Kazde psani na klavesnici za letu je neprijemne, zejmena treba pri letu s mixerem. Kdyz litam, mam na dalsim PC pusteny servinfo a kdyz vidim cca 50nm okolo sebe provoz, tak na unicom pisu zamery co budu delat. Da se takto minimalizovat tato nezazivna cinnost.

Jsou ale i takova vychcana hovada (bohuzel jsem si nepoznamenal volacku) ze jakmile jsem napsal ze mam RASIM a bude to ILS 24, on letel ze severu casove by tam byl tesne za mnou a na unicom se ozval poprve a neposledy a suse napsal ..... ILS24 EMERGENCY. Chapu, ze mel na stole veceri a nechtelo se mu holdovat, ale todle bylo uz fakt moc.
 

Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 12:33
Rozšafín Ctibum   
Ehm.... a jak jsi prisel na to, ze je to hovado ? Co kdyz to myslel vazne, co kdyz udelal blbe rozpocet a proste letel na vypary ? Co kdyz mu vysadil motor ? pozar na palube ? Co kdyz mel na palube infarkt ? Co kdyz...spousta dalsich veci..

Naopak, podobne stripky na IVAO vítám....
 

Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 14:32
Aldaran
Za celou dobu na unicom neposlal jedine pismenko, teprve 20s po te, co jsem napsal RASIM a usazeni do ILS tak se ozve. siroko daleko nikdo jiny. Opravdu velika nahoda. Az budu priste pospichat, podobny stripek Ti udelam.... ze zrovna nekdo dostal infarkt na palube zcela jiste budes brat jako fakt. Psal jsem to hlavne proto, aby se z toho nestalo pravidlo. Vsichni jsme si rovni, ti co nechteji HOLDovat budou mit prednost, lebo budou mit pozar, nebo infarkt.
 

Re: Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 14:37
Rozšafín Ctibum   
Pokud Tě ten pilot viděl (vzhledem k blízkosti asi ano) tak je to jeho chyba a je to trochu sviňárna, to přiznávám. Druhá možnost je ta, že Tě prostě neviděl, do TCASu se nedíval a až tehdy, kdy mu prošla UNICOMem, zpráva o tvé poloze, chtěl Ti dát vědět. Sám se přiznám, že UNICOM moc nepoužívám a že píšu také jen tehdy, hrozí-li někde nějaký konflikt. Na druhou stranu bych Ti ale určitě poslal po chatu něco typu : "Promin, hori mi motor, budes muset do pruletu"
Strohá hláška Emergency do UNICOMu se dá pochopit, nicméně trocha slušnosti nikdy neuškodí, známe...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ivao - unicom   13. 11. 2005 / 17:28
Aldaran
Zatim se mi to stalo jen jednou..... tak ze bych to uzavrel jako nahodu. Uvidime, jestli se to nebude opakovat, pak by v tom byl zamer. Nicmene kdyz bezne litam, mam TACS zapnuty na druhe obrazovce a dalsim kompu jeste servinfo, jakmile vidim okolo sebe provoz snazim se psat byt velmi zkratovite vsechno. Chapu, ze jakmile ma clovek jen jednu screenu, tak to kazi dojem z letu, kdyz tam ma clovek dalsich par otevrenejch oken.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ