Řeknu ti to zjednodušeně takto. Při VFR si o nic nežádáš. Tato situace je na neřízeném letišti.
Ty: Praha Info (pokud není tak radar), OK-XXX dobrý den, na letišti LKxx po nahození, informaci X přijal, moje činnost bude okruhy na letišti LKxx. Nebo let na LKxx . (Pokud nemáš žádnou informaci, tak stačí říct, kde jsi, co tam děláš, co hodláš dělat a že jsi připraven pro přijetí dispozic (strašné slovo) pro let. ATC by ti měl dát regionální QNH, dráhu v používání, okruhy.) A jelikož musíš na IVAO podávat fpl, tak že je to let VFR podle letového plánu.
ATC: by ti měl říct jaká dráha tam je v používání, jaké okruhy a případný provoz.
Ty: Info přijal, zopakuješ QNH a dráhu, okruhy a pojíždím na vyčkávací rwy XX.
Dojedeš tam, uděláš si úkony, případně stále posloucháš, jestli tam není další kolegáček, když ne, tak:
Ty: Paha Info OK-XXX vstupuji na dráhu a vzlet. A dáváš po okruhu.
A dále pokud něco hodláš udělat, tak to jen oznámíš. Na IVAO je to trochu jiné než v reálu.
Snad jsem to Marky podal správně. )) |
|